تاریخ انتشار: شنبه 1396/11/14 - 12:14
کد خبر: 257887

وقتی مسئولان دانشگاه زنجان خوابند؛

تشویق انجمن فرهنگ و سیاست به کشف حجاب دانشجویان! +عکس

تشویق انجمن فرهنگ و سیاست به کشف حجاب دانشجویان! +عکس

انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه زنجان در اقدامی تامل‌برانگیز، با انتشار تصاویری در کانال تلگرامی‌اش از پویش «دختر خیابان انقلاب» که در راستای ترویج کشف حجاب ایجاد شده است، حمایت و دانشجویان را تشویق به این کار کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ درروزهایی که به سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم، تشکل معلوم‌الحال دانشگاه زنجان، در حمایت از پویش «دختر خیابان انقلاب» که چندی است از سوی شبکه‌ها و کانال‌های اطلاعرسانی ضد انقلاب در فضای مجازی و رسانه‌ای پمپاژ می‌شود، تصاویری از چند اقدام به کشف حجاب را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد.

رای 98 درصدی به جمهوری اسلامی در 12 فروردین 1358، رای مردم به تمام قوانین جمهوری اسلامی بود؛ قوانینی که با تائید 98 درصدی مردم از حالت اجبار به اختیار تغییر کرد. یکی از خواسته‌های 98 درصد مردم، حفظ حجاب بود. حالا بعد از گذشت 39 سال از انقلاب اسلامی و در حالی که حضور اکثریت مردم در انتخابات‌ها نشان از مقبولیت نظام جمهوری اسلامی به همراه قوانینش دارد، پویش‌های انگشت‌شماری مثل دختر خیابان انقلاب که به شدت مورد حمایت سازمان منافقین و جریان مارکسیست‌ها قرار دارد، مورد اقبال عمومی قرار نمی‌گیرد.

اما در این میان، پیکان سوال  باید به روی مسئولین و هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه زنجان باشد. در حالی شرایطی که فلسفه‌ی وجود تشکل‌های دانشجویی، ضریب بخشیدن به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ی دانشجویی است اما این تشکل معلوم‌الحال در دانشگاه زنجان، محل حمایت از مارکسیست‌ها و منافقین و ضد انقلاب شده است.

مسئله‌ی حجاب
مسئله حجاب در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به شکل دوران گذشته بود اما حضور زنان بی حجاب در مجامع عمومی و ادارات و سازمان ها باعث شد تا امام خمینی به این موضوع واکنش نشان دهند. در 15اسفند سال 57 امام خمینی در این خصوص تذکر می دهند و می فرمایند: «وزارتخانه اسلامی نباید در آن معصیت بشود. در وزارتخانه‎‎های اسلامی نباید زن ‎ها لخت بیایند. زن ‎ها بروند؛ اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند.»

پس از آن حسن روحانی که در آن زمان در ستاد مشترک ارتش عضویت داشت نسبت به با پوشش اسلامی در ارتش اقدام کرد.

مسئله حجاب در سال های اول انقلاب توسط بسیاری از روشنفکران و عناصر ضد انقلاب مورد هجمه قرار می گرفت و حتی در کانون ها و تشکل های صنفی و مدنی نیز به حمایت از این عناصر می پرداختند تا جایی که در سال 1360، در بند 5 ماده 18 قانون بازداری نیروی انسانی مؤسسات دولتی و وزارتخانه های وابسته به دولت، بی حجابی به عنوان تخلف شناخته شد؛ و اماکن و فروشگاه ها و مراکز عمومی موظف به نصب تابلویی شدند که بر آن نوشته شده بود:‌ «به دستور دادگاه مبارزه با منکرات، از پذیرفتن میهمانان و مشتریانی که رعایت ظواهر اسلامی را نمی‌کنند، معذوریم».

اما در سال های اخیر متاسفانه این مسئله از دغدغه برخی مسئولین و مجریان قانون خارج شد و حتی در برحه‌هایی شعار ره آزادی های غیر شرعی نیز داده شد، در نتیجه وضع جامعه به سویی رفت که عده ای از دانشگاهیان و دانشجویان معلوم الحال کم کم به موافقان حذف حجاب تبدیل شدند تا جایی که تشکل هایی با نام انجمن اسلامی که اتفاقا خود را پیرو خط امام(ره)، مجری فرهنگ و سیاست و مواردی از این دست می‌دانستند و داعیه پرچمداری اسلام و انقلاب را داشتند، رفتارهای خلاف این ادعاها را در سطح دانشگاهاز خود بروز دادند. (اینجـــا)

دختر خیابان انقلاب
اما اینبار این موضوع قرار است از کافه های اطراف چهار راه ولیعصر که عموما محل تجمع دختران و پسران به ظاهر روشنکفر و فمنیسم رهبری و هدایت شود به نوعی که قبل از آغاز اعتراضات مردم به گرانی ها و به حاشیه کشاندن آن توسط منافقین و ضد انقلاب در دی ماه امسال هشتگی با عنوان #دختر_خیابان_انقلاب وارد فضای مجازی شد که عکس های به سرعت انتشار پیدا کرد.

ماجرا از آن جا شروع شد که عده ای فمنیست در صدد مخالف با حجاب بر آمدند و با ایستادند بر روی دکل های کنار خیابان روسری‌های سفید را به سر چوب می زدند، ویدا موحد اولین نفری بود که در این اعتراض در تقاطع خیابان انقلاب و وصال شیرازی اقدام به آویزان کردن روسری خود به چوب کرد.

اما در این میان یکی از تشکل های دانشجویی معلوم الحال دانشگاه زنجان از این اقدام حمایت کرده و به ستایش آن پرداخت، این تشکل پیش از این یدطولایی توهین به مقدسات اسلامی و ولایت فقیه نیز داشته است و حتی تشکل‌های همسو با این تشکل در دانشگاه زنجان در نشریات خود به ستایش از جریانات اپوزیسون و ضد انقلاب  پرداخته‌ و به روحانیت نیز توهین کردند.

سابقه‌ی جریانات معلوم‌الحال در دانشگاه زنجان
شاید جالب باشد بدانید که دانشگاه زنجان در سال‌های اخیر، بارها محل جولان جریانات معلوم‌الحال که خود را نماینده دانشجویان و فعالین تشکل‌های دانشجویی معرفی می‌کردند بوده است. از حمله به برد اطلاعرسانی که با پوسترهایی پیرامون نهم دی ماه و گرامیداشت حماسه مردمی توسط دانشجویان تهیه شده بود(اینجـــا) تا توزیع نشریه‌ای به روحانیت توهین کرده بود(اینجـــا).

نشریه‌ای از دانشگاه زنجان که به روحانیت توهین کرد
توهین به روحانیت و قیاس ملت با شعبون بی‌مخ ها در نشریه مدعی پیروی از امام(ره) +عکس

در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که در ایام الله دهه فجر به سر می‌بریم، به نظر می‌رسد که برخی از سیاست‌های اجرایی در دانشگاه‌هایی مثل دانشگاه زنجان که اینگونه فضای مناسبی را برای فعالیت منافقین و عناصر ضدانقلاب را فراهم می‌کند نیاز به بازنگری دارد. حالا چه کسی پیشقدم می‌شود معلوم نیست. وزارت علوم یا مسئولین دانشگاه زنجان؟ باید منتظر ماند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1396/11/14 - 15:29

خلخالی روحت شاد
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top