تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/07 - 15:26
کد خبر: 260033

پای درس استاد نفوذی!

«ح-ن» به تأسی از ادبیات گروهک‌های التقاطی چون نهضت آزادی و منافقین، جمهوری اسلامی را به استفاده ابزاری از دین و حذف مخالفان متهم می‌کند و می‌نویسد: «آن‌قدر افراط کردیم که دین را سیاست‌زده کردیم، دینی که قرار بود راهگشای زندگی معنوی و تجلی اطمینان‌بخشی الهی در زندگی انسان‌ها باشد به مستمسکی برای قدرت و ابزاری برای حذف تبدیل شده است. سیاست دینی نشد، دین سیاست‌زده شد!»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از کیهان، یکی از کلید واژه های مهمی که رهبر فرزانه انقلاب بارها بر آن تأکید ورزیده‌اند، مسأله نفوذ و به تبع آن ضرورت هوشیاری نیروهای انقلاب جهت شناسایی عناصر نفوذی و ممانعت از رخنه این جماعت ضد نظام به دستگاه‌های دولتی است. ولی به نظر می‌رسد به رغم هشدارهای معظم‌له و دیگر دلسوزان نظام، منافقین و فتنه‌گران به صورت پیدا و پنهان سرگرم تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات، تشویش اذهان عمومی و سست نمودن پایه‌های فکری و عقیدتی نظام جمهوری اسلامی در دانشگاه‌های کشور هستند و در این میان، یکی از گروه‌های تخصصی دانشگاه اصفهان به عنوان مهم‌ترین و اثرگذارترین گروه علوم انسانی، به عرصه‌ای جهت یکه‌تازی عناصر فتنه‌گر و نفوذی های منافق بدل گشته است. یکی از نفوذی‌های فعال در این گروه، شخصی است به نام «ح-ن» که علیرغم نوشته‌های ساختارشکنانه‌اش علیه نظام جمهوری اسلامی و مقدسات دینی، دانشگاه مذکور به همکاری و همراهی فعالانه و مستمر با وی ادامه می‌دهد. در این گزارش روشنگرانه، بخش‌هایی از نوشته‌های فتنه‌انگیز نامبرده را که در تارنمای شخصی خویش نگاشته است در معرض مخاطبان و مسئولین قرار می‌دهیم.

متهم کردن نظام به استفاده ابزاری از دین!
«ح-ن» به تأسی از ادبیات گروهک‌های التقاطی چون نهضت آزادی و منافقین، جمهوری اسلامی را به استفاده ابزاری از دین و حذف مخالفان متهم می‌کند و می‌نویسد: «آن‌قدر افراط کردیم که دین را سیاست‌زده کردیم، دینی که قرار بود راهگشای زندگی معنوی و تجلی اطمینان‌بخشی الهی در زندگی انسان‌ها باشد به مستمسکی برای قدرت و ابزاری برای حذف تبدیل شده است. سیاست دینی نشد، دین سیاست‌زده شد!»

تبلیغ علیه مبانی اسلامی و فقاهتی نظام!
از نظر امام خامنه‌ای، فقه پویا، همان فقه سنتی ماست؛ اسلامی که متکی به فقاهت و فقها نباشد، اسلام انقلاب نیست و اسلام واقعی، متکی بر دانش و بینش فقهای اسلامی است. امام خمینی(ره) نیز فقه را تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور می‌دانند. این در حالیست که نامبرده در این خصوص می‌نویسد: «آن‌قدر در نگاه فقهی آمیخته شدیم که جامعه را نه به مثابه یک روح زنده که به مثابه مجموعه‌ای از مکلفان دیدیم که فقط تکلیف دارند و با کوچکترین تخطی حکم کفر و ارتداد و ضدانقلاب صادر کردیم. عمیقا نیازمند تفسیری رحمانی از دین هستیم؛ تفسیری که به گمان من تفسیر واقعی دین است اما به واسطه غلبه نگاه فقهی و سیاست‌زده به دین از یادها رفته است. اما فقه و نگاه فقهی تنها بخشی از دین است. بخش اصلی و مهمتر دین، اخلاق است. نگاه فقه‌مدارانۀ افراطی تمام ساحات برنامه ریزی اجتماعی و سیاست‌گذاری عمومی ما را درنوردیده و حقیقت دین را قربانی فهمی قشری و ظاهری از دین ساخته است.»

