تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/12 - 13:16
کد خبر: 260374

بیانیه نشست مسئولین بسیج دانشجویی استان فارس

همانطور که در حوادث اخیر نیز نمایان شد حال نیز اینگونه است که جوانان انقلابی، انقلابی نمایی را، از انقلابی گری تشخیص می دهند و خط خود را از انحراف مصون می دارند. در همین حال، باید بدانیم که جامعه ما اکنون با مشکلاتی مواجه است که در پی آن، تحقق "عدالت اسلامی" و حرکت در مسیر ایجاد "دولت و جامعه اسلامی" را با کندی روبرو کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» ، دومین نشست سراسری مسئولین بسیج دانشجویی ۱۸۴ واحد دانشگاهی استان فارس، با انتشار یک بیانیه به کار خود پایان داد.

در ادامه متن این بیانیه را میخوانید:

این چنین است که مسئولیت تولید علم و حفظ امنیت در عین گمنامی و گذشت، به خصوص در حوزه فرهنگی و ارزش های ناب اسلامی و همچنین پاسداری از اصول تغییر ناپذیر نه شرقی و نه غربی در مواجهه با ایادی ضد انقلاب در دانشگاه و کشور، متوجه ما دانشجویان می شود. که به فرموده ی رهبر معظم انقلاب اسلامی، سنگربان این سنگر ما دانشجویانیم. باید مواظب بود که خاکریزهای فرهنگی و فکری سست نشود و دائم آنها را ترمیم کنیم و"خودسازی"، همان ترمیم خاکریزها و سنگرهاست.

همانطور که در حوادث اخیر نیز نمایان شد حال نیز اینگونه است که جوانان انقلابی، انقلابی نمایی را، از انقلابی گری تشخیص می دهند و خط خود را از انحراف مصون می دارند. در همین حال، باید بدانیم که جامعه ما اکنون با مشکلاتی مواجه است که در پی آن، تحقق "عدالت اسلامی" و حرکت در مسیر ایجاد "دولت و جامعه اسلامی" را با کندی روبرو کرده است. بی تدبیری برخی مسئولین در حوزه اقتصاد و فرهنگ و همچنین اعلام موضع آن ها نسبت به وقایع مهم منتسب به انقلاب اسلامی، به حدی رسیده است که فضای ایجاد شبهه و لجن پراکنی را برای هر مخالف خوان قدرت طلب باز گذاشته و همین امر را بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر عدم مدیریت صحیح خود قرار می دهند.

مسائلی که در سال های اخیر بر کشور گذشت، قطعا زمزمه های نفوذ سازمان یافته ای است که در پی آن ضربه های خسارت باری بر کشور تحمیل خواهد شد. دستگیری و خودکشی جاسوس مرتبط با محیط زیست که کرسی استادی در دانشگاه امام صادق(ع) را در اختیار داشت، سند آموزشی 2030، پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی(FATF)، شوک های بی سابقه در قیمت ارز، بحران زیست محیطی در فرآیند انتقال آب دریا در کشور، به حاشیه بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی و منحرف کردن افکار عمومی با طرح موضوعاتی چون رفراندم، بی تفاوتی نسبت به خواست ملت انقلابی در حوزه اقتصادی، نظام بانکداری و نادیده گرفتن شعار و محور سال در حوزه تولید و اشتغال  و در آخر، برجامی که خسارت محض بود و هیچگاه به فرجام خود نرسید، همه و همه نتیجه ی یک چیز بوده و آن "اعتماد به دشمن" است.

با این تفاسیر آن امری که برای ما و به خصوص برای یک دانشجوی بسیجی و انقلابی می ماند یک چیز است و آن فرموده ی امام عزیزمان، سید علی خامنه ای(مدظله العالی) است که فرمود:" من وظیفه دارم خطر را به مردم عزیزمان بگویم. ما اگر به سمت اشرافیگری حرکت کردیم، این رفتن به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای توجّه به طبقه‌ی ضعیف، دل‌سپرده‌ی طبقات مرفّه و زیاده‌خواه در کشور شدیم، این حرکت به سمت ارتجاع است؛ اگر به جای تکیه‌ی به مردم به خارجی‌ها تکیه کردیم، امیدمان را به بیگانه‌ها بستیم، این حرکت در سمت ارتجاع است و این نباید اتّفاق بیفتد."

در این برهه و در دهه چهارم انقلاب اسلامی، که محور تحول در آن، موضوع عدالت، بویژه عدالت اجتماعیست، شکاف خطرناکی به نام "اشرافی گری" و "ارتجاع" در متن جامعه ایجاد شده است.

وظیفه ی ما جوانان انقلابی و قشر نخبگانی جامعه، پی ریزی و بسترسازی مسیری است که در پی آن انقلابی محرک و خردمندانه در راستای مبارزه با اشرافی گری، در مبانی اقتصادی و فرهنگی رخ دهد و گفتمان موجود در فضای مدیریتی کشور، به سمت تحقق عدالت و توجه به اقشار مستضعف تغییر جهت دهد.

لازمه این تحول، مطالبه گری در عین مطالعه و آگاهی مبنایی، و همچنین مطلع بودن از وقایعیست که به ظاهر ارتباطی با یکدیگر ندارند اما فرهنگ حاکم بر یک جامعه را تغییر می دهند. لزوم متوجه ساختن مسئولان کشور به تحقق عدالت، به وسیله ی مبانی محکم دین مبین اسلام در این حوزه، همان چیزی است که باید در متن فعالیت های ما جوانان انقلابی قرار بگیرد تا باز هم مثل گذشته برای تحقق تمدن اسلامی، موانع را از مسیر برداریم و راه را برای تعالی جامعه به سمت ارزش های ناب اسلامی هموار کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top