تاریخ انتشار: شنبه 1396/11/07 - 12:09
کد خبر: 257133

اقدام خلاف قانون یک دانشگاه در پذیرش استاد رد صلاحیت شده

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از انتقال یکی از اساتید رد صلاحیت شده به یکی از دانشگاه های برتر خبرداد و گفت: این دانشگاه بدون دلیل از این فرد حمایت کرده و رای مرکز جذب را نادیده می گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدرضا رضوان طلب در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که آیا موردی بوده، که استادی به دلیل سابقه اخلاقی از سوی هیات مرکزی جذب رد صلاحیت شده باشد، ولی دانشگاه از رای هیات مرکزی جذب تمکین نکرده و این استاد همچنان به فعالیت خود ادامه دهد، افزود: موارد بسیار محدودی اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مربوط می شود به استادی که در سال ۸۷ در یکی از دانشگاه های مراکز استان، طبق گزارش مرکز حراست وزارت علوم به صورت مکرر مرتکب خلاف اخلاقی شده بود و به دستور نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری از تدریس در گروه عمومی مربوطه محروم شده و عضویت وی به پیمانی پژوهشی کاهش یافته و از ارتقا آن جلوگیری شده بود.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: ولی این فرد توانسته بود با استفاده از برخی مجاری خود را به یکی از برترین دانشگاه های کشور و به گروه تخصصی غیر مرتبط با رشته تحصیلی خود منتقل و ارتقا نیز دریافت کند.

رضوان طلب افزود: در حقیقت این استاد به جای توبیخ نسبت به خلاف اخلاقی که مرتکب شده بود، چند مرحله هم تشویق شده بود هم به دانشگاه بهتر منتقل شده و هم در گروه تخصصی تری فعالیت می کرد و هم به رتبه دانشیاری ارتقا یافته بود.

رضوان طلب افرود: این پرونده در سال ۹۴ در هیات مرکزی جذب مطرح شد و هیات مرکزی جذب، ضرورت بازگشت وی را به  شرایط قبلی به دانشگاه مقصد ابلاغ کرد.

وی خاطرنشان کرد: ولی دانشگاه مقصد علیرغم نامه های مکرر، همچنان بی دلیل، از فرد خاطی حمایت می کند و رای کمیسیون تجدید نظر، هیات مرکزی جذب و هیات عالی جذب را نادیده گرفته است.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم ادامه داد: متاسفانه دانشگاه هایی که نام خود را برتر می گذارند، چنین خطاهای برتری را نیز مرتکب می شوند.

وی ادامه داد: در همین دانشگاه ها افرادی با صلاحیت های بسیار ویژه، در چنبره اداری سال ها گرفتار بوده و در آخر نیز جواب رد می گیرند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: برخی هم برق آسا جهش می کنند و قانون در مورد آنها نادیده گرفته می شود و دانشگاه های مستنکف برای اینکه کار خود را موجه جلوه دهند، کسانی را که در اطلاع رسانی و پیگیری این نوع پرونده ها دخالت داشته اند را متهم به خصومت و رقابت های شخصی می کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top