تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/11/11 - 08:20
کد خبر: 257579

۴ ماه است هیچ حقوقی نگرفته‌ام

تأخیر در پرداخت حقوق‌ها موجب بی‌انگیزگی معلمان و ایجاد تنش در زندگی آنان می‌شود. نباید واریز حقوق جزو آخرین اولویت‌ها قرار گیرد.

 به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، طرح خرید خدمات آموزشی چند سالی است در مناطق محروم کشور اجرا می‌شود. مجری این طرح مؤسسات غیردولتی هستند. در این طرح، مؤسسات با دریافت سرانه آموزشی، دانش‌آموزانی را که بیشتر در مناطق محروم تحصیل می‌کنند، تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهند. آموزش‌وپرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌آموز را به بخش خصوصی پرداخت می‌کند و تمام هزینه‌های آموزش ازجمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است. این طرح توانسته تا حدودی مشکل کمبود معلم دانش‌آموزان مناطق محروم را حل کند اما همانند دیگر طرح‌های آموزش‌وپرورش با کمبود بودجه روبه‌رو شده است. معلمانی که در طرح خرید خدمات آموزشی فعالیت دارند، ماه‌هاست بدون هیچ حقوقی سر کلاس درس حضور می‌یابند تا دانش‌آموزی به دلیل نبود معلم از تحصیل بازنماند.

4 ماه است هیچ حقوقی نگرفته‌ام
در همین باره، یکی از نیروهای خرید خدمات آموزشی استان سیستان‌وبلوچستان به مهر می‌گوید: ۴ ماه است حقوقی دریافت نکرده‌ام. وی ادامه می‌دهد: در طرح خرید خدمات آموزشی از نیروهای بومی تحصیلکرده استفاده می‌شود. این موضوع موجب ارتقای کیفیت مدارس محروم می‌شود اما تأخیر در حقوق انگیزه را از معلمان می‌گیرد. این معلم روستایی بیان می‌کند: زندگی در مناطق محروم سخت است؛ حالا حقوق هم دریافت نکنیم چگونه می‌توانیم چرخ زندگی را بچرخانیم؟ در ماه‌های اخیر نیز تعداد زیادی از نیروهای خرید خدمات آموزشی در شهرستان‌های مختلف نسبت به تأخیرهای چندماهه در دریافت حقوق خود اعتراض کرده‌اند. آنان خواستار بیمه شدن و واریز بموقع حقوق بودند.

حقوق معلمان در خزانه است
در همین باره، رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره معوقات این معلمان می‌گوید: ماه‌هاست وزیر آموزش‌وپرورش و بنده پیگیر احقاق حق نیروهای خرید خدمات آموزشی هستیم. مسؤولان سازمان برنامه‌وبودجه گفته‌اند که حقوق تأمین اعتبار شده است اما در خزانه مانده است. وی ادامه می‌دهد: ۲۱۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش طرح خرید خدمات آموزشی هستند. در روزهای اولیه اجرای طرح خرید خدمات، ضوابطی را مشخص کرده‌ایم و خیلی از مؤسسات کارکرد خود را بر آن مبنا دنبال می‌کنند. زینی‌وند اضافه می‌کند: فرد تا مؤسس نباشد مجری اجرای طرح خدمات قرار نمی‌گیرد. یکی از شاخص‌ها نیز جذب نیروی متعهد است که رعایت می‌شود. در این موضوع مشکلی نداریم و از لحاظ نیروی انسانی و کیفیت آموزشی این مدارس مورد تایید است‌. وی با صراحت مشکل اجرای طرح خدمات آموزشی را معوقات پرداخت نیروی انسانی می‌داند و می‌گوید: حقوق‌ها به تأخیر می‌افتد. انصافاً با وزیر آموزش‌وپرورش خیلی پیگیر هستیم‌ و ایشان هفته گذشته گفتند پرداخت می‌شود. اعتبار حقوق در خزانه مانده است.

بیمه نیروهای خرید خدمات آموزشی
رئیس سازمان مدارس غیردولتی خاطرنشان کرد: اگر هزینه‌ها پرداخت نشود، مؤسسانی باید بیایند که امکان پرداخت حقوق داشته باشند. سامانه ویژه مدارس خرید خدمات را ایجاد کرده‌ایم. در این سامانه نحوه‌ پوشش بیمه‌ای مدارس خرید خدمات در نظر گرفته ‌شده است و حتماً باید معلمان بر اساس آن سامانه تحت پوشش بیمه قرار گیرند. فرمول مشخص‌شده بر اساس حق‌الزحمه است. همچنین مؤسسانی که به‌عنوان مجری طرح تعیین می‌شوند باید شرایط لازم را داشته باشند.

حل مشکل حقوق معلمان
وی اظهار داشت: امسال در بودجه ۳۰۰ میلیارد تومان ردیف برای خرید خدمات آموزشی اختصاص‌ یافته است. اگر این ردیف تصویب شود در پرداخت حقوق مشکلی نخواهیم داشت‌. همچنین ماه گذشته علی الهیارترکمن، معاون توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از پیگیری وضع پرداخت معوقات معلمان خرید خدمات آموزشی خبر داده و گفته بود: کارهای اداری در خزانه انجام ‌شده تا معوقات معلمان خرید خدمات آموزشی طی روزهای آینده پرداخت شود. اعتبار در نظر گرفته‌شده برای پرداخت این معوقات ۷۰ میلیارد تومان است که با توجه به طی شدن روند اداری بزودی به‌حساب معلمان واریز خواهد شد.

پرداخت حقوق تا پایان ماه
وی از واریز حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی خبر داد و گفت: ۲ هفته گذشته معوقات نیروهای خرید خدمات آموزشی را تا شهریورماه پرداخت کردیم. او تأکید می‌کند: حقوق‌های معوقه از مهرماه را نیز تا ۳ هفته دیگر پرداخت خواهیم کرد. ماه‌هاست مسؤولان آموزش‌وپرورش از پیگیری و پرداخت حقوق نیروهای خرید خدمات آموزشی خبر می‌دهند. هنگامی‌که حقوق پرداخت می‌شود باز معوقات چندماهه وجود دارد. اعتبار باید از سوی سازمان برنامه‌وبودجه تخصیص یابد. گویا مسؤولان این سازمان به مسأله پرداخت بموقع حقوق معوقات فرهنگیان اهمیت نمی‌دهد. تأخیر در پرداخت حقوق‌ها موجب بی‌انگیزگی معلمان و ایجاد تنش در زندگی آنان می‌شود. نباید واریز حقوق جزو آخرین اولویت‌ها قرار گیرد.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top