تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/12/03 - 07:50
کد خبر: 259621

فیس بوک به انتهای راه می‌رسد

میلیون‌ها کاربر زیر ۲۵ سال آمریکایی ظرف دو سال گذشته حساب کاربری خود را در فیس‌بوک بسته‌اند، صدای آلمان می‌گوید اخبار دروغین و نفرت‌پراکنی در کوچ این کاربران نقش داشته‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، میلیون‌ها کاربر زیر ۲۵ سال آمریکایی ظرف دو سال گذشته حساب کاربری خود را در فیس‌بوک بسته‌اند. روندی که بنا بر پیش‌بینی‌ها در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. رادیو صدای آلمان می‌گوید اخبار دروغین و نفرت‌پراکنی در کوچ این کاربران نقش داشته‌اند.

بنا بر گزارش شبکه CNBC، نشر مکرر اخبار دروغین بر روی فیس بوک از جمله مسائلی بوده که باعث ناخرسندی جوانان از این شبکه اجتماعی شده است. براساس همین گزارش، به موازات نشر اخبار دروغین، نفرت‌پراکنی نیز از جمله مسائلی بوده که در دور شدن جوانان آمریکایی از فیس بوک نقش مهمی ایفا کرده است. به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان اعلام کرده‌اند که به همکاری خود با فیس‌بوک خاتمه خواهند داد و حاضر به انتشار تبلیغات بر روی فیس بوک نیستند. از میان این شرکت‌ها می‌توان به شرکت عرضه چای «لیپتون» و همچنین شرکت تولید لوازم بهداشتی و زیبایی «داو» ‌اشاره کرد.

کیهان نوشت: مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل «فیس‌بوک» در چهاردهمین سالگرد فیس بوک ضمن انتقاد از خود و ‌اشاره به ‌اشتباهاتش، اعلام کرد که مرتکب خطاهای فنی بسیاری شده و دست به معاملات غلطی زده است. او گفت: «من به افراد نادرستی اعتماد کرده‌ام و افراد بااستعداد و توانمندی را در پست‌های غلطی به کار گرفته‌ام.»

لازم به ذکر است که زاکربرگ در همان نخستین روزهای تاسیس فیس‌بوک، اعلام کرده بود به هر اسرائیلی که یک فلسطینی را بکشد 100 سکه طلا جایزه خواهد داد. این مسابقه نژادپرستانه و قرون وسطایی در پارلمان اسرائیل نیز سر و صدای بسیاری برپا کرد و برخی از اعضای پارلمان به همین دلیل از زاکربرگ تجلیل کردند. بنا برگزارش روزنامه یهودی فرانسوی «لوما گازین دی اسرائیل» در همان زمان فاش شد فیس بوک که مراکز اصلی خود را در سرزمین های‌اشغالی تاسیس کرده بود، با سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل همکاری تنگاتنگی داشته و اطلاعات کاربران خود به خصوص کاربران عرب و مسلمان را به این سرویس‌ها فروخته تا جهت اتخاذ راهکارهای مقابله با این جوامع مورد تحلیل و آنالیز قرار گیرد.

فیس‌بوک در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری 1388، نقش فعالی داشت و ضمن نشر اخبار جعلی و کذب، از برخی کاربران خود برای جاسوسی و انتقال اطلاعات و اخبار استفاده کرد. اینک گفته می‌شود نقش فیس‌بوک که به صورت یک شبکه سوخته برای سرویس‌های اطلاعاتی غرب درآمده به شبکه‌های اجتماعی جدید مانند اینستاگرام و تلگرام و واتس‌آپ و مانند آن منتقل شده و از همین روی بسیاری از کاربران فیس بوک به این شبکه‌ها منتقل شده‌اند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top