تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/05 - 12:27
کد خبر: 259787

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران درباره دختران خیابان انقلاب

در قسمتی از این بیانیه آمده است: آحاد ملت علی الخصوص جوانان حق دارند بدانند که این ناشی گری ها و کج سلیقگی‌ها از درب های کدام نهاد بیرون می‌آید که آینده همه ی مارا به جای تامین به خطر می‌اندازد. بهتر است بجای افکار پوسیده و ابتکارهای ابتر برای جوانان این مرز و بوم، نظر خود جوانان را جویا شد؛ برای حل مسائل، توان جوانان را به کار گرفت. سابقه ی اعتماد به جوانان نشان داده جوان سرشار از استعداد و خلاق این کشور، قطعا میتوانند بجای سرپوش گذاشتن بر روی مسائل، راه حل های مناسبی را پیداکنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران پیرامون عملکرد نهادهای موظف و مسئول امور فرهنگی و تربیتی بیانیه ای را صادر کرد.

متن این بیانیه را در ادامه میخوانید:

از امور بسیار مهم و با اهمیت و سرنوشت‌ساز، مسئله مراکز تعلیم و تربیت از کودکستان‌ها تا دانشگاه‌هاست.

وصیت نامه سیاسی_الهی امام خمینی (ره)

بسمه تعالی

ضعف در مسائل تربیتی از معدود اموری است که تاوان آن بیش از آن که گریبان گیر افراد باشد گریبان گیر نسل هاست.امروز با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی شاهد ناکارآمدی‌ها و خلاءهای تربیتی‌ خصوصا در مباحث مرتبط با امور دینی  هستیم که بیش از هر چیز نشان از قصور در امور پرورشی و تربیتی اسلامی  دارند.

متاسفانه آموزش و پرورش و سیستم آموزش عالی کشور به عنوان بزرگترین و مهمترین نهادهای آموزشی و تربیتی در کارنامه چهل ساله ی خود نمره قابل قبولی نسبت به عملکردشان در امور تربیتی و پرورشی که بلاشک باید در چارچوب موازین و اصول اسلامی باشد کسب نکرده‌اند. امور دینی اسلام که بنابود روزی  راهنما و راهگشای زندگی اجتماعی و حل المسائل در جوامع اسلامی علی الخصوص جمهوری اسلامی ایران باشد، امروز به علت ضعف و کوتاهی‌های چندین ساله در آموزش امور دینی و عدم توانایی در اقناع افکارعمومی  از راه های درست و به دور از خشونت تبدیل به ابزاری در دست برخی بیگانگان و دشمنان اسلام ناب محمدی (ص) شده است تا با استفاده از آن گاه و بی گاه باعث ایجاد تنش در سطح جامعه ایران اسلامی‌مان شوند و افکار را به سمت اعتراض به امور دینی اسلام بکشانند. این امر نشان می‌دهد که نتیجه تدریس چهل ساله دروس قرآنی و دینی در آموزش و پرورش و دروس معارف اسلامی در آموزش عالی بیش از آن که در بین جوانان و کودکان موجب رشد "دین داری" باشد، در نهادینه کردن اصول ابتدایی دین نیز موفق نبوده است.

پدیده‌ی دختران خیابان انقلاب که چندی است در تهران شاهد آن هستیم، مثالی روشن از دین گریزی و موج سواری دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی از این مسئله است. پدیده ای که از سوی غرب تولید و در افکار و اذهان دختران و زنان و حتی مردان ایرانی ورود پیدا کرده است؛ به ظاهر اعتراض به پوشش اجباری است اما بی‌شک در پس آن اهداف عمیق‌تری چون از بین رفتن و کمرنگ شدن حیا و غیرت در جامعه ایرانی چه در بین زنان و چه مردان مومن آن را دارد. اما مسئله‌ای که بیش از هرچیز حائز اهمیت است نحوه برخورد دستگاه‌های مربوطه  با این گونه اعتراضات و اتفاقات می‌باشد که بیش از هر چیز نشان از بی‌تدبیری این نهادها دارد. باید بگوییم نه شیب دار کردن  بلندی‌های سطح شهر و نه هل دادن شهروندان از روی آن‌ها راه حل مسئله‌ی حجاب نیست، حجاب امری فرهنگی اجتماعی است و حل مسئله‌ آن نیازمند کار فرهنگی اجتماعی است. عملیاتی زمان بر و طولانی نه کاری مضحک و بی فایده چون عملکردهای اخیری که حتی نمی‌دانیم به دست کدام ارگان صورت گرفته است!

در کنار ضعف‌های نهادهای آموزشی که نمی توان از آن‌ها چشم پوشی کرد امروز ما شاهد عملکردهای غلط از سوی نهادهایی هستیم که موظف به "ترویج و تبلیغ" اسلام و اسلام گرایی هستند. سازمان‌هایی که متولی بحث "تبلیغات اسلامی" و "امر به معروف و نهی از منکر" در جامعه ما هستند مدت‌هاست که به تبلیغات غلط در خصوص حجاب پرداخته‌اند و شان فلسفه حجاب و زنان محجبه و مسلمان را در حد شکلات و ماشین پایین می‌آورند! از سوی دیگر سیاست‌هایی چون گشت ارشاد و گشت حفاظت از نوامیس مردم در سطح شهر جاری می‌شود که نتیجه‌ای جز ایجاد بدبینی نسبت به اصل حجاب، نظام جمهوری اسلامی، ایجاد رعب و وحشت در دل‌های جوانان و خرج بودجه‌های گزاف ندارد.

آیا بهتر نیست که این هزینه‌ها برای سیاست‌های تشویقی درست مورد استفاده قرار بگیرند؟ آیا بهتر نیست بجای سرپوش گذاشتن بر روی مشکلات و پوشاندن مسئله با شیروانی، به فکر راه حل‌های ریشه ‌ای برای علاج ضعف فرهنگ سازی در جامعه باشیم؟ آیا بهتر نیست به جای حذف معلول‌ها و پیچیده کردن مسائل به دنبال راه حل‌های عمیق و پیچیده باشیم؟

آحاد ملت علی الخصوص جوانان حق دارند بدانند که این ناشی گری ها و کج سلیقگی‌ها از درب های کدام نهاد بیرون می‌آید که آینده همه ی مارا به جای تامین به خطر می‌اندازد. بهتر است بجای افکار پوسیده و ابتکارهای ابتر برای جوانان این مرز و بوم، نظر خود جوانان را جویا شد؛ برای حل مسائل، توان جوانان را به کار گرفت. سابقه ی اعتماد به جوانان نشان داده جوان سرشار از استعداد و خلاق این کشور، قطعا میتوانند بجای سرپوش گذاشتن بر روی مسائل، راه حل های مناسبی را پیداکنند.

امید است به جای عملکردهای مضحکی چون شیب‌دار کردن سطوح بلند به این دست اعتراض ها پاسخی عقلانی و اسلامی _که در شان نظام اسلامی‌مان باشد_ داده شود و کلیه سازمان‌ها و نهادهای مرتبط در خصوص امور تربیتی و فرهنگی از هیچ تلاشی برای پرورش دینی نسل آینده که تربیت یافته در سیستم آموزشی جمهوری اسلامی ایران می‌باشند فروگذار نکنند.

السلام علی من اتبع الهدی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top