تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/11/23 - 14:13
کد خبر: 258721

نگارش برنامه سالانه مدارس بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی

این نوع برنامه که به برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نیز موسوم است در سالهای اخیر بوجود آمده است و با چالش های زیادی نیز روبرو بوده است. مدیران مدارس در طرح تعالی مدیریت مدرسه می کوشند که محور ها و فرایند های موجود در برنامه سالانه به طور کامل و دقیق اجرایی گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: در رابطه با نگارش برنامه سالانه مدارس نکات قابل توجهی وجود دارد. در واقع برنامه سالانه و تقویم اجرایی مدارس فرازی دقیق از عملکرد مدیران و معاونین آموزشی و پرورشی مدارس در کنار سایر پست های سازمانی دیگر است که سعی دارند به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی دقیقی در راستای پیشرفت درسی و تربیتی دانش آموزان داشته باشند.برنامه سالانه مدارس به اسامی مختلفی موسوم است. از جمله این اسامی برنامه عمل مدرسه و برنامه سالانه مدیر است.در واقع اگر کمی تامل کنیم متوجه خواهیم شد که بحث اصلی بر سر اسم نیست بلکه نکته قابل توجه این است که بدانیم چگونه می توانیم به بهترین شکل ممکن و دقیقترین حالت دانش آموزانی با سطح علمی بالا به جامعه تحویل دهیم.دانش آموزانی که با برنامه ریزی و اجرای دقیق آن می توانند به همه مدارج علمی و تربیتی دست یافته و برای جامعه عزیزمان مثمر ثمر واقع گردند.برنامه سالانه مدیران مدارس در واقع راهبردی عملی است که با اینکه از نظر حقوقی الزام آور نیست اما از لحاظ عرفی می تواند به مدیر بقبولاند که بر اساس برنامه از پیش تعیین شده راهبرد های خود را اجرایی نماید.

برنامه سالانه مدارس ابتدایی

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر در مدارس ابتدایی یکی از مهمترین و بهترین انواع برنامه سالانه است که در سالهای اخیر در میان دبستان های کل کشور جای خود را باز کرده است.در این میان مدیران عزیز می کوشند که به بهترین شکل ممکن برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر و تقویم اجرایی خود را نهادینه و اجرایی نمایند.نکته ای که ذکر آن خالی از لطف نیست این است که در برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر که در دبستان های کشور اجرایی می شود مدیران نقش بسیار تعیین کننده ای دارند. آنها در میان سایر عوامل آموزشی مدرسه باید بکوشند که حد اقل برای 90 درصد این طرح برنامه ریزی نمایند.البته می توانند در این رابطه از عملکرد سایر عوامل سازمانی نظیر معاون پرورشی و آموزشی مدرسه نیز کمک بگیرند. در برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر سعی بر این است که کلیه فاکتورهای علمی و آموزشی و همچنین بحث تربیتی دانش آموزان به طور کامل لحاظ گردد.و در نهایت گزارش این موضوع به صورت کامل به اداره مربوطه ارجاع می گردد.

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار

طرح تعالی مدیریت مدرسه نیز نوعی دیگر از برنامه است که در مدارس متوسطه اول و متوسطه دوم اجرا و تنظیم می گردد.

این نوع برنامه که به برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار نیز موسوم است در سالهای اخیر بوجود آمده است و با چالش های زیادی نیز روبرو بوده است. مدیران مدارس در طرح تعالی مدیریت مدرسه می کوشند که محور ها و فرایند های موجود در برنامه سالانه به طور کامل و دقیق اجرایی گردد. متاسفانه در سالهای اخیر به علت گمانه زنی های پی در پی مسئولین در رابطه با تغییرات نوع برنامه سالانه مشکلات زیادی برای مدیران مدارس و مخصوصا طرح تعالی مدیریت مدرسه بوجود آمده است.مدیران مدارس هر سال مجبور هستند کلیه محور ها و فرایند ها و گامهای موجود در طرح تعالی مدیریت مدرسه را به هم بریزند و دوباره از صفر طراحی نمایند که این مسئله به خاطر مشکلات سلیقه ای در میان مسئولان و مدیران رده بالای مدارس است. گرچه این تغییرات و ویرایش ها می تواند در بروز رسانی دانش مدیران کمک کند اما بحث اصلی گرفتن و اتلاف وقت مدیران مدارس است که به سبب این تغییرات بوجود می آید.

 با توجه به آنچه گفته شد چنانچه مدیران مدارس چه در مقطع ابتدایی و چه در مقاطع بالاتر متوسطه اول و متوسطه دوم نیاز به نمونه برنامه سالانه و تقویم اجرایی بر اساس طرح تدبیر و طرح تعالی باشند می توانند با مراجعه به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان از نمونه های برتر کشوری موجود در سایت استفاده های لازم را ببرند.

منبع : بانک فایل پژوهشی معلمان  

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top