تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/11/02 - 09:28
کد خبر: 256583

داوطلبان کنکوری تعیین تکلیف شدند؛

رونمایی از «شرط سنی دانشگاه فرهنگیان» در کنکور ۹۷ +عکس

تمام ماجرای شرط سنی دانشگاه فرهنگیان از آنجا شروع شد که در دفترچه شماره یک کنکور سراسری سال 96، شرط سنی پذیرش به یکباره از 22 به 20 کاهش پیدا کرد و این بدان معنا بود که دسته‌ای از داوطلبان، قانونا اجازه شرکت در گزینش دانشگاه فرهنگیان را نداشتند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ثبت‌نام آزمون سراسری سال 97 از یکشنبه اول بهمن آغاز و تا یکشنبه هشتم بهمن ادامه دارد و داوطلبان این آزمون باید در این مهلت، با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. یکی از نکاتی که پس از انتشار دفترچه راهنمای کنکور سراسری سال 97، مهم بنظر می‌رسد، مشخص شدن «شرط سنی» دانشگاه فرهنگیان است. داوطلبان پذیرش در این دانشگاه از روزها پیش از انتشار دفترچه راهنمای کنکور سراسری، نگران تغییر شرایط سنی پذیرش در این دانشگاه بودند و در این رابطه پیام‌هایی را به ادمین کانال «خبرنامه دانشجویان ایران» ارسال کرده و خواستار پیگیری موضوع بودند.

* منشا نگرانی داوطلبان چه بود؟
تمام ماجرای شرط سنی دانشگاه فرهنگیان از آنجا شروع شد که در دفترچه شماره یک کنکور سراسری سال 96، شرط سنی پذیرش به یکباره از 22 به 20 کاهش پیدا کرد و این بدان معنا بود که دسته‌ای از داوطلبان، قانونا اجازه شرکت در گزینش دانشگاه فرهنگیان را نداشتند. در این زمینه اعتراضات زیادی از سوی داوطلبان صورت گرفت و در نهایت این اعتراضات به همراه پیگیری «خبرنامه دانشجویان ایران» منجر به آن شد که دانشگاه فرهنگیان کوتاه بیاید و در دفترچه شماره دو یا همان دفترچه انتخاب رشته شرط سنی را به همان 22 سال بازگرداند. با این حال، پس از آن زمزمه‌هایی مبنی بر کاهش شرط سنی در کنکور سراسری 97 مطرح بود و از همین رو بسیاری از داوطلبان دچار یک سردرگمی شده و خواهان شفاف‌سازی مسئولان دانشگاه فرهنگیان پیرامون این موضوع بودند، اما مسئولان این دانشگاه پاسخ صریح و شفافی در این باره ارائه نکرده و حتی در مواردی پاسخی به سوالات داوطلبان ندادند و از آنها خواستند تا زمان انتشار دفترچه کنکور 97 منتظر بمانند.

در ادامه وضعیت شرط سنی دانشگاه فرهنگیان پیش و پس از اصلاح آمده است:

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سال 96

* شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور 97
مطابق آنچه در صفحه 36 دفترچه شماره یک یا همان دفترچه راهنمای ثبت‌نام کنکور سراسری سال 1397 آمده است، شرط سنی لازم برای شرکت داوطلبان در گزینش دانشگاه فرهنگیان و همچنین تربیت دبیر شهید رجایی نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده است و داوطلبان نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند. براین اساس، شرط سنی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان، 22 سال تعیین شده است و بدین ترتیب تمامی داوطلبانی که متولد اول مهرماه سال 75 به بعد هستند، حائز شرط سنی پذیرش در این دانشگاه هستند.

در ادامه تصویر مربوط به شرایط دانشگاه فرهنگیان آمده است:

شرط سنی دانشگاه فرهنگیان در کنکور سال 97

به هرحال هرچند بهتر بود که مسئولان دانشگاه فرهنگیان زودتر از موعد ثبت‌نام، نسبت به اطلاع‌رسانی درباره شرایط سنی اقدام می‌کردند، با این حال به نظر می‌رسد اعلام این شرایط در زمان فعلی نسبت به سال گذشته بسیار قابل‌تحمل‌تر است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسین
1396/11/02 - 13:19

آزمون های پزشکی که برای معاینات استخدامی میگیرن همه رو تو اون آزمون رد میکنند
رها مستور
1396/11/02 - 19:41

