تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/10/24 - 13:31
کد خبر: 255695

ابتکار دانشگاه تهران برای «اشتغالزایی»

رئیس دانشگاه تهران از پیشنهاد این دانشگاه به مجلس در قالب تبصره‌ای به منظور حل معضل بیکاری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و گفت: در صورت تصویب این تبصره در مجلس شورای اسلامی شکل‌گیری ارتباط بین دانشگاه و صنعت در قالب تبصره و بودجه الزام‌آور خواهد شد و زمینه اشتغال دانشگاهیان بیش از پیش فراهم می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر نیلی‌احمدآبادی با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که خیلی به جامعه جوان و به ویژه تحصیلکرده‌های کشور فشار وارد می کند امید به آینده، بیکاری و شغل است. ما فکر می کنیم دانشگاه‌ها در این امر نیز می توانند بسیار کمک کننده باشند.

وی در خصوص ارائه تبصره دانشگاه تهران به مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکل اشتغال دانشجویان تصریح کرد: پیرو حضور دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی در دانشگاه تهران و استقبال او برای رفع مشکل بیکاری دانشجویان تبصره‌ای در این راستا به مجلس شورای اسلامی از سوی دانشگاه تهران پیشنهاد کردیم و هدف تبصره این است که دانشگاه در امر اشتغال فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد، دکترا و تامین بخشی از منابع لازم برای پرداخت دانشجویان دکترا کمک کننده باشد.

به گفته وی در راستای تبصره فوق، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که عضو هیئت علمی دانشگاه تهران بودند، جلسه‌ای برگزار و مجدداً تبصره مطرح شد و خوشبختانه مورد استقبال مسئولان کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز قرار گرفته است.

دکتر نیلی احمدآبادی در خصوص مفاد تبصره پیشنهادی دانشگاه تهران به مجلس شورای اسلامی به منظور رفع مشکل اشتغال دانشجویان گفت: در این تبصره سعی شده شیوه‌هایی را در دانشگاه‌ها پیشنهاد کنیم که از محل اعتبارات دانشگاه‌ها که به منظور حل مسائل و توسعه دستگاه‌ها در اختیار این مراکز قرار می دهند بخش عمده این اعتبار به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد، دکترا و دانش آموختگان دانشگاه‌ها که به عنوان پژوهشکده در دانشگاه‌ها زیر نظر اساتید فعالیت دارند، پرداخت شود.

رئیس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: هدف از تبصره فوق اشتغال و شکل‌گیری ارتباط صنعت و دانشگاه است که متاسفانه علی‌رغم صحبت‌هایی که به منظور ضرورت ایجاد این ارتباط می‌شود، ولی در عمل به شکل اساسی ارتباط مطلوبی بین صنعت و دانشگاه شکل نگرفته است، لذا هدف اصلی در ارائه تبصره این است که این ارتباط در قالب تبصره و بودجه الزام‌آور شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top