تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/11/26 - 13:40
کد خبر: 258967

پیرامون ادعای احمد منتظری در خصوص سیداحمد خمینی؛

چرا «احمد منتظری» به این سادگی دروغ می‌گوید؟

چرا «احمد منتظری» به این سادگی دروغ می‌گوید؟

برای من که به روزنامه‌ها و اسناد مرتبط با دهه شصت دسترسی دارم این ادعای احمد منتظری فرزند آیت الله منتظری بسیار عجیب و شگفت‌انگیز بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سیدروح الله امین آبادی در یادداشتی به مصاحبه اخیر احمد منتظری و طرح ادعای وی در خصوص سیداحمد خمینی پرداخته است: احمد منتظری فرزند آیت‌الله منتظری در مصاحبه‌ای، احمد خمینی را متهم کرد که از سال ۵۹ برای حذف آیت‌الله منتظری برنامه‌ریزی کرده و قصد داشته رهبر جمهوری اسلامی شود اما فوت امام خمینی «زودتر از زمانی که او تصور می‌کرد رخ داد و برنامه‌شان پیش نرفت».

برای من که به روزنامه‌ها و اسناد مرتبط با دهه شصت دسترسی دارم این ادعا بسیار عجیب و شگفت‌انگیز بود بخصوص آن‌که رویدادهای چندساله ابتدایی انقلاب را برای تدوین مجموعه ایران پس از انقلاب اسلامی روز به روز مطالعه و مرور کرده‌ام و به چیزی غیر از آنچه احمد منتظری آن را بر زبان آورده است برخورد کرده‌ام.

مرحوم سیداحمد خمینی در گفت‌وگو با روزنامه اطلاعات مورخه ۸ اردیبهشت ۱۳۶۱ در پاسخ به سؤالی در رابطه با جانشین امام به صراحت آیت‌الله منتظری را تنها گزینه موجود خوانده و می‌گوید: ازآنجاکه قانون اساسی معین کرده است باید خبرگان تعیین شوند تا رهبر و یا شورای رهبری را به مردم معرفی نمایند سوابق طولانی مبارزاتی حضرت آیت‌الله‌العظمی منتظری چیزی نیست که این مرجع را از سایر مراجع عالی‌قدر که همگی از خوبان و متدینین می‌باشند به صورتی روشن جدا نکند. چه کسی است که این عالم جلیل‌القدر را بشناسد و بداند که چه شکنجه‌هایی و صدمه‌هایی خورده است و نگوید بدون شک رهبری آینده انقلاب با او است.

سیداحمد خمینی که به گفته احمد منتظری از سال ۱۳۵۹ به دنبال حذف آیت‌الله منتظری بوده است در ادامه این گفت‌وگو اظهار می‌دارد: «نمی‌خواهم بگویم سایر مراجع بزرگوار تقلید دامت برکاتهم خدای نکرده کمبودی دارند، خیر می‌خواهم بگویم که خود آن بزرگواران عالی‌قدر می‌دانند که مسئله رهبری چیزی نیست که تجربه مبارزاتی طولانی را نخواهد. البته این یک عقیده شخصی است که حضرات آقایان منتخبین وقتی انتخاب شدند خود تصمیم می‌گیرند ولی فکر نمی‌کنم مثلاً حضرت آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی که ما در طول انقلاب جز خدمت به انقلاب و جمهوری چیزی از ایشان ندیده‌ایم و با کمال خلوص و تقوایی که در ایشان سراغ داریم از این حرف من برنجند، چون خودشان بارها فرموده‌اند که من همین کاری که می‌کنم امیدوارم نزد خداوند قبول افتد که می‌گویم به یقین قبول خواهد افتاد. ولی من یقین دارم که خود ایشان هم مرجع و فقیه عالی‌قدر آقای منتظری را معرفی خواهند کرد. البته این با خبرگان است.»

و در پایان ‌بخش مربوط به جانشینی امام و شایستگی آیت‌الله منتظری برای تصدی این سمت نیز مرحوم سیداحمد خمینی می‌گوید: مقام علمی و عملی این چریک پیر بر کسی حتی مراجع بزرگوار دامت برکاتهم پوشیده نیست.

http://iusnews.ir/images/upfiles/20180219/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8-%DB%B0%DB%B2-%DB%B1%DB%B4_%DB%B2%DB%B1-%DB%B3%DB%B3-%DB%B2%DB%B7.jpg

http://iusnews.ir/images/upfiles/20180219/photo_%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B8-%DB%B0%DB%B2-%DB%B1%DB%B4_%DB%B2%DB%B1-%DB%B3%DB%B3-%DB%B3%DB%B1.jpg

دوستان می‌توانند متن کامل این گفت‌وگو را از (اینجا) و (اینجا) مطالعه کنند.

در این نوشتار به دنبال تحلیل سخنان مرحوم سیداحمد خمینی نیستیم که آیا آن مرحوم در تحلیل و شناخت افراد و جریانات دچار اشتباه بوده و یا درست می‌اندیشیده است بلکه روی سخن اینجا است که چرا احمد منتظری به این عریانی مرتکب دروغ‌گویی می‌شود؟ آیا به حضرات خبری رسیده است که آن دنیایی وجود ندارد و هرگونه سبک زندگی و سخن گفتنی آزاد است؟!

مستندات به خوبی نشان‌دهنده این واقعیت است که برخلاف امام خمینی(ره) بسیاری از شخصیت‌ها قائل به این بوده‌اند که آیت‌الله منتظری تنها فرد موجود برای جانشینی امام هست و این‌که تجربه و گذر زمان خلاف این را نشان داد موضوع دیگری است که می‌توان به صورت مجزا بدان پرداخت ولی این سؤال هنوز بدون پاسخ می‌ماند که واقعاً چرا برای اثبات دلیل کنار گذاشته شدن آقای منتظری از سوی امام به تئوری توطئه پناه برده‌اند و دروغ می‌گویند؟!

اگر آقایان این‌گونه سیاست ورزی می‌کنند و آن را منطبق بر حقیقت و تقوا می‌دانند «وای اگر از پس امروز بود فردایی»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top