تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/11/29 - 11:34
کد خبر: 259215

تصاویر دلخراش از سرپل ذهاب و مردمی که نباید فراموش شوند؛

کرمانشاه زیرساخت می‌خواهد +عکس

کرمانشاه زیرساخت می‌خواهد +عکس

آب گرفتگی گسترده در مناطقی که مردم اسکان موقت دارند، به واسطه‌ی کوهستانی بودن مناطق و همچنین ارتفاع پائین محل استقرار نسبت به ارتفاعات باعث به وجود امدن مشکلات جدی و جانسوز برای مردم شریف کرمانشاه شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سه ماه از حادثه‌ی تلخ زلزله‌ی کرمانشاه گذشت اما هنوز مردم آسیب‌دیده‌ی خطه‌ی غرب کشور، در محرومیت‌هایی از حیث امکانات اولیه برای اسکان موقت به سر می‌برند.

علی رغم اینکه تمام بازوهای اجرایی کشور برای حل هر چه زودتر و بهتر مشکلات مردم کرمانشاه به کمک دولت آمدند اما نارسایی‌های موجود همچنان سر به فلک می‌کشد.

در حالی که تمام تلاش‌ها برای تامین سرپناه موقت مردم زلزله‌زده در سرمای استان کرمانشاه با تخصیص کانکس صورت گرفته اما زیرساخت‌های موجود، استفاده از همین سرپناه موقت را نیز تاحدود زیادی غیرممکن کرده است.

تصاویر امروز خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از منطقه‌ی سرپل ذهاب نشان می‌دهد که چالش‌های مردم این استان غربی کشور در روزهای بارانی و سرد زمستان، بسیار جدی تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

آب گرفتگی گسترده در مناطقی که مردم اسکان موقت دارند، به واسطه‌ی کوهستانی بودن مناطق و همچنین ارتفاع پائین محل استقرار نسبت به ارتفاعات باعث به وجود امدن مشکلات جدی و جانسوز برای مردم شریف کرمانشاه شده است.

وقت مطالبه از دولت و مسئولین گذشته است؛ نهادها و ارگان‌های مختلف هر یک به نحوی در تامین نیازمندی‌های مردم در کرمانشاه تلاش کردند اما مدیریت بحرانی که باید در آن محدوده صورت گیرد، هنوز دردی از آلام مردم محدوده‌ی استان کرمانشاه که هر کدام به نحوی از این حادثه‌ی جانسوز آسیب دیده‌اند دوا نکرده است.

روزهای سرد زمشستانی یک به یک در حال گذر هستند و این مردم رنج‌دیده و انقلابی کرمانشاه هستند که بعد از روزهای سخت دفاع مقدس که اولین هدف تیرهای دشمن متجاوز بودند، دوباره به تاب افتادند. هرچند در روزهای اولیه زلزله از سوی مردم سراسر کشور کمک‌های برای بهره‌مندی آسیب‌دیدگان ارسال شد و خیل عظیم مشتاقان برای رفع مشکلات و کمک در بهبودی اوضاع روانه کرمانشاه شد اما امروز هم بعد از اینکه شاید مسئولین و بسیاری از اذهان عمومی، مشکلات مردم این استان شهیدپرور کشور را فراموش کرده‌اند، دوباره وقت توجه و کمک عمومی مردم برای تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران در گوشه گوشه‌های کرمانشاه است.

کرمانشاه شاید امروز دیگر نیاز به خوراک و پوشاک و سرپناه نداشته باشد؛ اما نیاز به رفع مشکلات زیرساختی دارد. مشکلاتی که به سادگی باعث مختل شدن کارهای مردم می‌شود. مردمی که روزی برای این خاک جوان دادند امروز باید شاهد کمک جوانان برومند از بخش‌های مختلف کشور باشند.

اردوهای جهادی نوروز 97 در راهند و قطع به یقین هدف اصلی تمام آنها، رفع مشکلات زیر ساختی کرمانشاه است تا دوباره شاهد بروز چنین مشکلاتی نباشیم تا ایران شرمنده‌ی کردستان نباشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top