تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/11/17 - 09:41
کد خبر: 258196

داوطلبان با تامل بیشتری انتخاب رشته کنند؛

شرکت در مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون ارشد ۹۶ خوب است یا خیر؟

با احتساب مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 96، داوطلبان این آزمون تاکنون سه بار فرصت داشته‌اند که شانس خود را برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد امتحان کنند، هرچند که در مرحله دوم تکمیل ظرفیت، گزینش دانشجویان تنها در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان سنجش آموزش کشور طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد سال 96، یک بار دیگر می‌توانند شانس خود را برای قبولی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی امتحان و با شرکت در دومین مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون، اقدام به انتخاب رشته/ محل‌های منتشرشده کنند.

* جزئیات مرحله دوم تکمیل ظرفیت ارشد
در مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 96 که از روز سه‌شنبه 17 بهمن آغاز و تا شنبه 21 بهمن ماه ادامه خواهد داشت، داوطلبان مجاز هستند که با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کدرشته‌ محل‌های‌ مورد علاقه‌ خود را(حداکثر تا 20 کدرشته محل) به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند. البته داوطلبان باید توجه داشته باشند که کدرشته/ محل‌های مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد، مربوط به دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی است و دانشگاه‌های روزانه، شبانه و سایر دوره‌ها در این انتخاب رشته جایی ندارند.

* مقایسه سه مرحله انتخاب رشته ارشد 96
با احتساب مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 96، داوطلبان این آزمون تاکنون سه بار فرصت داشته‌اند که شانس خود را برای قبولی در مقطع کارشناسی ارشد امتحان کنند، هرچند که در مرحله دوم تکمیل ظرفیت، گزینش دانشجویان تنها در دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی انجام خواهد شد. در ادامه به مقایسه سه مرحله انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 97 پرداخته‌ایم.

* کدام داوطلبان مجاز به انتخاب رشته هستند؟
سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 96 شرایط و ضوابطی را تعیین کرده است که لازم است داوطلبان قبل از اقدام به انتخاب رشته حتما به آنها توجه کنند.

برخی از ضوابط و شرایط شرکت در مرحله دوم تکمیل ظرفیت آزمون کارشناسی ارشد سال 96 عبارت است از:
- داوطلب باید لزوما در آزمون کارشناسی ارشد 96 ثبت‌نام و در جلسه امتحانی حاضر بوده باشد.

- گزینش‌ نهایی‌، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای شماره‌ 1 و 2 آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال‌ 1396 انجام‌ خواهد شد.

- داوطلبانی‌ که‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ یکی‌ از رشته‌‌های بورسیه‌ و یا دارای‌ شرایط خاص‌ معرفی شده‌اند، حق‌ انتخاب رشته ندارند.

- داوطلبانی که اسامی آنها به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در شهریور ماه یا مرحله اول تکمیل ظرفیت اعلام شده، چنانچه در در مرحله دوم تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کرده و پذیرفته شوند، قبولی‌ یا قبولی‌های قبلی ‌آنان‌ (قبولی‌ اعلام‌ شده‌ قبلی) «کان‌ لم‌ یکن»‌ تلقی‌ می‌گردد و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ نمایند.

- متقاضیان می‌بایست حداکثر تا تاریخ 96/11/30 موفق به اخذ مدرک کارشناسی گردند.

- هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کدرشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در آزمون کدرشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ باشد.

* نکته‌ای مهم خطاب به داوطلبان
هرچند سازمان سنجش برای سومین بار این شانس را به داوطلبان داده است که بتوانند در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شوند، با این حال با توجه به این موضوع که کدرشته/ محل‌های مربوط به این مرحله، همگی ویژه دانشگاه‌های غیرانتفاعی است و از طرفی آزمون کارشناسی ارشد 97 در اردیبهشت برگزار خواهد شد، بنابراین به نظر می‌رسد داوطلبان پذیرفته نشده سال 96، بهتر است خود را مهیای حضور در آزمون سال آینده کنند و با آمادگی بالاتر در این آزمون شرکت کرده تا بتوانند در دانشگاه‌های روزانه و یا سایر دوره‌ها پذیرفته شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top