تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/12/09 - 20:07
کد خبر: 260237

فاعل بایدها

فاعل بایدها

توصیه این است که مردم و قانونگذاران با ابقای همه رئیس‌جمهورها باید به صورت تئوریزه شده به این باور برسند که تا «رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهوره، رئیس‌جمهوره!» و اختیاراتش نباید از بین برود، الی یوم القیامه.

خبرنامه دانشجویان ایران: چندی پیش مسوولی گفته بود اگر حقوق من مسوول (بلانسبت البته) بالا نباشد، یکبار دیدید به دزدی روی آوردم! راننده اتوبوسی هم گفته بود اگر حرف، حرف ما نباشد، یکبار دیدید به جای ترمز، گاز را فشار دادم. پا است دیگر، یکهو هرز می‌رود! بدیهی است اگر اختیارات رئیس‌جمهور و ایضا برادرش و همه وابستگان سببی و نسبی اش در حد خدا نباشد به کدخدا روی می‌آورند!

لذا با بررسی دو دوره اخیر ریاست‌جمهوری، اختیارات لازم و جدید هر رئیس‌جمهور را متذکر می شویم:

- رئیس‌جمهور باید هرزمان دلش خواست مجلس را منحل کند. مجلس با طرح سوال‌های وقت‌گیر، توضیح خواستن‌های بیجا، تصویب‌های زمان‌بر(بالای 20 دقیقه) مانع انجام امور می‌شود. چه کاری است؟! خود مردم هستند دیگر، تا زنده اند که وکیل و وصی نمی‌خواهند. یک انتخاباتی برگزار می‌شود دور هم یک رأیی می‌زنیم!

- رئیس‌جمهور باید هر زمان دلش خواست، برود خانه استراحت کند. با هیچکس هم میل سخنش نبود، نبود. رئیس‌جمهور یک روز، دو روز، اصلا ده روز نباید برای خودش باشد؟! اسیری که نیامده است! مسلما مشکلی هم پیش نمی‌‌آید، مگر وقت انتخابات که رئیس‌جمهور نداشتیم به کسی سخت گذشت؟! سفره‌ای پهن بود دور هم نفت می‌زدیم.

- از آنجا که رئیس‌جمهور رئیس قوه مجریه است لذا باید در قوه‌های دیگر هم مجری باشد. مثلاً اداره امور قضایی را به دست بگیرد. چطور رشیدپور یک‌نفری در همه زمینه‌ها همه اجراهای کشور را داشته باشد؟!

- رئیس‌جمهور باید هرکه دلش خواست را هرجایی دلش خواست به هرکاری دلش خواست بگمارد یا کله پا نماید یا از این پست به آن پست کند. خواه برادرتان(به ارزش 35 میلیارد) باشد یا پدر عروستان یا حتی چشم بد دور برادرزن‌تان! اینگونه بخشی از جلسات در منازل شخصی برگزار شده و هزینه‌های جلسات دولتی کاهش می‌یابد.

- در کل، تودیع هیچ رئیس‌جمهوری شایسته کشور نیست. چرا باید کسی که روزی منتخب مردم بوده کنارگذاشته شود؟! این توهین صریح به رای مردم است. اصلاً چه معنی دارد کسی بیاید و کارهای نیمه‌تمام کسی دیگر را ناتمام بگذارد؟! (به عبارتی: مگه خودش چشه؟!) از قدیم هم گفته‌اند: کار را که کرد؟ هرکه ولش کرد! (یعنی در موارد متعدد همان بهتر که ولش کرد!)

- بنابراین همانطور که دو زن (برو بالاتر!) می‌توانند در یک اقلیم بگنجند و خیلی هم خوب است، چطور دو رئیس‌جمهور دکتر(ان‌شاءالله البته!) نتوانند؟ ساختمان پاستور که به آن بزرگی است، یک گوشه اش را بدهند هووی مذکور کارش را نکند! باور کنید فقط صدسال اول سخت است، اختلاس اول که بیاید، به هم عادت می‌کنند.

- در نهایت توصیه این است که مردم و قانونگذاران با ابقای همه رئیس‌جمهورها باید به صورت تئوریزه شده به این باور برسند که تا «رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهوره، رئیس‌جمهوره!» و اختیاراتش نباید از بین برود، الی یوم القیامه.

* نوشته فاطمه سادات رضوی علوی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
تحلیل رهبرانقلاب درباره تحریم‌های علیه ایران +فیلم
وظایف مهم مسئولین در قبال جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب +فیلم
آمریکا اتهامات جنایی و تحریمی علیه ۴ ایرانی را علنی کرد
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top