تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/11/15 - 13:23
کد خبر: 258002

تحولات میدانی شمال سوریه

در ۱۵ روز گذشته، حدود ۹۵ تن از شهروندان کُرد از جمله ۴۵ کودک و زن در جریان حملات نیروهای ارتش ترکیه جان باختند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، عملیات نیروهای زمینی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات تحت عنوان «شاخه زیتون» در شمال استان حلب سوریه وارد بیست و یکمین روز شده و درگیری‌های سنگین در مناطق مختلف عفرین ادامه دارد.

از حومه شمال غرب منطقه «اعزاز» خبر می رسد، تحولات میدانی همچنان به سود نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی است و شبه نظامیان کُرد تاکنون موفق به بازپس گیری مناطق «بازی باغ، قسطل جندو و ارتفاعات برصایا» نشده اند. درگیری ها در محور غربی این مناطق در جریان است.

نیروهای ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات در حومه شمال غرب منطقه «دیرصوان» هم با پشتیبانی دقیق جنگنده ها و آتش توپخانه توانستند مواضع خود را در شهرک «عبودان» تثبیت کنند و مناطق مهم «بلبل، قورنه، زعره، علی کار، باکی اوباسی» را به اشغال خود دربیاورند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق از تسلط نیروهای متجاوز بر ۷۰ درصد روستای مرزی و مهم «شنگال» هم خبر داد و گفت: پیشروی های سریع نیروهای اشغالگر نتیجه حملات سنگین جنگنده ها و آتش توپخانه ارتش ترکیه است.

وی با بیان این که تلاش شبه نظامیان کُرد تاکنون برای بازپس گیری مناطق اشغال شده نتیجه نداده است، افزود: وضعیت میدانی در حومه غربی مناطق «مرویه، جندیرس و محبه» تغییر محسوسی نداشته است و کنترل این نقاط میان طرفین دست به دست می شود.

این منبع میدانی تصریح کرد: اگر چه شبه نظامیان کُرد موفق با بازپس گیری برخی مناطق نشده اند اما در روزهای گذشته تعدادی زیادی از خودروهای نظامی و چند تانک ارتش ترکیه را در جریان درگیری ها منهدم کرده اند.

وی افزود:  اشراف و شناخت میدانی شبه نظامیان کُرد از مناطق درگیری، خسارت های سنگینی را هم به عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات وارد کرده تا جایی که دهها نفر از جمله «ابوعباس» یکی از فرمانده هان ارشد تروریست ها هم به هلاکت رسید.

رسانه های وابسته به دولت ترکیه مدعی هستند در ۱۵ روز گذشته موفق شده اند ۲۸ منطقه را از تصرف شبه نظامیان کُرد خارج کنند و به کنترل خود در بیاورند اما منابع میدانی در این خصوص اعلام کردند حدود ۱۵ منطقه به اشغال نیروهای متجاوز درآمده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، درگیری های سنگین میان شبه نظامیان کُرد و نیروهای ارتش ترکیه در مناطق «الشیخ جدید و راجو» ادامه دارد؛ منابع کُرد مدعی هستند در جریان کمین دقیق در این  محور ۲۰ نظامی ارتش ترکیه کشته و زخمی شدند.

از سویی دیگر، جنگنده های ارتش ترکیه مناطق مسکونی و مواضع شبه نظامیان کُرد را در نقاط مختلف کُردنشین شمال استان حلب سوریه به شدت هدف قرار می دهند؛ گورستان های عفرین هم مکان های دیگری به شمار می آیند که از حملات جنگنده های ارتش ترکیه در امان نمانده اند.

به گزارش مشرق، در ۱۵ روز گذشته، حدود ۹۵ تن از شهروندان کُرد از جمله ۴۵ کودک و زن در جریان حملات نیروهای ارتش ترکیه جان باختند. ۲۵۰ تن دیگر از شهروندان کُرد هم در جریان این حملات مجروح شدند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top