هادی محمدیان، کارگردان اثر در این نشست با بیان اینکه باید پذیرفت که فیلشاه دومین فیلم ماست و ما در مسیر تکامل هستیم گفت: ما را نباید با فیلم های هالیوودی مقایسه کرد، انیمیشن هایی که مثلاً 200 میلیون دلار برای آن ها هزینه می شود و امکان استفاده از ابر سیستم های ناسا را دارند.
کارگردان فیلشاه ادامه داد: در دنیا 10 کشور بیشتر نمی توانند انیمیشن سینمایی تولید کنند. لازم است بگویم که فیلم بعدی مان بسیار از فیلشاه بهتر است. ما به دلیل کمبود امکانات در ایران بخشی از کار را در اوکراین مجبور شدیم انجام دهیم. فیلم را در انگلیس و بعضی کشورهای دیگر اکران کردیم و همه بینندگان ایرانی نبودند.
محمدیان با بیان اینکه برخی از هنرمندان ما سال هاست که از آثار خارجی کپی می کنند، گفت: چون مسیر انیمیشن در ایران آکادمیک نبوده است خود من هم از همین مسیر دیدن انیمیشن های خارجی کار را شروع کرده ام و در نتیجه فایل ذهنی ما پر از این انیمیشن هاست. اما در فیلشاه کاراکترهایی تولید کردیم که کاملاً جدید هستند. همچنین سعی کردیم کار را به گونه ای بسازیم و دیالوگ ها رو طوری بنویسیم که هم کودکان و هم بزرگسالان مخاطب اثر شوند. متأسفانه اکران های ما را از ما گرفتند و وقتی اعتراض کردیم تنها یک اکران به ما دادند. برخی از اعضای تیم انیمیشن کشور ما متأسفانه دارند از ایران می روند. در این حوزه نه آکادمی داریم و نه حمایتی. اما اتفاقات خوبی در کشور دارد می افتد که پس از آن می توانیم بگوییم صنعت انیمیشن داریم.
همچنین دکتر گودرزی در ادامه این نشست گفت: دنیای انیمیشن بسیار عظیم و تأثیرگذار است. انیمیشن فیلشاه قوی است و روند رو به رشد انیمیشن در ایران را کاملاً احساس می کنم که حاصل اعتماد به جوانان است.
گودرزی ادامه داد: کودک و نوجوان قشر فراموش شده سینمای ما هستند. نکته قوت این فیلم این بود که ماجرایی تکراری را با رویکردی تازه و جذاب پرداخته بود. فضای بین عالم انسان ها و حیوانات را در انیمیشن های غربی زیاد می بینیم ولی در کارهای ایرانی کمتر که فیلشاه سعی کرده بود به این فضا نزدیک شود. یک جاهایی احساس کردم به داستان اصحاب کهف و منجی گرایی اشاره هایی می شود.