تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/11/18 - 10:00
کد خبر: 258324

برای نصب تلگرام جدید عجله نکنید!

مزایای «تلگرام ایکس» نسبت به تلگرام معمولی +اینفوگرافیک و فیلم

مزایای «تلگرام ایکس» نسبت به تلگرام معمولی +اینفوگرافیک و فیلم

در اولین کلاینت رسمی تلگرام شاهد مجزا شدن دو بخش تماس‌های صوتی و چت‌ها هستیم؛ چیزی که تا پیش از این در واتس‌اپ هم مشاهده کرده‌ایم. در صفحه اصلی می‌توان با سوایپ کردن به سمت راست به سابقه تماس‌های برقرار شده دسترسی داشته باشید.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزی است که نام تلگرام ایکس در بین کاربران فضای مجازی مطرح شده است و برخی فورا آن را نصب کرده و برخی همچنان درصدد وارسی این نرم افزار هستند و منتظرند تا اطلاعات تکمیلی درباره آن را بدست آورده و بعد با اطمینان بیشتری آن را نصب کنند. برای بسیاری از کاربران این سوال پیش آمده است که اصلا چرا باید شرکت تلگرام، ورژن جدید خود را اینگونه ارائه کند و از طرفی برخی از کاربران که این نرم افزار را نصب کرده‌اند مدعی‌اند که تفاوت چندانی بین دو نسخه تلگرام و تلگرام ایکس نیافته‌اند.

در این گزارش قصد داریم ویژگی‌های تلگرام ایکس را بررسی کرده و علاوه بر آن هشدارهایی که درباره نصب این نرم افزار مطرح شده است را مرور کنیم.

* ویژگی‌های برجسته تلگرام ایکس
از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که تلگرام ایکس را نسبت به نسخه معمولی ممتاز می‌کند می‌توان به رابط کاربری جدید تلگرام ایکس، سرعت بیشتر بارگذاری، دسترسی آسان‌تر به موارد ذخیره شده، اضافه شدن قسمت تنظیمات پیشرفته و تنظیم مواردی همچون نمایش کیبورد در هنگام پخش فایل‌های مدیا و یا شخصی‌سازی نوع سوایپ‌ کردن‌ها و برخی دیگر از ویژگی‌ها اشاره کرد.

در ویدئوی زیر برخی از ویژگی‌های تلگرام ایکس را ببینید:

دانلود

فیلم:: معرفی برخی از ویژگی‌های تلگرام ایکس

شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت Telegram X نسبت به نسخه اصلی را «رابط کاربری ارتقا یافته» و به‌خصوص صفحه اصلی برنامه دانست. در اولین کلاینت رسمی تلگرام شاهد مجزا شدن دو بخش تماس‌های صوتی و چت‌ها هستیم؛ چیزی که تا پیش از این در واتس‌اپ هم مشاهده کرده‌ایم. در صفحه اصلی می‌توان با سوایپ کردن به سمت راست به سابقه تماس‌های برقرار شده دسترسی داشته باشید.

در اینفگرافیک زیر به صورت خلاصه با مزایای تلگرام ایکس آشنا شوید:

ویژگی‌های تلگرام ایکس

اینفوگرافیک:: ویژگی‌های تلگرام ایکس

* هشدار درباره نصب تلگرام ایکس
هرچند تلگرام ایکس ویژگی‌های ممتازی نسبت به تلگرام اصلی دارد و این ویژگی‌ها کاربران را حداقل برای یک بار نصب و امتحان آن ترغیب می‌کند، با این حال پیشنهاد می‌کنیم در حال حاضر از نصب این نرم افزار خودداری کنید و تا انتشار اطلاعات تکمیلی منتظر بمانید. در نسخه فعلی تلگرام ایکس قید «آزمایشی» درج شده است و این یعنی هنوز تغییرات این اپلیکشن قطعی نشده و در حال آزمایش است و در این وضعیت، کافی است یک باگ امنیتی کوچک در این برنامه یافت شود و شما را با مشکلات محفاظتی مختلف رو به رو کند. بنابراین بهتر است حداقل تا زمانی که قید «آزمایشی» از کنار نام این برنامه حذف نشده، حداقل با حساب کاربری اصلی خود از تلگرام ایکس استفاده نکنید.

البته موضوع آزمایشی بودن و عدم امنیت تلگرام ایکس تمام ماجرا نیست و برخی نقایص دیگر همچون عدم پشتیبانی از تم‌های متنوع، عدم پشتیبانی از افزودن چند اکانت و چندین ایراد دیگر از جمله مواردی است که شاید شما را از کوچ کردن از تلگرام معمولی منصرف  کند، علاوه بر این‌ها توجه داشته باشید که این برنامه نسخه آزمایشی است و در شرایطی ممکن است شرکت تلگرام قید این نسخه را بزند و آن را حذف کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top