تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/13 - 17:27
کد خبر: 260492

پایان طایفه‌گرایی در دانشگاه یاسوج

رئیس دانشگاه یاسوج از پایان طایفه‌گرایی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در انتخاب مدیران دانشگاه تفکرات قومی و قبیله‌ای و سیاسی ندارم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، احمد عریان عصر امروز در نشست با رسانه‌ها اظهار داشت: برای حضور خبرنگاران اهمیت خاصی قائل هستم و خبرنگاران را چشم و گوش هر سیستم می‌دانم که می‌توانند به شفافیت مدیریت‌ها و کارها کمک کنند.

وی خواستار ارتباط خبرنگاران و مدیریت دانشگاه یاسوج برای انعکاس واقعی توفیقات دانشگاهیان شد و افزود: من به این موضوع که برخی معتقد هستند که تعدادی از نشریات مسائل را بولد می‌کنند اعتقادی ندارم، دانشگاه‌ها گاهی کارهای بزرگی انجام می‌دهند اما رسانه‌ای که بتواند آنها را انعکاس دهد وجود ندارد و گاهی این کارها با خود آن مدیر دفن می‌شود.

رئیس دانشگاه یاسوج به نحوه به‌کارگیری نیروهای موردنیاز در این دانشگاه اشاره داشت و گفت: برای تخصص‌های موردنیاز، فراخوان می‌دهیم و آنها را به بخش مربوطه می‌فرستیم و در نهایت توانمندترین و باتجربه‌ترین فرد را به عنوان نیروی موردنیاز انتخاب می‌کنیم.

عریان با بیان اینکه دانشگاه یاسوج را شرکت تعاونی نمی‌دانیم که به سلیقه خودمان نیرو انتخاب کنیم، ابراز کرد: هم‌اکنون بیش از حد لازم نیروهای غیرمتخصص در دانشگاه یاسوج وجود دارد  و در آینده به نیروهای متخصص بیشتری نیاز داریم.

وی با بیان اینکه نسبت کارمند به استاد در دانشگاه یاسوج باید یک به یک باشد، گفت: هم‌اکنون 230 عضو هیئت علمی و و بیش از 400 کارمند در دانشگاه داریم و به طور قطع در آینده نیروهای تخصصی‌تری در دانشگاه به کار می‌گیریم.

رئیس دانشگاه یاسوج ورود دانشگاه به مسائل علمی استان و معنادارتر شدن دوره‌های تحصیلات تکمیلی را از مهم‌ترین برنامه‌های خود در دانشگاه یاسوج عنوان  و بیان کرد: در آینده‌ای نزدیک بخش عمده تحقیقات دانشگاه یاسوج در راستای رفع نیازهای استان است.

عریان ابراز کرد: به طور قطع دانشگاه یاسوج باید در آینده کارآفرین‌تر و در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان فعال‌تر شود و مدل اولیه را بسازد تا بعد از آن بخش خصوصی بتواند سرمایه‌گذاری کرده و تولید انبوه کند.

وی با بیان اینکه مدیریت دانشگاه باید مدیریتی علمی باشد، گفت: باید بپذیریم این استان بعد از انقلاب در تربیت مدیر ضعیف بوده است، اگر نبود الان من اینجا نبودم، من فکر می‌کنم کسی که می‌خواهد در دانشگاه یاسوج خدمت کند باید عقاید خود را پشت در دانشگاه گذاشته و اینجا مدیریت عملی کند.

رئیس دانشگاه یاسوج ابراز کرد: تاکنون کسی به من نگفته که چه فردی را در دانشگاه یاسج به کار بگیرم و چه فردی را به کار نگیرم، در انتخاب مدیران دانشگاه تفکرات قومی و قبیله‌ای و سیاسی ندارم.

عریان گفت: در این مدت کوتاهی که مدیریت دانشگاه را به عهده گرفتم فهمیدم که این دانشگاه واقعا سیاست‌زده است، هر کسی به سراغم می‌آمد به جای اینکه راهکاری برای ارتقاء دانشگاه ارائه دهد زیرآب دو نفر دیگر را می‌زد، انتظار می‌رود محیط دانشگاه از محیط کوچه و بازار بهتر باشد اما من هم فعلا باور کردم که محیط دانشگاه یاسوج خیلی بهتر از محیط بیرون نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حرکت دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم(ع) به سمت حرم +فیلم
ادای احترام رئیسی به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
سلیمی: از اقدام پلیس در برخورد با بدحجابی حمایت می‌کنیم
سخنگوی جبهه پایداری: سعی می‌کنیم وحدت در دور دوم انتخابات را تقویت کنیم
افزایش سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان
آماری جدید از میزان مخاطبان تلویزیون؛ «شبکه ۳» پربازدیدترین
بار سنگین نمایشگاه‌ها روی دوش مردم
برگزاری رویداد صنایع خلاق و فرهنگی در پارک فناوری پردیس
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
دومین روز سفر رئیسی به پاکستان +عکس
تجدید میثاق کارکنان وزارت کار با آرمان های امام خمینی(ره) +عکس
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top