تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/12/02 - 01:44
کد خبر: 259485

عبدالله گنجی؛

حضور مردم تنها راه مقابله با ارتجاع

حضور مردم تنها راه مقابله با ارتجاع

آن چیزی که امروز به‌عنوان خطر محسوب می‌شود این است که ماهیت حقیقی نظام ما که شامل آورده‌های انقلاب اسلامی به‌عنوان هویت حقیقی نظام است، از ظرف جمهوری اسلامی جدا شود، در آن صورت جمهوری اسلامی به سمت ارتجاع رفته است و مشکلات شروع خواهد شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: عبدالله گنجی// سخن رهبری ناظر بر این است که معمولا انقلاب‌ها با آرمان‌های بلند و اهداف متعالی پا به عرصه تحول و سیاست و نظام‌سازی می‌گذارند اما در سیر حرکت خود دچار انحرافات، عقبگرد و انشقاق می‌شوند و نخبگان انقلاب‌ها مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این تقریبا در تمام انقلاب‌ها وجود دارد. ولیکن نقطه عزیمت ارتجاع در سخنان مقام معظم رهبری هشدار نسبت به این است که به نقطه‌ای بازگردیم که انقلاب را آغاز کردیم یعنی به عقب بازگردیم. برگشت به عقب هم با توجه به اهداف انقلاب معنی می‌شود. وقتی آنها را مطالعه کنیم و ببینیم در این اهداف نیستیم یعنی اهدافی که برای آنها انقلاب کردیم. حال حرکت به سمت این اهداف به معنای ارتجاع است. بازگشت به چیزی که قبول نداشتیم و علیه آن قیام کردیم. این شکل کار که مقام معظم رهبری در نظام جمهوری اسلامی و انقلاب طرح کردند به این صورت است که نظام ما ماهیتی حقوقی دارد و دارای یک ساختار حقوقی همانند کشورهای دنیاست و همین ساختار شامل سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه، مجلس خبرگان و نیروهای مسلح و دستگاه‌های حاکمیتی است.

آن چیزی که امروز به‌عنوان خطر محسوب می‌شود این است که ماهیت حقیقی نظام ما که شامل آورده‌های انقلاب اسلامی به‌عنوان هویت حقیقی نظام است، از ظرف جمهوری اسلامی جدا شود، در آن صورت جمهوری اسلامی به سمت ارتجاع رفته است و مشکلات شروع خواهد شد.

ماهیت حقیقی چیست که در آن ظرف ریخته می‌شود؟ از نگاه مقام معظم رهبری اینها مهم است که می‌فرمایند ساده‌زیستی مسئولان، نفی اشرافی‌گری، مردمی بودن مسئولان، استکبارستیزی، عدالت، برادری، تکریم شهیدان و فرهنگ شهادت؛ اگر اینها را از جمهوری اسلامی بگیرید با نظام طاغوتی و نظام‌های مرسوم در جهانی خیلی متفاوت نخواهد بود.

مقام معظم رهبری نگران این مساله هستند که مظروف را از دست دهیم یا به تدریج به سمت اشرافی‌گری برویم یا به این سمت برویم که مستضعفان به‌عنوان قبیله اصلی انقلاب اسلامی فراموش شوند و وابستگی به دشمن ما را از استقلال دور کند. اینها مسائلی است که می‌تواند مساله ارتجاع را برای ما به بار آورد. هشدار نسبت به این است که ما از ریل اصلی انقلاب اسلامی خارج نشویم.

حال در این جا باید از خودمان بپرسیم که چگونه می‌توان با این ارتجاع مبارزه کرد؟ که این امر تنها از طریق مردم‌سالاری قابل حل است یعنی در جایی که مردم رای می‌دهند باید دقت شود. به اشراف و به طبقه اقتصادی بالاتر و مرفهین بی‌درد رای ندهند. بخشی به رسانه‌ها و نخبگان انقلاب بازمی‌گردد که باید این مسائل را زیر ذره‌بین بگذارند و فضا را برای کسانی که دنبال ارتجاع هستند تنگ کنند. به مردم معرفی کنند و بیدارباش بزنند و بعد هر دو را باید با هم دنبال کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top