تاریخ انتشار: جمعه 1396/11/20 - 10:57
کد خبر: 258495

اولین واکنش دانشجویان به اهانت شرکت سامسونگ

در قسمتی از این بیانیه آمده است: «آنچه‌مسلم است مطالبه جدی و فوری آحاد مردم ایران از شخص دکتر روحانی، عکس العمل جدی به این برخورد و قطع روابط تجاری با کشور کره جنوبی تا عذر خواهی رسمی مقامات آن شرکت از مردم ایران و لغو دائمی مجوز ورود برند حقیر سامسونگ به کشور است.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، 23 کانون علمی و پژوهشی بسیج دانشجویی استان اصفهان در بیانیه‌ای اقدام اخیر تحقیرآمیز سامسونگ را محکوم کرده و اعلام کردند که توقع برخورد با چنین بی حرمتی‌ای، نه توقع اقدامی انقلابی و قاطع، که توقع رعایت «حداقل عرف دیپلماتیک» از دولت است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در آخرین روزهای دهه مبارک فجر که سراسر یادآور غیرت و حماسه مردم این خطه و این کشور است، شرکت کره ای سامسونگ در اقدامی تحقیرآمیز، در میان هزاران ورزشکار المپیکی، از اهدای گوشی های تلفن همراه سامسونگ به ورزشکاران ایرانی به بهانه تحریم های آمریکایی، ابا کرده و موجب دلخوری مردم ایران را فراهم آورده است.

در این شرایط گروه‌ها و موسسات مختلفی از وزرای ارتباطات و امور خارجه تا شرکت های داخلی ساخت گوشی همراه، واکنش های متنوع و گوناگونی نشان داده و پیشنهادات مختلفی از برگرداندن ورزشکاران ایرانی تا اهدا گوشی های تولید ملی به این ورزشکاران و تحریم این شرکت و... ، ارائه نموده اند.

آنچه‌مسلم است مطالبه جدی و فوری آحاد مردم ایران از شخص دکتر روحانی، عکس العمل جدی به این برخورد و قطع روابط تجاری با کشور کره جنوبی تا عذر خواهی رسمی مقامات آن شرکت از مردم ایران و لغو دائمی مجوز ورود برند حقیر سامسونگ به این کشور است.

نباید فراموش شود کمپین ها و اعتراضات مردمی امری غیورانه و به جا بوده، اما آنچه لازم و بلکه فرض و واجب است اقدام سریع و قاطع دولت متولی امور مردم شریف ایران اسلامی است.

از وزیر محترم ارتباطات به خاطر موضع سریع، شفاف، به موقع و قاطعانه خود در این زمینه تشکر نموده و از اقای دکتر روحانی میخواهیم تا منفعت بعضی دلال یا سودجو در قضیه واردات این برند حقیر که علی رقم کسب میلیاردها دلار سود از واردات به ایران، چنین اقدامی زشتی را مرتکب شده است- را نادیده گرفته و در اسرع وقت به این مطالبه مردمی پاسخ مقتضی داده شود.

همچنین از مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانون گذار و ناظر قانون اساسی توقع می رود در جواب این اقدام ناشایست، در لایحه بودجه به صورت خاص و در دیگر امورات کشور به صورت عام، دولت را ملزم به حمایت بیشتر از تولید داخلی نموده، تا سال آینده در چنین ایامی شاهد رو‌نمائی از آخرین دستاوردهای علمی جوانان مومن و باهوش ایرانی به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و‌ به ویژه گوشی تلفن همراه داخلی در شان ملت عزیز ایران باشیم.

بدین وسیله قدرت فنی و علمی جوانان ایران اسلامی در صنایع موشکی، پهباد، کشتی سازی، سلول های بنیادی، نانو، پزشکی و داروسازی، سد سازی و... را به مسئولان دولت اقای روحانی یادآوری نموده و به آنان اطمینان میدهیم، ساخت گوشی همراه که امروز فناوری دست چندم جهانی است، حتما سطح نازلی به نسبت توان علمی جوان ایرانی دارد.

در پایان متذکر می گردد توقع برخورد با چنین بی حرمتی ای، نه توقع اقدامی انقلابی و قاطع، که توقع رعایت حداقل عرف دیپلماتیک از دولتی است که‌ مدعی آشنایی با شیوه تعامل با امپریالیسم جهانی و زبان روز دیپلماتیک بین المللی است..

والسلام

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top