تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/07 - 13:45
کد خبر: 260017

ابوالقاسم رحمانی؛

پرادو سواری روی مشکلات مردم

پرادو سواری روی مشکلات مردم

ماجرا جایی تامل‌برانگیز‌تر می‌شود که این تصاویر در کنار مانور تجملی که در صفحه مجازی فرزند امام‌جمعه ایلام مشاهده شده است قرار می‌گیرد و ذهن را به سمتی می‌برد که هیچ‌گونه استدلالی این اتفاق را توجیه نکند. تصاویر و پست‌هایی که اذهان را به سمت ماجرای ژن برتر و آقازادگی‌های این‌چنینی سوق می‌دهد و وقتی هم که یک شخصی در همین لباس روحانیت، زبان به نقد می‌گشاید و جریانی را نیز با خود همراه می‌کند از وی شکایت می‌شود و او را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهند.

خبرنامه دانشجویان ایران: ابوالقاسم رحمانی*// دی‌ماه گذشته بود که سلام امینی، نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: «نرخ بالای بیکاری در استان ایلام و وجود جوانان تحصیلکرده و توانمند و بیکار در این استان مشکلاتی را به وجود آورده است که باید برای آنها فکری شود.»

این یعنی استان ایلام با مشکلات بسیار زیادی مواجه است و حالا درست در همین حین تصاویری از خودروی لوکس حجت‌الاسلام لطفی امام‌جمعه ایلام در فضای مجازی منتشر می‌شود که به همراه تصاویر کارت این خودرو و گلایه از مدل پایین آن توسط هادی لطفی، فرزند حجت‌الاسلام لطفی و چند موضوع غیرمتعارف دیگر تصویر در حال بازسازی ائمه‌جمعه بین مردم را دوباره خدشه‌دار می‌کند.

ماجرا جایی تامل‌برانگیز‌تر می‌شود که این تصاویر در کنار مانور تجملی که در صفحه مجازی فرزند امام‌جمعه ایلام مشاهده شده است قرار می‌گیرد و ذهن را به سمتی می‌برد که هیچ‌گونه استدلالی این اتفاق را توجیه نکند. تصاویر و پست‌هایی که اذهان را به سمت ماجرای ژن برتر و آقازادگی‌های این‌چنینی سوق می‌دهد و وقتی هم که یک شخصی در همین لباس روحانیت، زبان به نقد می‌گشاید و جریانی را نیز با خود همراه می‌کند از وی شکایت می‌شود و او را مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهند.

اما روی دیگر قضایای مربوط به رفتار و منش ائمه‌جمعه چندین کیلومتر آن‌طرف‌تر در تبریز به وقوع پیوست. چندماه پیش بود که حجت‌الاسلام آل‌هاشم، امام‌جمعه تبریز دستور به برداشتن نرده حائل بین مردم و مسئولان در صفوف نمازجمعه داد تا فاصله‌ای بین مردم و مسئولان نباشد و این حرکت به سرعت در کشور مورد استقبال قرار گرفت و مدل‌های دیگری از این رویه توسط سایر ائمه‌جمعه به اجرا درآمد و همین حرکات که به‌دور از وظایف روحانیت هم نبوده و نیست و اضافه‌کاری هم صورت نمی‌گیرد، باعث وفاق و نزدیکی مردم با طبقه‌ای از جامعه شد که سال‌های سال حضور آنها را در کنار خود حس می‌کردند؛ اما به‌رغم وجود چنین اقدامات خوشایندی حرکاتی نظیر آنچه در ایلام رخ می‌دهد، حکم سیلی را دارد که به‌یک‌باره شهری را با خود می‌برد.

در هیچ کجای دین و عرف و قانون الزام به چنین سبک زندگی نشده و بارها نیز مورد نهی قرار گرفته است. مقام معظم رهبری نیز در ابتدای درس خارج فقه روز ١٧ بهمن ۹۵، پس از بیان حدیثی اخلاقی با اشاره به «حرام بودن استفاده از ماشین‌های گرانقیمت برای روحانیون و طلاب» فرمودند نامه‌ای دریافت کرده‌اند که در آن نوشته شده بعضی از افراد حاضر در درس، با ماشین‌های گرانقیمت ۲۰۰ میلیونی تردد می‌کنند. ایشان دراین‌باره افزودند: «حرمت اسراف برای همه است، هر کسی در هر حدی چه غنی، چه متوسط یا فقیر ممکن است اسراف کند و اسراف، عمل حرام است. این ماشین‌های گرانقیمت حرام است.»

وضوح بیان حرمت چنین رویه‌ای حجت را بر هر مقام و شخصیتی در هر لباسی تمام می‌کند تا رفتارهای زننده‌ این‌چنینی در چنین کسوتی و در استانی که مردم و جوانان آن با انواع و اقسام مشکلات معیشتی و روحی دست و پنجه نرم می‌کنند، مشاهده نشود و فرد اجازه تعدی از حدود و اختیاراتش را  به خود و نزدیکانش ندهد. در این ماجرا هم به‌رغم تمام جنجال‌های مجازی، فارغ از هر هشتگ و اقدام جوزده و هیجانی انتظار می‌رود حجت‌الاسلام لطفی توضیحات لازم را جهت تنویر افکارعمومی و با سند و مدرک ارائه کند در غیر این صورت جایگاه امامت‌جمعه تاب تحمل چنین رفتارها و سبک زندگی‌ای را ندارد.

* دانشجوی دانشگاه تهران

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top