تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/06 - 12:56
کد خبر: 259908

دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد برای حمایت از اردوی راهیان‌نور

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد از ابلاغ دستورالعمل جدید این دانشگاه برای حمایت از برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی ۱۳۹۶- ۹۷ خبرداد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون محترم فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد درباره اهمیت اردوی راهیان‌نور گفت: راهیان‌نور به عنوان یک رکن مهم فرهنگی می‌تواند انعکاس‌دهنده فرهنگ دینی و انقلابی و مدیریت جهادی و عنصری مهم در نهادینه‌سازی مفهوم جهاد در راه خدا همچنین مقابله با توطئه‌های امروز استکبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی مورد توجه جدی مسئولین فرهنگی قرار بگیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری راهیان‌نور را عاملی برای جلوگیری از فراموش‌شدن ارزش‌ها و درس‌های دوران دفاع مقدس معرفی و در رهنمودی دیگر فرمودند باید محتوای ارائه‌شده برای راهیان‌نور مملو از تبیین حقایق معرفتی و معرفی نقاط قوت و برجسته دفاع مقدس باشد.

کلانتری ادامه داد: بر همین اساس در ابلاغیه و رویکرد جدید فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که یکم اسفند به تمامی واحدهای این دانشگاه ارسال شد، ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به گسترش اردوهای راهیان نور با تکیه بر ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، اردوی راهیان‌نور را گامی برای مقاوم‌سازی و بیمه معنوی و انقلابی کردن دانشجو دانست و تصریح کرد: به برکت خون پاک شهیدان امروز برای دانشجویان نسل جدید عرصه‌های جذاب و تاثیرگذار معرفتی زیادی وجود دارد که هر یک می‌تواند طراحی‌های ضدفرهنگی بدخواهان و دشمنان را خنثی کرده و قطعا جاذبه شهدا و موضوعات مرتبط با هشت سال دفاع مقدس در راس همه آنهاست و می‌تواند جنگ نرم دشمنان در دانشگاه را هدف قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد یکی از اعضای فعال قرارگاه دانشجویی شهید علم‌الهدی است و اخیرا به درخواست ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و بسیج دو دوره آموزشی و دانش‌افزایی ویژه اساتید راویان کاروان‌های راهیان‌نور در واحدهای علوم و تحقیقات تهران و نجف آباد اصفهان برگزار شد که معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه افتخار میزبانی از همسنگران و  یادگاران شهدا را داشته است.

کلانتری افزود: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی محتاج نشر و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است و راهیان‌نور باید به سمت بصیرت‌افزایی انقلابی‌گری، دشمن‌شناسی و ولایت مداری بیش از پیش حرکت کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از دانشجویان شرکت‌کننده در کاروان‌های راهیان‌نور انتظار داریم سیره عملی شهدا و آرمان‌های امام شهدا‌(ره) را خوب بیاموزند و به عنوان سوغات سفر با خود به محیط دانشگاه و کلاس‌های درس بیاورند.

وی درباره مفاد ابلاغیه مذکور گفت: تشکیل شورای اجرایی راهیان‌نور در همه واحد‌ها با مدیریت رئیس واحد و دبیری مسئول بسیج دانشجویی به منظور برنامه‌ریزی دقیق، اولویت دادن به دانشجویان اعزام اولی، استفاده از اساتید و روحانیون مومن و انقلابی جهت انتقال تجربیات در سفر و فرایض دینی، رعایت اصل صرفه‌جویی و دوری از اسراف و ثبت مشخصات زائران در سامانه جامع قرارگاه راهیان‌نور بابت استمرار ارتباط با این عزیزان همچنین برگزاری مراسم بدرقه راهیان‌نور از کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه از موارد مورد اهتمام این ابلاغیه است.

کلانتری یادآور شد: طبق تفاهم با قرارگاه ملی راهیان‌نور شهید علم‌الهدی 20 % هزینه‌های این سفر توسط دانشجویان، 30 % توسط بسیج دانشجویی و 50 % دیگر از محل بودجه فرهنگی واحدها پرداخت می‌شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top