تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/11/01 - 22:52
کد خبر: 256534

واکنش یک فعال دانشجویی به وعده‌های برجامی

مسئول بسیج دانشگاه علم و فناوری مازندران با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور و بی‌نتیجه بودن برجام گفت: امیدوارم دولت به جای صبر کردن و دست دراز کردن به سمت خارج از کشور، به فکر رفع موانع داخلی باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، رضا نصرالهی، مسئول بسیج دانشگاه علم و فناوری مازندران در خصوص مشکلات اقتصادی کشور بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران در مسیر نیل به تمدن اسلامی و جهانی شدن با یک مانع بزرگ یعنی مشکلات اقتصادی مواجه شد. این مشکلات را در دو دسته موانع داخلی و خارجی می‌توان دسته بندی کرد.

نصر الهی تصریح کرد: دولت یازدهم با شعار‌هایی از جنس بهبود روابط سیاسی در فضای بین المللی، امید را به نحوی به جامعه تزریق کرد که مشکلات اقتصادی با افزایش تعاملات سیاسی با ابر قدرت‌ها حل خواهد شد.

مسئول بسیج دانشگاه علم و فناوری مازندران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ اقتصادی با کشور ما افزود: امروز هم این جنگ اقتصادی ادامه دارد؛ تحریم، یکی از بخش‌های جنگ اقتصادی با ما است.

نصرالهی افزود: دولت با شعار‌ها و ادعا‌ها خود در تبلیغات انتخاباتی برای مردمی که سالیان گذشته به دلیل ورشکستگی کارخانه‌ها طعم تلخ بیکاری را چشیده بودند، ریشه بی‌کاری خود را در قطع همکاری اقتصادی با ابرقدرت‌ها القا کردند و این وعده داده شد که چرخ کارخانه‌ها در کنار چرخ سانتریفیوژ‌ها با هم می‌چرخد.

وی با اشاره به سومین سالگرد برجام اظهار داشت: قرار بود همه تحریم‌ها به یکباره برداشته شوند. از مردم دعوت کردند برای شادی به خیابان‌ها بیایند. قرار بود دیگر پاسپورت ایرانی عزت پیدا کند. معاملات بانکی بین المللی به راحتی انجام شود، سرمایه گذاری در ایران به راحتی آب خوردن شود و با از بین رفتن تحریم‌ها مشکل آب خوردن ملت هم حل شود!

این فعال دانشجویی گفت:،اما به یکباره چه شد که  همه این وعده‌ها رنگ باختند. نکند صرفا برای سوت و کف و رای بودند. چه شد که بستر سرمایه گذاری در واردات از صادرات و تولید پیش گرفت؟ چه شد! که مناطق آزاد شد بستر واردات آن هم از جنس کالا‌های لوکس! چه شد که در مُکران و همدان سرمایه گذار آلمانی با اسم یک شرکت ایرانی زمین و یارانه ملی را به مدت بیست سال می‌گیرد و به راحتی از کشور خارج می‌کند.

مسئول بسیج دانشگاه علم و فناوری مازندران خاطرنشان کرد: دلار ثابت ماند، اما به چه قیمتی؟  به قیمت بیکاری کارکنان ارج، آزمایش، پارس الکتریک، فولاد سهند و  غیرفعال شدن نیمی از شهرک‌های صنعتی.

نصرالهی بیان کرد: استفاده کننده بمب‌های هسته‌ای ایران را موقتا تروریست نخواند به چه قیمتی؟ به قیمت مخدوش شدن چهره‌ حمایت از مظلومین ایران در جهان و باز شدن فضا برای حمایت توییتری  و غیرواقعی از غزه و امثالهم توسط کشور‌هایی که هنوز آثار موشک‌های آن‌ها در موزه جنگ است.

وی گفت: به قیمت نابودی استعداد دانشمندان هسته‌ای که عزت را برای کشور در عرصه‌ علمی خریدند. باشد که بعضی‌ها که آب خوردن و بازگشت عزت را در گرو رفع تحریم‌ها می‌بینند، بیاموزند.

مسئول بسیج دانشگاه علم و فناوری مازندران تصریح کرد: در نهایت به عنوان کوچکترین فرد از بدنه اقتصادی این جامعه، امیدوارم دولت به جای صبر کردن و دست دراز کردن به سمت خارج از کشور، به فکر رفع موانع داخلی باشد؛ زیرا قدرت‌های خارجی به فکر نفع خودشان هستند ولاغیر و اگر به فکر رفع این موانع نباشیم و اقتصاد درونزا نداشته باشیم، هیچ گاه سایه خطر جنگ اقتصادی از سر این ملت رفع نخواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top