تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/11/23 - 11:21
کد خبر: 258703

کامپیوتر شما به این ده دلیل از شما متنفر می‌شود

کامپیوتر شما به این ده دلیل از شما متنفر می‌شود

در حالی که امروزه اغلب کاربران از گوشی‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت و مشاهده اخبار استفاده می‌کنند، با این وجود کامپیوترهای شخصی هنوز هم برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. پس به جای هرگونه صحبت اضافی اجازه دهید به سراغ اصل مطلب برویم. به نظر شما چرا کامپیوترهای ما با مشکلات عدیده سخت‌افزاری روبرو می‌شوند؟

خبرنامه دانشجویان ایران: اگر از موارد آشکار و اجتناب‌ناپذیری همچون فرسودگی قطعات، شوک‌های الکتریکی و خرابی سخت‌افزاری صرفنظر کنیم، باید بگوییم که اغلب مردم از کامپیوترهای خود به خوبی نگهداری نمی‌کنند که این موضوع نگران‌کننده‌ای است. رویکردی که در نهایت باعث می‌شود آن‌ها در کوتاه مدت مجبور شوند قطعات کامپیوتر خود را تعویض کنند.

اگر شما هم جزء آن گروه از کاربرانی بودید که تا به امروز نسبت به کامپیوتر خود کم توجه بودید، امروز بهترین زمانی است که یکبار دیگر به کامپیوتر خود توجه کنید.

1.شما کامپیوتر خود را از دریافت به‌روزرسانی‌های و وصله‌های امنیتی محروم کرده‌اید
اگر به دنبال پاسخ این پرسش هستید که چرا کامپیوتر شما بیش از اندازه کند شده است، باید به صفحه به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود مراجعه کنید. به‌ احتمال زیاد ده‌ها به‌روزرسانی نرم‌افزاری و باگ‌هایی که برای ترمیم مشکلات نرم‌افزاری در این مکان انباشته شده‌اند را مشاهده خواهید کرد.

به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مهم هستند، به واسطه آن‌که فروشندگان نرم‌افزارها ممکن است تغییراتی در نرم‌افزارهای خود به وجود آورده باشند که باعث بهبود عملکرد برنامه‌ها روی دستگاه شما شوند، اما شما از این موضوع بی اطلاع هستید. بنابراین کامپیوتر خود را به‌طور مرتب به‌روزرسانی کنید تا قابلیت‌های جدید را دریافت کند. همچنین از نصب وصله‌های امنیتی و به‌روزرسانی ضدویروس‌های خود نیز غافل نشوید.

2. نسبت به تمیز کردن کامپیوتر و عاری کردن آن از گرد و غبار بی تفاوت هستید
واقعیت این است که بسیاری از کاربران نسبت به این مسئله بی تفاوت هستند و بارها و بارها مشاهده شده است که آن‌ها در طول چند ماه نیز کامپیوتر خود را تمیز نکرده‌اند. اگر می‌خواهید کامپیوتر شما با مرگ زودرس روبرو نشود، نباید اجازه دهید گردوغبار روی قطعات الکترونیکی قرار گیرد. وجود گردوغبار در اطرف فن‌های خنک کننده باعث می‌شود تا انتقال گرما به بیرون به درستی انجام نشده و زمانی که تجهیزات با سرعت بالایی در حال استفاده هستند بیش از اندازه داغ شوند. اگر این روند به‌طور مستمر ادامه پیدا کند عمر مفید قطعات شما کاهش پیدا می‌کند.

3. بدون فکر کردن هر چیزی را دانلود می‌کنید
تقریبا اکثر کاربران، کامپیوتر شخصی خود را با داده‌ها و فایل‌هایی پر می‌کنند که هیچ‌گاه به سراغ آن‌ها نمی‌روند یا به آن‌ها اصلا نیازی ندارند. مردم بدون توجه به آن‌چه در حال دانلود یا نصب آن هستند تنها بر مبنای این ایده که ممکن است در آینده این ابزارها یا فایل‌ها روزی به کار آن‌ها آید کامپیوتر خود را بیش از اندازه پر می‌کنند. برنامه‌هایی که در اغلب موارد تبلیغات و سایر موارد آزاردهنده را روانه کامپیوتر آن‌ها می‌کند. این ابزارهای رایگان می‌توانند برای کامپیوتر شما مضر باشند به واسطه آنکه راه را برای ورود بدافزارها و باج‌افزارها به کامپیوتر هموار سازند.

4. شما محتوای دیجیتالی تاریخ مصرف گذشته را روی کامپیوتر خود نگهداری می‌کنید
در حال حاضر، پر کردن هاردیسک‌ها با داده‌های زیاد به واسطه حجم بالای آن‌ها و قیمت پایین آن‌ها کار چندان سختی نیست. این هارددیسک شما است و هر کاری که بخواهید را می‌توانید انجام دهید. اما انباشته کردن داده‌های مختلف روی کامپیوتر شخصی تنها باعث می‌شود شما کوهی از داده‌های بیهوده را نگه‌داری کرده باشید. تصاویری که از مکان‌های مختلف گرفته‌اید، فیلم‌هایی که در پوشه‌های مختلف قرار داده‌اید در یک چشم برهم زدن کامپیوتر شما را پر می‌کنند. در مورد سیستم‌عامل ویندوز نیز System Restore  و Hibernate به حجم بالایی از فضا روی هارددیسک شما برای ذخیره‌سازی داده‌ها نیاز دارند. پر کردن هارددیسک به شکلی که نوار قرمز رنگی را ویندوز به شما نشان دهد معایب بسیاری دارد. کامپیوتر شما به فضای خالی برای دستیابی به بهترین کارایی نیاز دارد، اما این فضا را در اختیار ندارد. شما باید نزدیک به 10 تا 15 درصد از کل حجم هارددیسک خود را همیشه به صورت خالی در اختیار داشته باشید. توصیه ما این است که 20 گیگابایت فضای خالی در اختیار ویندوز 10 قرار دهید.