ترویج مدرنیته و سکولاریزم!
در حالی‌که اساس انقلاب اسلامی، رویارویی با جهان غرب و برپایی انقلابی جهانی بر اساس ارزش‌های اسلامی و انقلابی است و رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص موفقیت و پیروزی‌های چشمگیر اسلام و انقلاب اسلامی در داخل و خارج کشور سخن به میان آورده‌اند؛ نامبرده در اظهاراتی آغشته به پیش فرض‌های سکولاریستی می‌نویسد: «ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مقتضیات دنیای مدرن آرام آرام و البته گاهی هم ناگهانی و شدید، دین رایج در جامعه را تغییر می‌دهد؛ در واقع اصلا از ما نه می‌پرسد و نه اجازه می‌گیرد! عمدتا دین امری دانسته می شد که در چارچوب تنگ زمان و مکان گرفتار نیست و همچون خدای، ابدی و ازلی است؛ اما دنیای مدرن و سرعت بهت‌آور تحولاتش این گزاره نسبتا بدیهی را به چالش کشید.»

جسارت علیه دین اسلام!
مقام معظم رهبری به صراحت این سخن را مطرح می‌کنند که ما باید به طرف هرچه بیشتر پیاده کردن فقه اسلامی برویم و امام راحل نیز بارها بر فقاهتی بودن مبانی جمهوری اسلامی تأکید می‌ورزند و این درحالیست که «ح-ن» با بهره‌گیری از ادبیات گروهک‌های التقاطی با گستاخی تمام می‌نویسد: «بن مایه ایمان، آزادی است و جوهره آن اختیار؛ ایمان جوانه‌ای است شیرین که در قلب آدمی شکوفا می‌شود و از آبشخور آزادی می‌نوشد. اما اسلام مقوله‌ای است از جنس فقه و جوهره آن تسلیم است. تفاوت ایمان و اسلام را یا فهم نکرده‌ایم یا نمی‌خواهیم که فهم کنیم و گویا راضی شده‌ایم به آنکه جامعه‌ای داشته باشیم نامومن اما اسلامی؛ با ظاهری پر زرق و برق و باطنی پوسیده و زنگار گرفته! فرجام  کار ما پیدایش جامعه‌ای شده که در ظاهر دینی است اما در باطن ریاکارانه و مزورانه است؛ مسلمان است اما نامومن!»

به چالش گرفتن حکم قرآنی حجاب!
در حالی که طبق نظر مراجع تقلید حجاب یکی از مهمترین مسائل اسلامی است. استاد مذکور جمهوری اسلامی را به تحمیل حجاب متهم می‌کند و می‌نویسد: «حجاب و بسیاری دیگر از احکام را اجباری ساخته‌ایم. باید خود را با این واقعیت روبرو کنیم که به زودی جامعه‌ای با حجاب آزاد خواهیم داشت! و این واقعیتی است که همه به آن رسیده‌ایم اما نه کسی جرات بیانش را دارد و نه کسی دوست دارد بیان کند. گاهی واقعیت‌ها آنقدر تلخ هستند که نمی‌خواهیم بپذیریم‌شان اما نپذیرفتن ما مانع تحقق نمی‌شود!»

تخطئه بیداری اسلامی و حمایت از سکولاریسم!
مقام معظم رهبری بارها این سخن را به میان آورده‌اند که پیروزی انقلاب اسلامی، حکومت جمهوری اسلامی ایران را به الگو برای جریان‌های اسلام‌خواه مبدل کرده است و معظم‌له به کرات بر ضرورت حمایت از بیداری اسلامی اصرار ورزیده‌اند و این درحالی‌است که «ح-ن» در موضعی گستاخانه و همسو با مواضع معرکه‌گیران فتنه آمریکایی_ اسرائیلی 1388 می‌نویسد: «حدود یک سال پیش گفتیم که اگر آنچه در منطقه می‌گذرد واقعا بیداری اسلامی باشد به معنای قدرت گرفتن عربستان و اهل سنت است و به ضرر ماست. من اگر جای مسئولین بودم تمام قدرت خود را مصروف می‌کردم تا سکولارها و یا لیبرال‌ها به قدرت برسند.»

تخطئه اصول سیاست خارجی نظام!
نامبرده در نوشته‌ای به تأسی از ادبیات سیاسی گروهک‌های التقاطی غربگرا در خصوص خطوط و رئوس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که مورد وثوق رهبر معظم انقلاب و شورای عالی امنیت ملی هست، رجز می‌خواند و می‌نویسد: «حال بگذارید به رفقای خودمان نگاهی بیندازیم. کره شمالی، کوبا، ونزوئلا و سوریه. دوتای اول که کمونیستی و الحادی هستند. سومی که مایه‌های پررنگ چپ دارد و چهارمی دولتی سکولار است با قدرتی که در دست اقلیت علوی است. هیچ دولت دینی در زمره دوستان ما نیست.»

