تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/11/15 - 08:48
کد خبر: 257960

سوهان روح خانم صدر اعظم

سران حزب لیبرال دموکرات آلمان بارها به سوسیال دموکراتها هشدار داده اند که با مرکل و حزب دموکرات مسیحی وارد مذاکره نشوند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رهبران  حزب لیبرال دموکرات آلمان طی روزهای اخیر بار دیگر رویکرد حاکم بر معادلات سیاسی کشورش را مورد انتقاد قرار داده اند. در یکی از تازه ترین این موضع گیری ها،ولفگانگ کوبیکی"، معاون حزب لیبرال دموکرات آلمان تاکید کرده است که ائتلاف بزرگ (ائتلاف سوسیال دموکراتها و ائتلاف احزاب مسیحی) صورت نخواهد گرفت. وی معتقد است  که رهبران سه حزب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و سوسیال مسیحی صرفا برای حیات سیاسی خود مبارزه می کنند. 

سران حزب لیبرال دموکرات معتقدند که در صورت شکست مذاکرات ائتلاف احزاب مسیحی و حزب سوسیال دموکرات ( که احتمال آن از دید لیبرال دموکراتها زیاد است )، باید انتخابات مجدد برگزار شود و پس از آن، دوباره مذاکرات بر سر تشکیل ائتلاف جاماییکا آغاز شود! همچنین سران حزب لیبرال دموکرات آلمان بارها به سوسیال دموکراتها هشدار داده اند که با مرکل و حزب دموکرات مسیحی وارد مذاکره نشوند زیرا ائتلاف احزاب مسیحی نسبت به آنچه متعهد می شوند، پایبند نمی مانند.

واقعیت امر این است که "کریستین لیندنر" رهبر حزب لیبرال دموکرات آلمان به سوهان روح آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور تبدیل شده است. آنگلا مرکل، سران حزب لیبرال دموکرات را مسبب آشفتگی های سیاسی موجود در کشورش قلمداد می کند. پس از برگزاری انتخابات سراسری آلمان، بسیاری از تحلیلگران مسائل سیاسی و اقتصادی در این کشور معتقد بودند که در نهایت ائتلاف موسوم به جاماییکا ( میان احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال مسیحی، سبز و لیبرال دموکرات ) شکل خواهد گرفت.

با این حال کریستین لیندنر در نهایت میز مذاکره را به دلیل آنچه " بی تعهدی احزاب مسیحی" خواند ترک کرد و ائتلاف جاماییکا تشکیل نشد. پس از آن، مرکل مذاکرات خود را با حزب سوسیال دموکرات ( حزب سنتی رقیب خود ) برای تشکیل ائتلاف بزرگ آغاز کرده است. بدیهی است که حتی اگر ائتلاف بزرگ تشکیل شود، حزب لیبرال دموکرات به مخالفت خود با ادامه حضور مرکل در مسند صدر اعظمی آلمان ادامه خواهد داد.

"کریستین لیندنر" صراحتا اعلام کرده است که اگر ائتلاف بزرگ تشکیل نشود و انتخابات دوباره در آلمان برگزار شود، وی به راحتی برای بار دوم پای میز مذاکره با حزب دموکرات مسیحی حاضر نخواهد شد! وی در این خصوص پیش شرط سختی گذاشته و آن کناره گیری مرکل از مسند صدر اعظمی آلمان است. لیندنر معتقد است که تنها در این صورت می توان با ائتلاف احزاب مسیحی در خصوص تشکیل دولت ائتلاف جاماییکا ( آن هم پس از برگزاری انتخابات دوباره ) وارد معامله و گفت‌وگو شد. در هر حال، حزب لیبرال دموکرات یکی از ارکان مهم ائتلاف جاماییکا محسوب می شود و در صورتی که از حضور در این مجموعه امتناع کند، دولت ائتلافی بر مبنای آن شکل نخواهد گرفت.

با توجه به آنچه توصیف شد، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به شدت از کریستین لیندنر رهبر حزب لیبرال دموکرات و همراهان وی عصبانی است. او لیندنر را مسئول ایجاد بن بست سیاسی فعلی در کشورش می داند و از سوی دیگر، اصرارهای لیندنر مبنی بر برکناری صدر اعظم آلمان از قدرت، مرکل را بیش از پیش نسبت به وی ناراضی ساخته است.

لازم به ذکر است که "دموکراتهای آزاد" یا همان حزب "لیبرال دموکرات "، در گذشته ای نه چندان دور متحد سیاسی مرکل و حزب دموکرات مسیحی در آلمان بودند و حتی یکی از دلایل تشکیل دولت ائتلافی با سوسیال دموکراتها در دوره سوم صدر اعظمی مرکل، شکست لیبرال دموکراتها در انتخابات و عدم راهیابی آنها به پارلمان آلمان بود. با این حال هم اکنون حزب لیبرال دموکرات و سران آن، به پیام آوران شکست آنگلا مرکل در صحنه سیاسی آلمان و متعاقبا اتحادیه اروپا و منطقه یورو تبدیل شده اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top