5. ده‌ها  برنامه مختلف را در زمان راه‌اندازی ویندوز اجرا کرده‌اید
جواب دیگری برای پرسش "چرا کامپیوتر من بیش از اندازه کند شده است" وجود دارد. شما برنامه‌های بیش از اندازه‌ای دارید که در زمان راه‌اندازی ویندوز اجرا می‌شوند. البته توجه داشته باشید اکثر این برنامه‌ها از سوی تولیدکنندگان نرم‌افزارها به‌طور خودکار در زمان راه‌اندازی ویندوز اجرا می‌شوند. اما اگر نسبت به غیر فعال کردن آن‌ها بی تفاوت باشید سرعت کامپیوتر شما کاهش پیدا می‌کند. برای این منظور در ویندوز 10 برنامه Task Manager را باز کرده و به زبانه Startup بروید. اکنون فهرستی از برنامه‌هایی را مشاهده می‌کنید که در زمان راه‌اندازی سیستم اجرا می‌شوند. هر برنامه‌ای که به آن نیاز ندارید را غیرفعال (Disable) کنید.

6. کامپیوتر خود را به ندرت خاموش کرده یا راه‌اندازی مجدد می‌کنید
بیشتر مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند که کامپیوتر خود را در اغلب موارد در وضعیت sleep قرار داده و به ندرت آن‌را خاموش کرده یا راه‌اندازی مجدد می‌کنند. راه‌اندازی مجدد باعث می‌شود تا حافظه اصلی سیستم آزاد شده و همه پردازه‌های موجود در حافظه پاک شوند. همچنین توجه کنید که به‌کارگیری ویژگی Hibernate به شکل طولانی مدت (برای چند روز متوالی) به شدت عملکرد سیستم شما را کاهش می‌دهد.

7. هرگز مشکلات کامپیوتر خود را برطرف نمی‌کنید
برخی از نرم‌افزارها یا بدافزارها باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای می‌شوند که برطرف کردن این مشکلات در درازمدت به سادگی امکان‌پذیر نیست. اما اگر هوشمندانه کار کنید این شانس را دارید تا مشکلات نرم‌افزاری را به راحتی برطرف کنید. شما می‌توانید هارددیسک خود را با استفاده از ابزارهایی که برای این منظور وجود دارد ترمیم کرده و پاک‌سازی کنید. نرم‌افزار CClearner یکی از بهترین ابزارهایی است که برای این منظور در اختیار شما قرار دارد.

8. به شبکه‌های وای‌فای ناشناخته متصل می‌شوید
هر چیزی که برچسب رایگان روی آن قرار می‌گیرد مناسب نیست. وای‌فای از جمله این موارد است. اگر یک شبکه وای‌فای باز در فرودگاه، پارک‌ها، کافی‌شاپ‌ها و... پیدا کردید به سرعت به آن‌ها متصل نشوید، به واسطه آن‌که برخی از این شبکه‌ها دارای مشکل هستند. شبکه‌های وای‌فای رایگان می‌توانند طعمه‌ای از سوی هکرها باشند تا شما را متقاعد سازند به این شبکه‌ها متصل شوید و در ادامه اطلاعات شخصی خود را در اختیار آن‌ها قرار داده یا پذیرای انواع مختلفی از بدافزارها باشید. همچنین فراموش نکنید که بلوتوث دستگاه خود را خاموش نگه دارید.

9. امنیت کامپیوتر شما در حد ایده‌آل نیست
آیا جزء آن گروه از کاربرانی هستید که از گذرواژه‌هایی همچون 123456 استفاده می‌کنند؟ اگر چنین است باید بدانید کامپیوتر شخصی شما در معرض یک تهدید بزرگ قرار دارد. با توجه به ابزارهایی که برای شکستن گذرواژه‌ها وجود دارد، باید از گذرواژه‌هایی استفاده کنید که حدس زدن آن‌ها مشکل باشد.

10. از سیستم‌عامل قدیمی استفاده می‌کنید
هنوز هم کاربران بسیاری وجود دارند که از ویندوز ایکس‌پی، ویستا یا ویندوز 7 استفاده می‌کنند. اما توجه داشته باشید سیستم‌عامل‌های قدیمی دیگر به‌روزرسانی دریافت نکرده یا در آینده نزدیک دریافت نخواهند کرد. همین موضوع باعث می‌شود شما از دسترسی به قابلیت‌های جدیدی که همراه با نسخه‌های جدیدی از سیستم‌عامل‌ها در اختیار شما ممکن است قرار گیرد محروم باشید. توجه کنید که سیستم‌عامل‌های جدید به بهترین شکل و بهینه‌ترین روش از سخت‌افزارهای رایج استفاده می‌کنند.

منبع: شبکه

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
حجم باورنکردنی ویرانی در شهر غزه را در این تصاویر هوایی ببینید
خداحافظی یک بازیکن از نسل طلایی ایران
وزیر خارجه نتانیاهو به دست و پا افتاد
ایران رکن اصلی و حیاتی امنیت اسرائیل را از بین برد
پیش‌بینی وضعیت بارش کشور تا ۶ هفته آینده
بیمه کارگران ساختمانی به کجا رسید؟
راهیابی هر ۵ فرنگی‌کار کشتی ایران به مرحله نیمه‌نهایی
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top