تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/11/11 - 16:55
کد خبر: 257650

حجت‌الاسلام کاشانی:

حضرت زهرا(س) همه وجودش را برای ولایت سپر کرد، کاش برخی‌ها در روزگار ما اینگونه بودند

حضرت زهرا(س) همه وجودش را برای ولایت سپر کرد، کاش برخی‌ها در روزگار ما اینگونه بودند

این ضربه آنقدر سنگین بود که تمام ابهت خلفا را در هم شکست و آن وقتی که خلیفه اینگونه خودش را درمانده دید قصد تخریب اهل بیت کرد و گفت که دعوا مالی است و می خواهند بر سر ارث و میراث با خلیفه بجنگند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، حجت الاسلام حامد کاشانی در سومین جلسه از مراسم ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، در بهمن ۱۳۹۶ در هیئت نور الرضا علیه السّلام که پیرامون موضوع «فاطمیه جامعه ساز» برگزار گردید به سخنرانی پرداخت.

متن سخنرانی حجت الاسلام کاشانی که ایراد شده در ادامه آمده است:

فاطمه زهرا سلام الله علیها از شخصیا خودش گذشت تا از امیر المونین دفاع کند اینطور انسان ها کم هستند.

یک دوستی تعریف می کرد شب عملیات وقتی سیم خاردارها را می بردیم و می خواستیم عبور کنیم اگر منور می زدند همه به زمین می چسبیدند فقط یکی، دو نفر بلند می شدند و راه می افتادند پس معلوم است هرکسی حاضر نیست خودش را برای دفاع از ولایت به خطر بیندازد.

صدیقه طاهره سلام الله علیها به موضوعی تکیه کرد که تیغ دو دم بود و حکومت را بسیار مورد نقدر قرار داد، حضرت هم جسم را سپر کرد هم آبروی اش را اما متاسفانه  به حضرت زهرا بسیار بد کردند و ناسزا روا داشتند.

اما حضرت زهرا چرا روی مسئله فدک و مالکیت فدک ایستاد و سرمایه گذاری کرد دلیل خاصی دارد که باید گفته شود چرا روی مسئله غدیر اینقدر پافشاری نکرد،، البته اشتباه نشود حضرت در آن موقعه مسئله غدیر را در سخنرانی خود اشاره کرد ولی بر روی فدک ایستاد چون حکومتی که ادعای دینی بودن می کند باید پاک باشد یا حداقل مسئولین پاک دستی داشته باشد که خودشان را برای دین خرج کنند، اگر فساد مالی، قاضی فاسد، دزدی، غارت و رانت خواری هست باید با آن مقابله صورت بگیرد و اگر اینگونه عمل نشود اصل حکومت و نظام مورد لطمه قرار می گیرد.

پس اگر حضرت زهرا بر روی این موضوع ایستاد برای آن بود که ثابت کند حکومت فاسد و دزد است و حضرت نخواستند تاکید روی این باشد که خلیفه غدیر را فراموش کرده است چون آن موقعه ماجرای فساد حکومت به حاشیه می رفت.

این ضربه آنقدر سنگین بود که تمام ابهت خلفا را در هم شکست و آن وقتی که خلیفه اینگونه خودش را درمانده دید قصد تخریب اهل بیت کرد و گفت که دعوا مالی است و می خواهند بر سر ارث و میراث با خلیفه بجنگند.

درحال حاضر هم جامعه ما اینگونه معضلی را دارد که متاسفانه روحانیت گرفتار این معضلات شده اند، اگر یک روحانی خوش لباس، خوش رفتار و خوض سخن باشد همه او را قبول دارند ولی فقط یکبار دزدی کند یا فساد مالی داشته باشد تمام خوبی هایش فراموش می شود پس باید مراقب باشیم.

سَلفی ها از گذشته تا الان به خاطر اینکه حضرت زهرا وضعیت حکومت خلفا را رسوا کرده و دزدی های آنان را برملا ساخته از ایشان کینه به دل گرفته اند و بارها در کتابهایشان حضرت را نقد کرده اند و حتی این تیمه می گوید که به خانه حضرت هجوم برده نشد مگر اینکه می خواستند حق مردم را بگیرند، آن ها در حال حاضر هم توهین و ناسزا می نویسند، اما در خصوص زنان پیامبر اصلا هیچ حرف بدی نمی زنند.

فاطمه زهرا سلام الله علیها که امام مراجع است وقتی می خواهد از ولایت دفاع کند، تمام شخصیتش را به میدان می آورد و سِپر قرار می دهد ولی در حال حاضر برخی ها حاضر نیستند در دفاع از ولایت هزینه بدهند و این سخت است.

روایت داریم خداوند از علما میثاق گرفته که آرام نباشد وقتی دزدی یا ظلمی می بینند؛ اگر قرار دارد یعنی از آن میثاق نگرفته اند و عالم نیست.

حضرت زهرا بر روی چیزی سرمایه گذاری کرد که بسیار اهمیت داشت و آن دزدی حکومت و خلیفه بود، در واقع اگر دوستان خلیفه قبول کنند که او دزد بوده بعدش چیزی برای آبروداری نخواهد ماند مثل اینکه بگویند امام جماعت مسجد دزدی کرده ولی قرائت خوبی داشته، فلان کشیش بسیار مهربان بوده، فلان راهب بودایی قدرت زیادی داشته ولی دزده بود دیگر جای برای تامل ندارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top