تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/10/26 - 10:27
کد خبر: 255892

پزشکیان:

استیضاح از دستور کار خارج شد

نماینده سبزوار در مجلس با اشاره به عدم وصول استیضاح وزیر کار گفت: آیا اعضای هیأت رئیسه فراتر از قانون هستند و یا رأیشان به اندازه ۲۹۰ نفر دیگر نمایندگان است؟

خبرنامه دانشجویان ایران: حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه‌شنبه 26 دی 96 طی تذکری شفاهی خطاب به مسعود پزشکیان نایب ردئیس اول مجلس که اداره جلسه را بر عهده داشت، اظهارداشت: طبق بند 11 ماده 4 آئین‌نامه داخلی مجلس، اعضای هیأت رئیسه سوگند یاد کردند که به قانون التزام عملی داشته باشند.

وی با یادآوری طرح استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از سوی جمعی از نمایندگان و تقدیم آن به هیأت رئیسه مجلس و طی تمام مراحل قانونی آن خاطرنشان کرد: این استیضاح امروز باید اعلام وصول شود و آقای رضایی معاون حقوقی شما هم می‌گوید که اگر استیضاح وزیر کار اعلام وصول نشود خلاف اصول است اما شما می‌گویید که آقای لاریجانی تصمیم گرفته است که استیضاح اعلام وصول نشود.

مقصودی در ادامه گفت: آیا آقای لاریجانی و حضرتعالی - پزشکیان- که امروز رئیس جلسه هستید از قانون فراتر هستید؟ یا رأی شما 2 رأی یا 290 رأی است که می‌توانید مانع اعلام وصول استیضاح شوید؟

وی خطاب به پزشکیان ادامه داد: شما باید امروز استیضاح آقای ربیعی را اعلام کنید در غیر این صورت شما و هرکس دیگر از اعضای هیأت رئیسه که مانع این استیضاح شوند طبق سوگندی که خورده‌اید خلاف شرع و قانون عمل کرده‌اید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس خطاب به نایب رئیس مجلس گفت: برای احترام به مجلس، قانون، جایگاهی که در آن نشسته‌اید و آنها که امروز صحبت از جایگاه شهید مدرس می‌کنند  استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را اعلام کنید و بیش از این خلاف شرع و قانون عمل نکنید.

بنابراین گزارش مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ گفت: آقای لاریجانی اینگونه که شما عنوان کردید درباره استیضاح آقای ربیعی سخن نگفته‌اند.

وی اضافه کرد: ما درباره این موضوع در هیأت رئیسه صحبت کردیم؛ درباره تعداد امضاء کنندگان بحث شد و قرار بر این شد که اگر تعداد امضاها به همان اندازه باقی‌ماند استیضاح اعلام وصول شود و اگر تعداد کاهش یافت اعلام وصول نشود.

پزشکیان گفت: دیروز خدمت شما جلسه‌ای گذاشتیم و شما اصرار داشتید که استیضاح اعلام وصول شود و گفتید که 25 نفر دیگر متقاضیان استیضاح آقای ربیعی اضافه شده است.

وی افزود: ما از شما خواستیم که اسامی این 25 نفر را به ما بدهید اما شما اسامی را نیاوردید به علاوه دیروز هم 3 نفر امضای خود را پس گرفتند در نتیجه آقای رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس امضاء کرد که استیضاح وزیر کار از دستور کار خارج شود اما شما بعد از امضای عضو هیأت رئیسه دوباره می‌گویید 2 نفر دیگر می‌خواهند استیضاح را امضاء کنند یعنی در حقیقت مدام دارید امضاها را پس می‌گیرید و اضافه می‌کنید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر من باید ابتدا امضاهایی برای استیضاح بیاورید که پای آن بمانند در غیر این صورت مجدد بحث می‌کنیم و استیضاح را اعلام وصول می‌کنیم.

منبع: فارس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top