چت زنده به یک تیم پشتیبانی که آماده پاسخگویی به سوالات است، نیاز دارد. این مهم میتواند توسط ابزار و برنامههایی که به این منظور طراحی و ساخته شدهاند، به خوبی تامین شود. یکی از گزینهها ابزار چت مستقل است که میتواند با برنامههای پشتیبانی موردعلاقه شما ادغام شود. بهترین برنامههای چت زنده برای پشتیبانی صفحاتی که مشتری بازدید کرده است، پاسخهای از قبل آمادهشده به سوالات متداول را به شما ارائه میدهد. در این میان این قابلیت را دارد که با ابزارهای دیگر ادغام شود. در ادامه چند مورد از بهترین برنامههایی را که از چت زنده پشتیبانی میکنند، به شما معرفی میکنیم.
Zendesk یکی از محبوبترین برنامههای حمایت از مشتری است که در اطراف ایمیل طراحی شده، اما با این تفاوت که انعطافپذیری بیشتری دارد. Zopim یک برنامه چت زنده است که توسط Zendesk در سال 2014 ایجاد شد و میتواند به شما در حمایت از مشتریان در زمان واقعی کمک کند. Zopim دارای برنامه پشتیبانی قابل تنظیم با طراحی مدرن است که میتواند برای هر وبسایت متناسب باشد. Zendesk همچنین از برنامههای CRM مانند Highrise و Salesforce، برنامههای تجارت الکترونیک مانند Magento و Shopify و البته سرویسهای Zendesk نیز پشتیبانی میکند. این برنامه حتی با فیسبوک مسنجر هم ادغام شده است، بنابراین شما میتوانید به سوالات از صفحه فن خود پاسخ دهید.
هنگامی که به چت زنده نیاز دارید، اولارک یکی از محبوبترین گزینهها به شمار میآید. شما میتوانید هر چیزی را که میخواهید، در جعبه چت Olark، در حالی که با نام تجاری شما متناسب است، داشته باشید. مثلا میتوانید متنی را که میخواهید به چت بفرستید اضافه کنید، سپس از CSS برای رنگآمیزی جعبه چت، اندازه پنجره، موقعیت و موارد دیگر استفاده کنید. سپس آن را به سایت خود افزوده و به فروشگاه یا برنامههایتان وصل کنید. همچنین امکان یکپارچهسازی با CRMهای محبوب برای جمعآوری اطلاعات مشتری، همراه با اتصالات برای پیوند Olark با برنامههای پشتیبانی از مشتری مانند Desk و Highrise وجود دارد. شما حتی میتوانید آن را به Google Analytics وصل کنید تا ببینید مشتریان شما قبل از شروع چت چه بازدیدی داشتند. اما اگر شما نمیخواهید چت در کل سایت خود را ارائه دهید، در این صورت ویژگی گپ هدفمند Olark برای شما مناسب است. شما میتوانید در بعضی از صفحات سایتتان جعبه چت را پنهان کنید. یا اینکه شما فقط میتوانید چتهای زنده را برای مشتریانی که بیشترین خرید را دارند، یا کسانی که قبلا گرانترین محصولات خود را خریداری کردهاید، ارائه دهید.
مشتری انتظار را دوست ندارد. در این میان هیچ دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید همزمان به چند نفر پاسخ بدهید، بهویژه اگر انتظار داشته باشید مشتری اطلاعات اضافی پیدا کند. HappyFox Chat به شما امکان میدهد با هر تعداد افراد که میخواهید در یک زمان چت کنید. HappyFox Chat قابلیت ادغام با بیش از 100 برنامه را دارد، بنابراین شما میتوانید بلیت پشتیبانی از میز کمک یا اطلاعات سفارشهای جدید را از ابزار تجارت الکترونیک خود در داخل چت با مشتریان بکشید. سپس، شما میتوانید به سرعت با پیامهای کنترلی پاسخ دهید که میتوانند با تایپ کردن هشتگ فعال شوند.