تاریخ انتشار: شنبه 1396/11/28 - 00:10
کد خبر: 259047

اختصاصی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛

روایتی از فعالیت خودجوش یک شرکت دانش‌بنیان در مناطق محروم

روایتی از فعالیت خودجوش یک شرکت دانش‌بنیان در مناطق محروم

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آفبا گفت: این شرکت دانش‌بنیان با استفاده از فضای مجازی به دنبال ارایه برنامه‌های آموزشی رایگان در مناطق محروم است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امید سرافراز، مدیرعامل بنیاد دانش‌بنیان آفبا در مراسم رونمایی از طرح آموزش رایگان با بیان اینکه امروز از سامانه جامع آموزشی آفبا رونمایی می شود، گفت: مجموعه دانش بنیان آفبا در سال 89 در مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی با هدف دسترسی مناسب افراد به اساتید برجسته کشور برای ایجاد عدالت آموزشی ایجاد شده است

وی افزود: در این حوزه با دعوت از اساتید درجه یک کشور مجموعه فیلم هایی تولید شد و با هزینه بسیار پایین در اختیار دانش آموزان کشور قرار گرفته است و در سال‌های اخیر با توجه به رشد تکنولوژی و فضای مجازی بر آن شدیم تا خدمات خود را متناسب با نیازهای دانش‌آموزان فراهم کنیم.

مدیرعامل بنیاد دانش بنیان آفبا افزود: با تیمی متشکل از 330 نفر در طول سال گذشته پروژه ای با نام آفبایار طراحی شده و شامل سرویس های متنوع است که در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد و دانش آموزان می توانند در آن ثبت نام کنند و از برنامه های آن استفاده نمایند.

وی گفت: شرکت خارجی برای ارایه یک لایسنس به ما 10 میلیون دلار درخواست داشت که ما با هزینه کمتر آن را در کشور راه اندازی کردیم.

وی با تاکید بر مزایای این سامانه گفت: این سامانه همه نیازهای دانش آموزان شامل تامین محتوا، کلاس درس، تلویزیون اینترنتی، آزمون های برنامه ریزی شده، درس آنلاین و کلاس آنلاین را شامل شده است.

سرافراز گفت: هم اکنون خانواده ها در زمینه کنکور با مشکلاتی مانند جزوات متنوع، منابع و کلاس های متنوع روبرو هستند ولی سعی ما بر این است که هزینه تمام شده را برای دانش آموزان به حداقل برسانیم.

سرافراز افزود: هزینه بسیار بالای استفاده از خدمات آموزشی برای دانش آموزان در حال حاضر در این سامانه به یک درصد حداقل معقول تقلیل پیدا کرده است و در حال حاضر همه برنامه ها به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه آفبا با اتکا به نیروی جوان دانش آموزان المپیاد برتر تاسیس شد و در طول 3-4 سال گذشته تبدیل به برند تولید فیلم های آموزشی تبدیل شد و دارای نمایندگی در تمامی استان ها است.

وی گفت: امیدوارم در صورت حمایت وزارت آموزش و پرورش و ارتباطات در مناطق محروم امکانات به صورت کاملا رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

وی گفت: صنعت آموزش در کشور ما با استقبال خوبی روبرو شده است و برنامه ما برای سال آتی پوشش یک میلیون نفر دانش آموز را در سامانه داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد دانش بنیان آفبا گفت: الان مرکز تجمع همه دانش آموزان در گروه های آموزشی تلگرام شده است در حالی که ما یک شبکه اجتماعی و علمی راه اندازی کردیم که کاملا امنیت دارد و می توانیم وابستگی شدید به تلگرام را کم کنیم. شبکه اجتماعی بومی آفبایار برای مشارکت علمی دانش آموزان راه اندازی شده است. جذب مخاطب در جذب و حمایت دانش آموزان آموزش و پرورش خیلی از چیزهایی که می گوید با واقعیت فرق دارد و واقعیت این است بچه ها نیازشان با آموزش و پرورش تامین نمی شود و ارگان ها و ما به دنبال پیشرفت در این حوزه هستیم.

برگزاری کلاس درس آنلاین با ظرفیت ۴۰ هزار نفر
در ادامه این نشست، علی رضوانی، مدیر پروژه آفبایار گفت: گروهی که پروژه آفبا را شروع کردند همگی از نخبگان جوان هستند و افرادی که در هیئت مدیره هستند امکان فعالیت را در خارج از کشور نیز داشتند ولی با علاقه برای راه اندازی این برند فعالیت کردند.

وی گفت: اساتید این پروژه همگی افراد صاحب نام و برجسته هستند و الان جلسات افرادی مانند آنها در برخی مناطق تهران بسیار گران است ولی دانش آموزان با هزینه های بسیار پایین از فیلم های آموزشی ما می توانند استفاده کنند.

علی رضوانی افزود: بنیاد دانش بنیان آفبا به این نتیجه رسید فیلم به تنهایی نیاز دانش آموزان را کامل نمی‌کند و استفاده از فناوری های نوین در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار گرفت و سامانه آفبابار شروع به فعالیت کرد که دانش آموزان در آن از امکانات زیادی برخورد می شوند و به تمامی نیازهای آنان پاسخ داده شده است و در صورتی که بتوانیم لایسنس این سایت را به سایر کشورها بفروشیم می تواند به ارزآوری هم برسد.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم قابلیت استفاده در دانشگاه ها را نیز دارد و برای افرادی که در حال تحصیل مجازی هستند می تواند مورد استفاده قرار گیرد و امکان برگزاری کلاس آنلاین تا 40 هزار نفر را داراست و در این سیستم تا ده هزار نفر به صورت مستقیم می توانند مشغول به کار شوند.

وی افزود: مدارس و مراکز ما هوشمند نیستند و الان نمی توان جلوی رشد تکنولوژی های آموزشی را گرفت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top