متهم کردن دین اسلام به انحصارگرایی!
نامبرده با تقلید از ادبیات پلورالیستی و ساختارشکنانه روشنفکران معاندی چون عبدالکریم سروش می‌نویسد: «شاید از مهمترین مشخصه‌های دین انحصار حقیقت باشد. هر مذهبی لاجرم حقیقت را منحصر به خود می‌داند. همین امر است که سبب می‌شود هیچ دو دینی در یک اقلیم نگنجند.»

گستاخی علیه فقها و نیروهای مسلح!
درحالی‌که طبق اساسنامه سپاه پاسداران و همچنین تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب، سپاه موظف به حمایت از شاکله انقلاب اسلامی، حضور در عرصه جنگ نرم و شناسایی نیروها و جریان‌های نفوذی و معاند هست؛ نامبرده اما از ایده سکولاریزم و ضرورت عدم نقش‌آفرینی فقها و نظامیان در سیاست داخلی کشور سخن به میان می‌آورد و بلافاصله این نکته را نیز می‌افزاید که تو گویی ایران اسلامی گرفتار شکاف‌های قومیتی! و نزاع میان قومیت‌ها! است. بخشی از نوشته فتنه‌گرانه وی به شرح زیر است: «اگر سپهر سیاست داخلی را نیز به جای آوردگاه نیروهای خیر و شر به مثابه‌ای عرصه‌ای خاکستری ببینیم و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی سیاست داخلی را به جای حلقه‌های نظامی، کلامی و فقهی به اندیشکده‌های سیاسی و جامعه‌شناختی بسپاریم توانایی تسکین و تخفیف بسیاری از منازعات داخلی مانند مسئله اقوام و شکاف‌های اجتماعی را دارد.»

عقده‌گشایی علیه مداحان اهل بیت(ع)!
«ح-ن» همسو با رسانه‌های ضدانقلاب خارج‌نشین و وادادگان داخلی که همواره بر طبل تضعیف جایگاه مداحان اهل بیت(ع) می‌کوبند؛ در عقده‌گشایی آشکاری علیه مداحان آل‌الله می‌نویسد: «اکنون جای این پرسش است که چقدر از مداحی‌ها و سخنرانی‌های مذهبی ما در ماه‌های محرم و صفر به سوی برانگیختن قدرت عقل و تعقل در نهاد مستمعان بوده و چقدر از آنها به سوق دادن به سوی موارد و زمینه‌هایی که یا با عقل سنخیت ندارند یا آنکه محدود و مختصر به صاحب رویا و کرامت هستند؟! الان همه داریم حاج منصوری عزاداری می‌کنیم. تبدیل عزاداری‌های سنتی کوچک به نمایش‌های عظیم تبلیغاتی که مشروعیت‌ساز هم قلمداد می‌شوند، با از بین بردن خرده‌مراسم‌ها به تدریج به فاصله گرفتن نسل جوان از عزاداری منجر خواهد شد؛ چراکه عامل صفا و صمیمیت و رفاقت کمرنگ‌تر می‌شود.»

در دفاع از ملت مظلوم سوریه!
درحالی که رهبر معظم انقلاب و دیگر مسئولان بلندپایه نظام بر ضرورت دفاع از ملت و دولت سوریه در برابر تروریست‌های مورد حمایت جبهه عبری، عربی و غربی تأکید می‌کنند و شهدای مدافع حرم با پاکبازی جهت دفاع از حریم اهل بیت و ولایت جان‌فشانی می‌کنند. نامبرده سیاست خارجی ایران در قبال سوریه را به باد ناسزا می‌گیرد و همسو با مواضع فتنه‌گران می‌نویسد: «افتخار نیست بگوئیم ما با بشار اسد بوده‌ایم تا آخر هم با او خواهیم ماند. این درک نادرست از سرشت سیاست است نه افتخار و بزرگی. بشار اسدی که مشروعیت خود را دست‌کم در بخش غیرقابل اغماضی از مردم خود از دست داده همان بشار اسد سابق نیست و سیاستی دیگرگونه می‌طلبد. سیاست ثبات‌گرای ما هنوز بر حمایت از بشار اسد می‌تازد. در حالی که بنابر شواهد و قرائن بشار اسد در مسیری بی‌بازگشت است. دیگر راه بازگشتی نیست. قطاری است که راه افتاده و نمی‌توان نگاهش داشت.»

