تاریخ انتشار: جمعه 1396/10/29 - 20:10
کد خبر: 256246

برف و باران کشور را فرا می‌گیرد

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور گفت: از اواخر وقت امروز تا روز یکشنبه بخشهای عمده‌ای از نیمه غربی، مرکز، شمال و نیمه شرقی کشور با بارش باران، برف و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دما مواجه می‌شوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، امین حسین نقشینه در گفت‌وگویی درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی فعالی از عصر امروز وارد کشور می‌شود و به ترتیب نیمه غربی، مرکز، سواحل خزر و نیمه شرقی کشور را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مسیر ورود ابرهای باران زا به کشور، وزش بادهای شدید به‌وقوع می‌پیوندد، توضیح داد: این وزش بادهای شدید در بخشهایی بر روی بخشهایی از کشور عراق آغاز شده و تبعات آن یعنی پدیده گردوخاک نیز به بخشهایی از جنوب و جنوب غرب کشورمان رسیده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: در حال حاضر بخشهایی از خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و لرستان با پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا مواجه هستند و رفته رفته با ورود ابرهای باران‌زا و استقرار کامل سامانه بارشی فعال، روند کاهش کیفیت هوا تغییر می‌یابد.

نقشینه توضیح داد: از امشب با رشد ابر و بارش باران که به شکل گل‌آلود خواهد بود وضعیت جوی در استانهای ذکر شده تغییر می‌یابد و کیفیت هوا در این استانهای جنوب و جنوب غرب تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه سامانه بارش در اواخر وقت امروز بخشهای عمده‌ای از نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد، گفت: با فعالیت این سامانه بارشی، برف در مناطق شمال غرب و ارتفاعات زاگرس و بارش برف و باران در غرب و بارش باران در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور اظهار کرد: سواحل دریای خزر به‌ویژه استان‌های گیلان و اردبیل امروز با افزایش دمای هوا مواجه می‌شوند اما از فردا و با ورود این سامانه بارشی، وضعیت به‌طور کامل تغییر می‌یابد.

نقشینه افزود: طی 24 ساعت آتی حرکت این سامانه به سمت شمال، مرکز، ارتفاعات البرز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از فعالیت این سامانه در روز یکشنبه به‌طور نسبی کاسته می‌شود به‌طوری‌که در این روز بارش پراکنده و وزش باد در نیمه شرقی کشور روی می‌دهد؛ این سامانه در روز دوشنبه نیز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: از اواخر وقت امروز تا روز دوشنبه دمای هوای غالب مناطق کشور اعم از نیمه غربی، شمال، مرکز و نیمه شرقی کشورمان با افت 5 تا 10 درجه‌ای روبرو می‌شود؛ شدت این کاهش دما در روز یکشنبه محسوس‌تر است.

نقشینه توضیح داد: از اواخر وقت امروز تا پایان روز یکشنبه بخشهای عمده‌ای از خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و باید به توصیه‌های لازم در این زمینه توجه شود.

وی، همدان با هشت درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 24 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 13 درجه بالای صفر رسید که در ساعتهای آتی، کاهش دما و بارش برف و باران در تهران آغاز می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در روز دوشنبه سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، اظهار کرد: با خروج این سامانه بارشی، احتمال وارونگی دما و افزایش آلاینده‌ها برای کلانشهرها دور از انتظار نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top