تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/11/04 - 13:59
کد خبر: 256867

اردوهای شمیم معرفت در دانشگاه آزاد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوره‌های آموزشی تحت عنوان «شمیم معرفت» از روز گذشته در 20 استان کشور به صورت همزمان آغاز شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، رضا نصیری درباره برنامه‌های آموزشی معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد، برای دانش‌‌افزایی و معرفت‌افزایی دانشجویان، اظهار کرد: در طرح «شمیم بصیرت» رویکرد کلی دانشگاه آزاد اسلامی توانمندسازی مسئولین کانون‌های فرهنگی با نگاه به مسائل فرهنگی، هنری و تشکیلاتی بود، اما در طرح شمیم معرفت مخاطبان متفاوت هستند و افرادی که در «شمیم بصیرت» شرکت کردند در این طرح حضور ندارند.

ارائه مباحث دینی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی و نشست‌های تخصصی
نصیری اضافه کرد: تفاوت دیگر این دوطرح این است که در طرح «شمیم معرفت» معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مباحث معرفتی در حوزه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، کرسی‌‌های نظریه‌پردازی، نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی در حوزه معارف دینی و انقلابی را برای دانشجویان در نظر گرفته است.

وی افزود: دوره‌های آموزشی تحت عنوان «شمیم معرفت» از روز گذشته در 20 استان کشور به صورت همزمان آغاز شده است. برخی استان‌ها تعداد دویست دانشجوی ثبت‌نام کردند و برخی نیز 40 تا 50 نفر هستند، اما در مجموع بیش از 2هزار نفر از دانشجویان در این دوره‌ها شرکت می‌کنند. این افراد جزو فعالین فرهنگی، کانون‌های دانشجویی، نشریات دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی واحدها هستند.

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جزئیات برگزاری این دوره‌ها به خبرنگار آنا گفت: دوره «شمیم معرفت» به مدت 4 روز برگزار می‌شود که سعی شده است سرفصل‌هایی شامل معرفت و بینش انقلابی، طرح کلی مبانی اندیشه اسلامی، نظام فکری انقلاب اسلامی، منظومه فکری امام خمینی و مقام معظم رهبری و غرب شناسی، در 20 استان محل برگزاری دوره‌ها، تدریس می‌شود.

نصیری همچنین در ادامه بیان کرد: 7 استاد به صورت همزمان در برنامه‌ها حضور دارند که برخی استادان در خود استان‌ها از چهره‌های شاخص استفاده شده است، توسط دبیرخانه طرح «شمیم معرفت» اعزام می‌شوند.

روایت داستان انقلاب در اردوهای دوره «شمیم معرفت»
وی گفت: یک روز از 4 روز دوره طرح «شمیم معرفت» به صورت اردوی کاروان روایی-هویتی است. کاروان‌ها، در محله‌هایی حضور پیدا می‌کنند که مرتبط با یکی از مناسبت‌ها و مسائل تاریخی یا معرفتی انقلاب اسلامی است و مباحث در همان مکان ارائه می‌شود. به عنوان مثال بحث نظام فکری انتقلاب اسلامی مبتنی بر اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) در حسینیه جماران مطرح می‌شود یا بازدید از موزه عبرت تهران که بسیاری از چهره‌های بزرگ انقلاب اسلامی در آنجا مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند، برای دانشجویان شرکت‌کننده در طرح تدارک دیده شده است و کنار سلولی که مقام معظم رهبری در دوره پهلوی در آن زندانی بودند به بحث منظمومه فکری ایشان پرداخته می‌شود.

نصیری در پایان اظهار کرد: در طرح شمیم معرفت علاوه بر برنامه های سالنی و همایشی که برگزار می‌شود گعده‌های دانشجویی، حلقه‌های معرفتی و نشست‌های اندیشه‌ورزی نیز انجام می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top