تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/11/05 - 03:38
کد خبر: 256911

توضیح مقام آمریکایی درباره اظهارات تیلرسون

یک مقام وزارت خارجه آمریکا در توضیح درباره اظهارات وزیر خارجه این کشور در لندن گفت واشنگتن به دنبال توافق مضاف بر برجام با اروپایی‌ها نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک مقام دولت «دونالد ترامپ» در خصوص اظهارات «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا که از تشکیل کارگروهی برای اصلاح نقائص برجام و «رسیدن به یک توافق جانبی» مضاف بر این توافق هسته‌ای خبر داده بود، توضیحاتی ارائه کرد. 

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اینکه آیا آمریکا قصد تلاش برای رسیدن به یک «توافق جانبی» دارد گفت: «خیر؛ هیچ توافق جانبی در کار نیست.»

وی اضافه کرد: «این مسئله جداگانه‌ای است و به اشاعه غیرقانونی موشک‌ها و فناوری‌های مرتبط موشکی مربوط می‌شود که همین حالا هم ممنوع هستند. نیازی برای وضع ممنوعیت‌های اضافی وجود ندارد. چیزی که مورد نیاز است تصدیق [مشکل] و [در نظر گرفتن] تبعات برای آن است.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه ۲۲ دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید اما تهدید کرد ممکن است این آخرین بار باشد که این کار را انجام می‌دهد. 

رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرد در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» آن اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (۱۲۰ روز بعد) آمریکا را از برجام خارج خواهد کرد.

وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه (دوم بهمن‌ماه) بعد از دیدار با مقام‌های انگلیسی در لندن گفت با کشورهای اروپایی بر سر تشکیل کارگروهی با مأموریت «اصلاح برجام» موافقت کرده است. 

تیلرسون گفت میان سه کشور اروپایی این دیدگاه مشترک وجود دارد که برخی از حوزه‌های [توافق هسته‌ای] یا برخی از رفتارهای ایران هستند که بایستی به آنها پرداخت. وی اضافه کرد: «این کارگروه به زودی تشکیل جلسه خواهد داد تا نقائص برجام را با تلاش برای رسیدن به یک توافق جانبی دیگر یا رسیدن به مکانیسمی برای برطرف کردن نگرانی‌های ما اصلاح کند.»

یک خبرنگار در نشست خبری درباره اینکه آیا رایزنی‌هایی با اروپایی‌ها درباره یک توافق «جانبی» یا «مکمل» برجام صورت گرفته است یا خیر پرسید. 

مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت: «وقتی که ما درباره گام‌هایی صحبت می‌کنیم که رئیس‌جمهور از اروپایی‌ها یا کنگره می‌خواهد، درباره فناوری‌های موشکی دوربرد صحبت می‌کنیم.»

او همچنین بار دیگر تصریح کرد که گفت‌وگو درباره این مسائل، جدا از برجام هستند: «اینها، مسائلی جدا [از برجام] هستند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top