تخطئه طرح گشت ارشاد
در حالی که بحث مبارزه با بدحجابی و طرح گشت ارشاد یکی از مهمترین دغدغه‌های فرهنگی مراجع عظام و رهبری هست. نامبرده به تخطئه طرح گشت ارشاد می‌پردازد و می‌نویسد: «گشت ارشاد نیز تا زمانی که زیرساخت‌ها اصلاح نشود؛ نه تنها بدحجابی را درمان نمی‌کند که اتفاقا بدحجابی را به یک مسئله سیاسی تبدیل کرده و به آن دامن خواهد زد! این هم واقعیتی است که همه به آن رسیده‌ایم اما در یک رودربایستی و از سر استیصال دوباره راهش انداخته‌ایم!»

لفاظی در خصوص شکست انقلاب اسلامی!
فرد مذکور، درست همانند بیانیه‌های گروهک‌هایی چون نهضت آزادی، تصویری تیره‌وتار از انقلاب اسلامی و نتایج مترتب بر این انقلاب ترسیم و تصویر می‌کند و می‌نویسد: «انقلاب اسلامی ایران را بیش از همه چیز باید یک انقلاب فرهنگی دانست و آنگاه که فلک را سقف شکافت بیش از همه مدعای طرحی نو داشت در باب سبک زندگی. پیش‌نویس شیوه نوینی از زندگی را در کانون توجهات قرار داد و شاید همین امید بود که برخی چون فوکو را به حمایت اولیه از این انقلاب کشانید اما ما به دست خودمان این امید را کم فروغ کردیم. آنگاه که تمام زوایای انقلاب را سیاست‌اندود کردیم.»

متهم نمودن نظام به همکاری با رژیم صهیونیستی!
«ح-ن» در یکی از نوشته‌های خویش با آوردن نقل قول‌هایی از کتاب «راه خدعه» سعی در القاء و تلقین فرضیه ارتباط میان ایران و رژیم اشغالگر قدس در دوران جنگ تحمیلی دارد و با آوردن نقل قولی از این کتاب می‌نویسد: «در جولای ۱۹۸۱ یک هواپیمای آرژانتینی که از اسرائیل برای ایران اسلحه می‌برد در حریم هوایی شوروی با یک هواپیمای روسی تصادف کرد. آمریکایی‌ها از فروش اسلحه به ایران توسط اسرائیل شدیداً خشمگین بودند. رابرت مک‌فارلین را فرستادند تا با بگین -نخست وزیر اسرائیل- ملاقات کند. حادثه‌ای که باعث شروع ماجرای ایران‌کنترا گردید و سال‌های بعد با برملا شدن موضوع باعث رسوایی گردید.»

استهزای سوگواری برای ائمه اطهار(ع)!
در حالی که مراجع عظام تقلید بارها بر ضرورت اجرای شعائر و مناسک مذهبی تأکید داشته و دارند. نامبرده در اظهارنظری گستاخانه می‌نویسد: «شهادت حضرت زهرا(س) و امام صادق(ع) و امام رضا(ع) را تعطیل کرده‌ایم و در ولادت‌ها خبری نیست. در نوحه و روضه دکترای تخصصی داریم اما در شادی دیپلم هم نداریم و حتی نتوانسته‌ایم الگوی مناسب و مطلوبی برای شادی عرضه بداریم.  فقط عنوان فقه پویا را یدک می‌کشیم؟»

واقع امر این است که «ح-ن»  عنصری است که با تأیید و تصدیق اخذ شده از سوی جناح تصمیم‌گیرنده مسلط بر دانشگاه مذکور، توانسته است مشغول بکار شود. حال با توجه به وجود چنین شواهد و مدارک خدشه‌ناپذیر در خصوص نفوذ فتنه‌گران به عرصه‌های حساس آکادمیک، آیا وقت آن نرسیده است که با توجه به حکم آتش به اختیار امام خامنه‌ای آن هم در شرایطی که دستگاه‌های مرکزی فکری، فرهنگی و سیاسی در برخورد با نفوذی‌های مرکزی دچار اختلال و یا تعطیلی شده‌اند، یکبار و برای همیشه دانشگاه‌های کشور از لوث وجود عناصر فتنه‌گر و نفوذی پاک شود؟!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

* بخش «تریبون آزاد» صرفاً انعکاس‌دهنده گزارش‌های انتقادی و مطالب گلایه آمیز دانشگاهیان درخصوص کاستی‌ها و نارسایی‌ها در حوزه آموزش عالی است؛ به این امید که با پاسخ موجه و قانع‌کننده مسئولین ذی‌ربط همراه شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top