۲۲ سال خیلی ناعادلانه است اکثر دانشگاهها حداکثر سن پذیرش رو بیشتر از۲۵ گذاشتن
خیلی از داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان مثل من باز هم بدبخت شدن...
1396/11/03 - 14:11

با سلام خواهشا شرط سنی ورد به دانشگاه فرهنگیان را به 24 سال افزایش دهید در گذشته هم همین سن بوده و داوظلبان تا قبل از 28 سالگی فارغ التحصیل میشدند
1396/11/03 - 14:14

با توجه به الزام فارغ التحصیل شدن دانشجو معلمان تا 28 سالگی به ما جوانان رحم کرده و شرط سنی ورود به این دانشگاه را به 24 سال افزایش دهید.
sasan
1396/11/10 - 10:22

بچه ها بیاین یه کمپین راه بندازیم و مثل پارسال که بچه ها اعتراض کردن و سن رو از ۲۰به ۲۲افزایش دادند ما هم اینکار و بکنیم یه سایتی آخه یه کانالی شاید یه فرجی بشه
مهدی
1397/04/12 - 15:06

سلام خواهشی که از شما می شود پیگیری این مسال یا سوال کردند از وزیر یا سایر مسولین دانشگاه های فرهنگیان که امسال جذب دانشگاه فرهنگیان سه برابر شده اما متاسفانه محدودیت سنی تغییر نکرده و قطعا کیفیت جذب امسال را تحت تاثیر می زاره و خواسته ما این هست که با افزایش محدودیت سنی از ۲۲سال به ۲۴ سال یا بیشتر این خلا را جبران کند چرا که افراد زیادی هستند که با رتبه و معدل خوبه علاقه مند به شرکت در این دانشگاه هستند اما به خاطر محدودیت سنی از گردونه رقابت حذف می شوند.
moalem1398اینستا
1397/07/10 - 15:22

a. 98:
با عرض سلام،شرایط سنی در دانشگاه فرهنگیان تا قبل از کنکور نودو دو ،بیست و چهار سال بوده اما از اون سال به بعد بدون هیچ دلیل منطقی و بصورت سلیقه ای به بیست و دو سال تغییر پیدا کرده و بسیاری با وجود رتبه عالی و علاقه و استعداد از معلمی محروم شدن،مسئولان مربطه بدون توجه به شرایط جامعه و آمار بالای بیکاری دست به تغییر شرایط سنی زدند،چه کسی جوابگوی آینده یک جوان مستعد و علاقه مند به معلمی است؟؟؟تا کی نادیده گرفتن جوانان و سلیقه ای و بدون توجه به شرایط جامعه عمل کردن؟؟؟
با توجه به اینکه کنکور نود و هشت آخرین سال برگزاری کنکور با سوالات نظام قدیم است و در واقع آخرین فرصت،لطفا به اعتراض به حق ما و تغییر شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان به بیست و چهار سال توجه بفرمایید.دوستان معترض به صفحه moalem1398 ملحق بشید ان شاالله که اعتراضات نتیجه خواهد داد
مینا
1397/07/30 - 23:07

باسلام تروخدا بیایین همگی همکاری کنیم باهم متحدشیم تا شرط سنی روبرای کنکور۹۸ به ۲۳،۲۴ سال افزایش بدیم.بیایین تاقبل از اینکه دانشگاه فرهنگیان شرط سنی رو برای کنکور۹۸ اعلام میکنه ما اعتراضمون رواعلام کنیم وبگیم که ما‌خواهان ۲۳ سال یا۲۴ سال هستیم‌ شاید یک فرجی شد دوستان.
یاس
1397/10/04 - 00:31

با سلام دوستانی که نسبت به شرایط ستی دانشگاه فرهنگیان معترض هستید لطفا همگیتون برید به سایت دیوان عدالت اداری بخش ثبت شکایات مردمی و متن اعترضنامتون رودر این باره بنویسید اینکار رو با ایمیل های مختلف و حتی چندین بار با ایمیل خودتون انجام بدید تا پیام هامون دیده بشه.گفته شده اگر تعدا اعتراض ها زیاد باشه امکان داره تغییر کنه
الان برای کنکور ۹۸ شرط معدل رو حذف کردن درصورتی که شرط سنی رو باید اصلاح میکردند
لطفا همتون همکاری کنید تا بتونیم مشکلمون رو حل کنیم من مطمئنم اگه همکاری کنیم و هممون شکایت بزنیم این قانون رو هم اصلاح میکنن
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top