تاریخ انتشار: شنبه 1396/11/07 - 03:39
کد خبر: 257086

در دیدار دانشجویان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان چه گذشت؟

اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم با دکتر خنیفر سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان کشور دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ وی ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های بسیج دانشجویی و حمایت های مقام معظم رهبری گفت: ما از بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل مهم و مستقل انتظار تأثیر بر روی دیگر دانشجویان را داریم؛ همچنین خاطرنشان کردند که مقام معظم رهبری تمام قد در کنار این دانشگاه ایستاده است و حفظ این دانشگاه و ارتقای آن از مسائل امنیتی نظام می باشد.

همچنین خاطر نشان کرد: در بحث اعتبار و احترام دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان معادل دانشگاه تهران می باشد یعنی کاملا دانشگاه فرهنگیان با دانشگاه تهران در یک رده است. مزیت دانشگاه فرهنگیان این است که رئیس جمهور رئیس هیئت امنای آن است. بنظر من دانشگاه فرهنگیان آینده روشنی خواهد داشت و ما به دنبال بستر سازی هستیم چراکه دولت محترم و فراکسیون های مجلس پشت سر دانشگاه فرهنگیان ایستاده اند.

در این دیدار حفیظی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه  و تعدادی از شورای بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قم مسائل دانشجویی و مطالباتی  را مطرح کردند که دکتر خنیفر به پرسش های آنان پاسخ داد:

1.سهمیه راهیان نور قم را با اعتبار بنده اضافه کنید تا دانشجویان بیشتری بتوانند از این فرصت معنوی استفاده کنند.

2.ما در حال بررسی برای یک برخورد عادلانه با مسئله کسر از حقوق هستیم. کسانی که از خوابگاه و غذا استفاده میکنند، 45 درصد کسر حقوق دارند.ما می دانیم دانشجویی که از خدمات خوابگاهی و غذا استفاده میکند با کسی که آخر هفته ها یا کل هفته از غذا استفاده نمی کند، برابر نیست و به ازای غذای مصرفی باید ژتون تهیه کند. لذا سعی خواهیم کرد که در هئیت امنا دانشگاه فرهنگیان به یک اجماع نظر عادلانه برسیم که انشاا... اسفندماه گزارش خواهیم داد و اگر به توافق پردیس ها برسد از فروردین جهت اجرا به استانها ابلاغ خواهد شد البته تأیید پردیس ها در این مورد، مهم است چون تنها راه درآمد آنها همین کسر ازحقوق ها است.

3.قانون اخیر که در مورد عدم تأثیرسوابق تحصیل در بازنشستگی است مصوبه دولت است  با ما ارتباطی ندارد و تنها مختص دانشگاه فرهنگیان نمی باشد اما به نظر بنده قانون خیلی خوبی است چون دولت متوجه چگونگی استفاده از منابع انسانی شده است/ چون این موضوع خوب برای ما تبیین نشده فکر میکنیم به ما ظلم شده درصورتی که از هر لحاظ، هم  به نفع خود فرد و هم به نفع دستگاه می باشد به طور مثال ما معلم هایی داریم که التماس می کنند برای سنوات بازنشستگی چند سال بیشتر بمانند/ شما اگر در دوره کارشناسی درس بخوانید باید 26 سالگی بازنشسته شوید این یعنی در اوج کار باید میدان را ترک کنید، البته این موضوع مربوط به تعهد استخدام و بورسیه دانشجویان نمیشود.

4. ماده 28 یک طرح سیار بجایی بود که قرار بود پینه باشد ولی جای کت و شلوار نشست. من نگرانی ام این است که پینه جای کت و شلوار نشسته.ماده 28 به جای خودش خوب است برای راه فرار.
بنظر من تا زمانی که نیاز باشد می توان از ماه 28 استفاده کرد. ماده 28 فراخوان کرده منتهی اشکالاتی دارد مثلا معدل 15 و رتبه زیر 6500.  خب این باعث میشود که صد هزار نفر ثبت نام کرده اند و ده هزار نفرمیخواستیم و توانستیم 6500 نفر جذب کنیم چون بنظر من درست اجرا شد ولی شاخص های ما شاخص های معیوبی هستند. دلیل دارد کسی که در قم درس خوانده با کسی که در منطقه محروم درس خوانده ، نه  امکاناتی نه انگیزه ای داشته معلوم است استعدادش را داشته ولی معدلش 15 نشده است.

