تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/11/02 - 03:32
کد خبر: 256561

برترین دانشگاه‌های جهان در حوزه اشتغالزایی معرفی شدند

نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس شاخص مبتنی بر قابلیت اشتغال دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۶ اعلام و ۶ کشور دارای بهترین دانشگاه در این زمینه معرفی شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، جلسه ۷۶ کمیسیون نخبگان و آینده نگاری علم و نوآوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه که به ادامه «بررسی پایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در برخی کشورها» اختصاص داشت؛ کارگروه آینده نگاری علم و نوآوری کمیسیون به معرفی الگو‌های پایش و برنامه پایش اشتغال در سطح کلان و نیز رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس اشتغال فارغ­التحصیلان دانشگاه‌ها پرداخت و همچنین نقش دانشگاه‌ها در اشتغال فارغ التحصیلان با ارائه یک الگو مورد بررسی قرار گرفت.

در این گزارش در مورد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور استرالیا مطرح شد، از میان ۶۸۳۶۰ فارغ التحصیل کارشناسی که در گزارش سالیانه (AGS (Australian Graduate Survey در سال ۲۰۱۵ مورد بررسی قرار گرفته اند، ۶۱.۶ درصد آن‌ها دارای کار تمام وقت، ۷.۱۹ درصد در حال ادامه تحصیل، ۷.۱۲ درصد دارای کار پاره وقت و ۹.۰ درصد بیکار و در جستجوی کار پاره وقت هستند.

در ادامه این گزارش و در مورد وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان در انگلستان در سال تحصیلی ۲۰۱۵-۲۰۱۴ گزارش DLHE (Destination of Leavers from Higher Education) مورد بررسی قرار گرفت و نقش و فعالیت دانشگاه Kent انگلستان در اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس قابلیت اشتغال فارغ التحصیلان براساس شاخص‌های (QS (QS Graduate Employability Ranking) مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین نتایج رتبه بندی دانشگاه‌ها براساس شاخص (THE (Times Higher education مبتنی بر قابلیت اشتغال دانشگاه‌ها در سال ۲۰۱۶ مورد بررسی قرار گرفت که براساس این گزارش دانشگاه‌های کشور‌های آمریکا، انگلستان، آلمان، ژاپن، هنگ کنگ و کانادا در رده‌های بالا قرار داشتند.

در ادامه جلسه اعضا به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود پرداختند که اهم آن می‌توان به، ایجاد یکپارچگی میان اطلاعات و داده‌های موجود در رابطه با اشتغال فارغ التحصیلان در کشور، تحول و سازماندهی در ارتباط دهی میان اشتغال و تحصیل، و شفاف سازی مرز‌های فعالیت اجرایی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، اشاره کرد.

راه اندازی نظام جامع اطلاعات آماری با قابلیت تحلیل و سیاستگذار، تسهیل در مقررات به منظور ارائه آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال فارغ التحصیلان، گزارش گیری از عملکرد سازمان‌ها و نهاد‌های موجود در کشور در موضوع اشتغال، و مأموریت گرا کردن دانشگاه‌ها در راستای هدایت تحصیلی و شغلی دانشجویان به صورت توأمان از دیگر مواردی بود توسط اعضا مطرح شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top