تاریخ انتشار: شنبه 1396/10/30 - 14:09
کد خبر: 256351

راه حل جدید دولت برای مبارزه با فقر

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح‌های دولت و مجلس برای مبارزه با فقر توزیع پول و سبد کالاست؛‌ کسی فکر نمی‌کند یکی از راه‌های حل معضل فقر توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانی با بیان این‌که زندگی مدرن در ایران با مشکل مواجه شده است، اظهار کرد: بر اساس یافته‌ها نیازمند سیاست‌گذاری جدید داریم که به مفهوم این است که چیزی را از دست می‌دهیم تا چیزی را به بیاوریم.

وی  با بیان این‌که پلاسکو نشان داد به عنوان ساختمانی که نماد زندگی مدرن در ایران است، تصریح کرد:‌این نماد بیشتر از 50 سال نتوانست دوام بیاورد و فرو ریخت. این یک نشانه است که ما با یک بحران جدی مواجه هستیم که البته مربوط به ایران نیست. در عراق، افغانستان، سوریه و همه جا می‌بینید که زندگی مدرن منجر به جنگ و خشونت شده است.

وی افزود: در حوزه شهری بحران قابلیت زندگی و جابجایی را داریم؛‌هزاران میلیارد تومان برای ایجاد شهرها و پروژه‌های آن هزینه شده اما شهر قابلیت زندگی را به دلیل آلودگی‌های آب و هوا و ... ندارد.وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حرکت از حومه به شهر یا بالعکس معضل است،  اظهار کرد: خشونت و عصبانیت مردم به همین دلیل است.

آخوندی با بیان این‌که ساخت  آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها مشکل ترافیک را حل نکرده است، افزود: اکثر رسانه‌ها این موضوع را به سخره گرفتند، یکی از جاها هم خیلی این موضوع را به سخره گرفت صدا و سیما بود.

وی با تاکید بر این‌که توسعه شهر مبتنی بر خودرو مشکلی ار مردم را حل نکرده است، تصریح کرد: هر وقت بحث جابجایی تهران به حومه شده،‌ همیشه گفته ام یک نیم نگاهی به ریل داشته باشید. باید اعتراف کنم در هیچ سطحی موفق نشده‌ام. همین امروز از بازدید اتوبان همت به سمت کرج می‌آیم. 4 سال است با سازمان برنامه بودجه بحث می‌کنیم و می‌گویم برابر بودجه این آزادراه برای ساخت دو خط ریلی جدید بین تهران و کرج هزینه کنید، اما تاکنون بی نتیجه مانده است.

وی ادامه داد:‌ روزانه 92 هزار خودرو از کرج به سمت تهران می‌آیند؛ خیلی تلاش کردیم که این اتفاق روی دهد. در این مدت مقامات بیش از 10 بار از این آزادراه بازدید کرده‌اند اما تا کنون نتوانسته‌ایم یک بار سازمان برنامه و بودجه درباره قطار تهران-کرج صحبت کنیم.

وی با بیان این‌که نمایندگان شهرها در خصوص توسعه حمل‌ونقل ریلی پیگیری نمی‌کنند، اظهار کرد: رسیدن به فهم عمومی در ایران که یک اتفاق روی دهد،‌ راه طولانی را باید طی کند. همچنان که نمایندگان به بودجه جاری، آموزش و پرورش، یارانه‌ها، بازنشسته‌ها حساسیت نشان می‌دهند، موضوع توسعه حمل‌ونقل ریلی حومه در سطح این مسائل دیده شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که منابع کشور نامحدود نیست،‌ تصریح کرد:‌ رییس شورای شهر تهران گفته از تراکم ایستگاه‌های مترو برای توسعه آن استفاده می‌کنیم، آیا برای این کار باید شهر فروشی را ادامه داد، باید آنرا متوقف کرد.

آخوندی با تاکید بر تغییر نگرش، گفت: تغییر نگرش نیازمند به نظریه، اندیشه و برنامه‌ای دارد که هم سازگاری درونی داشته باشد و هم این‌که نجر به محصول شود. اما حتما نیازمند یک رسانه دارد و بدون این مولفه تغییر نگرش امکان‌پذیر نیست. مدت‌هاست که رسانه‌ ملی اساسا کاری به زندگی مردم ندارد و کسی در این رابطه صحبت نمی‌کند. ساده‌ترین راه این است که کسی را گیر بیاوریم و آنرا محکوم کنیم؛ با یک شلاق زدن مسئله را حل می‌کنیم.

وی اظهار کرد:‌ در بسیاری از جاهایی که شبکه ریل ابتدا اجرا شده، کانون فقر شکل نگرفته است که نمونه آن ژاپن است. اما در ایران پیرامون تهران کانون‌های فقر به شدت گسترش پیدا کرده است.

وی با بیان این‌که خدمات آموزش،‌پرورش، بهداشت، شغل و... برای فقرا منزلت به همراه می‌آورد، اظهار کرد:‌ طرح‌های دولت و مجلس برای مبارزه با فقر توزیع پول و سبد کالاست؛‌ کسی فکر نمی‌کند یکی از راه‌های حل معضل فقر توسعه حمل‌ونقل عمومی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top