تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/11/15 - 09:17
کد خبر: 257968

پاسخ واحد علوم و تحقیقات به مشکلات انتخاب‌ واحد دانشجویان

دانش‌فرد درباره مساله اعلام نمرات توسط اساتید گفت: «قاعده نمره به این صورت است که استاد بعد از زمان امتحان می‌تواند نمرات را در یک محدود زمانی مشخصی اعلام کند. البته در این میان برخی امتحانات پایان نیافته است. بعد از پایان فرصت اعلام نمره استاد، دانشجویان می‌توانند طی یک بازه زمانی اعتراض خود را اعلام کنند و پس از آن هم استاد وقت دارد تا یک هفته اعتراض دانشجویان را پاسخ دهد.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فرهیختگان، «انتخاب‌واحد»؛ عبارتی استرس‌زا و تعیین‌کنند  است که هر دانشجو را حداقل دو بار در طول یک سال تحصیلی درگیر خود می‌کند. به‌طور کلی بازه زمانی انتخاب‌واحد می‌تواند یکی از چالش‌برانگیزترین و «سردرد»آفرین‌ترین دوره در یک ترم باشد. این چالش‌ها که خیلی‌ها با طنز از آن یاد می‌کنند، می‌تواند در بدو ورود به سایت باشد؛ موردی که تقریبا  به یک عادت برای هر دانشجو در هر دانشگاهی مبدل شده است که در اولین ورود به سایت با همان عبارت آشنای عدم دسترسی به سایت مواجه می‌شوند.

البته این اول ماجرا است و پس از کلی تلاش و بازشدن سایت با تکمیل بودن ظرفیت اساتید «محبوب» روبه‌رو می‌شوند. اما این همه ماجرا نیست و هستند دانشجویانی که با گذشت چند هفته از پایان امتحانات هنوز نمرات آنها توسط اساتید منتشر نشده است.

موردی که طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی بیشتر به چشم دیده شد، نحوه چینش کلاس‌ها در طول یک هفته است یا در مورد دیگر که باعث باعث تعجب برخی دانشجویان شده، جایگزینی یک استاد با یک استاد دیگر بدون اطلاع دانشجوها بوده است. دکتر کرم‌اله دانش‌فرد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در گفت‌وگویی با «فرهیختگان» به این سوالات پاسخ داده است.

مساله اعلام نمره ترم قبل
او درباره مساله اعلام نمرات توسط اساتید گفت: «قاعده نمره به این صورت است که استاد بعد از زمان امتحان می‌تواند نمرات را در یک محدود زمانی مشخصی اعلام کند. البته در این میان برخی امتحانات پایان نیافته است. بعد از پایان فرصت اعلام نمره استاد، دانشجویان می‌توانند طی یک بازه زمانی اعتراض خود را اعلام کنند و پس از آن هم استاد وقت دارد تا یک هفته اعتراض دانشجویان را پاسخ دهد.»

دانش‌فرد درباره دانشجویانی که نمره امتحانات ترم گذشته‌شان هنوز اعلام نشده است، گفت: «فرصت حذف و اضافه وجود دارد و دانشجویان می‌توانند با توجه به شرایطی که دارند (تعداد این دانشجویان بسیار کم است) حتما فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند و مابقی را به زمان حذف و اضافه موکول کنند.»

مشکل جابه‌جایی اساتید
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات در ادامه با اشاره به جابه‌جایی برخی از اساتید پس از حذف و اضافه در برخی دانشگاه‌ها گفت: «این عملا یک کار غیرقانونی است، مگر اینکه مربوط به اساتید حق‌التدریس باشد که توسط مسئولان دانشگاه فاقد صلاحیت تدریس در آن درس شناخته شود، که این مساله نیز دارای شرایط قانونی خاصی است.»

او ادامه داد: «در کل ثبت یک درس به اسم یک استاد و ارائه آن با یک استاد دیگر یک اقدام غیرقانونی و ممنوع است. البته دانشکده می‌تواند یک درس را بدون نام استاد ارائه دهد، ولی جابه‌جایی بعد از انتخاب‌واحد ممنوع است.» دانش‌فرد همچنین از عدم بروز مشکلی در فرآیند انتخاب ‌واحد در این ترم خبر داد.

او در پایان در توصیه‌ای به دانشجویان گفت: «توصیه من به دانشجویان این است که چون تاریخ امتحانات در زمان انتخاب‌واحد آمده است، حتما به آن توجه شود که در پایان ترم مشکلی از بابت تداخل پیش نیاید.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top