بنابراین ما باید این نواقص را برطرف کنیم و به نظرمن معدل را به نمره 14 بیاوریم و کمی شاخص کنکور را تغییر دهیم تا بیشتر بتوانیم جذب کنیم. ولی در درازمدت قائل  به حذف این ماده هستم و قائل به این هستم که هیچ معلمی ، هیچ معلمی، در این مملکت غیر از مسیر دانشگاه فرهنگیان وارد نظام آموزشی نشود و به امید روزی هستم که آخرین فارغ التحصیل ماده28 را جشن بگیریم.

5.در مورد معوقات دانشجویان 93و94 ما پیگیر پرداخت مبالغ هستیم ولی پرداخت حقوق مربوط به آموزش و پرورش می باشد.

6.گزینش ما برای ورود به آموزش و پرورش مشکل دارد این چیزی بوده که در جلسات خصوصی حضرت آقا مطرح شده که برخی از معلمان جدید که وارد سیستم آموزشی میشوند یه مقداری التزام به مسائل معنوی ندارند. البته در طول دوران تحصیل در دانشگاه نظارت های غیر محسوسی وجود دارد که شما اطلاع ندارید.

7. در مورد حضور دانشجو تا آخر هفته باید گفته بشود که دانشجو طبق قانون وزارت علوم باید تمام وقت در دانشگاه حضور داشته باشد اما دانشجو میتواند از غیبت مجاز خود استفاده کند، اگر چه کاهش روز های آموزشی تخلف محسوب میشود اما من این امور را به پردیس واگذار میکنم که اگر امکان داشته باشد یک روز را کاهش دهد.

8.تمام سرفصل های دروس را جمع کرده ام . تمام کتاب های درسیتربیت معلم از 16 رشته را داریم یکجا جمع میکنیم و میخواهیم تیم های پژوهشیی بیاوریم به صورت حلقه هایی اندیشه نه اینکه بسپاریم یکی برود بحث کند و بیاید به ما گزارش دهد بلکه به صورت مباحثه ای. علاوه بر این از طریق سفارت های ایران لیست بیست کشور را شناسایی کردیم و کتاب های درسی آنها را داریم بررسی میکنیم که جهت اجماع و الگوسازی بیاوریم.

اصلاح برنامه های درسی، محتوای بومی و محتوای بین المللی، سه کاری است که  در این موضوع در پیش گرفته ایم.

بنده تیم هایش را تشکیل داده ام و ما کار را از تابستان شروع خواهیم کرد و ان شالله از بعد عید مشغول خواهیم شد و کار تحقیقاتی اش را انجام خواهیم داد.

9. تشویق رتبه های زیر صد  وزیر هزار که مصوبه رؤسای قبلی دانشگاه فرهنگیان بود خیلی خوب است اما منابع آن مشخص نشده بودو مارا دچار مشکل می کند، با این حالبرای دانشجو معلمان استان قم این تخفیفات اعمال شود تا انشاالله استان های دیگر رانیزبه صورت موردی بررسی کنیم.

10. به نظر من دانشگاه فرهنگیان به ارشد و دکتری نیاز ندارد چرا ؟ من به دنبال روزی هستم که فقط دکتری وارد مدارس شود اما وضع مملکت وضع دکتری  و ارشد نیست. 000/75 معلم برای مدارس تا مهر کم داریم اما فارغ التحصیلان زیر 10/000 هستند؛ من دغدغه ارشد و دکتری ندارم اما وقتی کسی بتواند 24 ساعت تدریس کند هیچ مانعی برای تحصیل برایش نیست، به نظر من دوره کارشناسی باید با کاهش واحد به یک دوره سه ساله تبدیل شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top