تاریخ انتشار: پنجشنبه 1396/12/17 - 00:48
کد خبر: 260787

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کاشان:

ترویج مسائل غیراخلاقی راه نشاط در دانشگاه نیست!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کاشان در محکومیت ابتذال در دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بیانیه‌ای نوشت: آیا برای ایجاد نشاط در دانشگاه، راه دیگری وجود ندارد که انجمن اسلامی دانشجویان این‌گونه دست به اقدامات غیراخلاقی می‌زند؟

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

بدون تردید دانشگاهها یکی از مراکز راهبردی، تاثیرگذار و معرف بالاترین سطح از تفکر و علم در یک جامعه می باشند و اصول جهان بینی و نظام ارزشی و اعتقادی آن جامعه را در خود متجلی می سازند؛ بنابراین آموزش عالی یک کشور بایستی مبدأ تحولات علم و فرهنگ آن کشور باشد. نکته ای که بارها در سخنان امامین انقلاب به آن اشاره گردیده است. جامعه ی ایرانی که درانقلاب اسلامی با رویکرد الهی، جهان‌بینی اسلامی را مبنای شئون گوناگون زندگی خود قرار داد؛ خواهان آن است که یک نظام آموزش عالی با مبانی و ارزش‌های اسلامی داشته باشد تا با تربیت متفکران و مدیران بر وفق آن مبانی و معیارها، به ترویج و تعمیق آن ها در جامعه ی اسلامی مبادرت ورزد.

در این بین دانشجویان و جنبش های دانشجویی به عنوان موتور پیشران و محرک جریان آرمان‌خواهی، حق طلبی، عدالت خواهی، ظلم ستیزی و مطالبه گری مجدّانه، از دیرباز تا کنون نقش تعیین کننده ای داشته اند.

جنبش دانشجویی ایران در طیف‌ها و گرایش‌های متعدد و متفاوت از ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ تا پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در مقاطع مختلف ۴۰ سال اخیر به ویژه در سال‌های دفاع مقدس و رخدادهای شگرفی چون تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ و دیگر وقایع تأثیرگذار در انقلاب اسلامی، همواره طلایه دار نقش پذیری‌ها و اقدام‌های تعیین کننده در هدایت نیروهای دلسوز و مشتاق به منظور پیشرفت و اقتدارکشور در دفاع از استقلال و کیان جمهوری اسلامی و ارزش‌های انقلاب و اسلام عزیز بوده و در این راه خطیر، رشادت‌ها و سلحشوری‌های فراوانی از خود نشان داده است و تعداد کثیری از فعالان آن نیز به فوز عظیم شهادت نائل آمده‌اند.

در وضعیت حساس کنونی که جامعه اسلامی به ویژه بدنه جنبش دانشجویی با تهدیدها و خطرهای ناشی از نفوذ جریان‌های فکری و فرهنگی ضداسلامی و غربگرا مواجه است؛ متأسفانه تحت تأثیر عملیات روانی و هجمه‌های تبلیغاتی و رسانه‌های دشمن، شاهد آسیب‌هایی در حوزه آرمان خواهی و آرمان طلبی و تحکیم روند اقتدار علمی کشور هستیم.

در همین راستا در روزهای اخیر نیز برنامه‌ی جشنی توسط یک تشکل به ظاهر اسلامی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان رخ داد که قلب دانشجویان و سایر دانشگاهیان مومن و مردمان دلسوز و ولایتمدار شهر دارالمومنین کاشان را به درد آورد و موجبات تالم و کدورت خاطر آنان را فراهم کرد.

چرا باید در یک برنامه ی دانشگاهی و در محیط مقدس علمی و فرهنگی انواع رفتارهای مبتذل و ساختارشکن بر خلاف ارزش های عُرفی و اسلامی از یک تشکل دانشجویی بدون هیچ نظارتی از سوی مسئولان ذی ربط رخ دهد؟

به راستی آیا برای ایجاد نشاط و شادابی در دانشگاه، راه های دیگری وجود ندارد که انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی کاشان این‌گونه درمقابل دیدگان مردم مومن و شهیدپرور کاشان و دردانشگاهی که داعیه ی پرچمداری فعالیت های فرهنگی و قرآنی درمنطقه را دارد؛ دست به اقدامات غیراخلاقی و حرمت شکن و بعضا خلاف شرع می زند؟

رهبر معظم انقلاب در این باره می فرمایند: " اینکه ما بیاییم دانشجوها را به خیال خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی، به اردوی مختلط ببریم یا کنسرت موسیقی در دانشگاه تشکیل بدهیم، جزو غلطترین کارهاست. برای تحرک دانشجویی و تلاش دانشجویی و نشاط دانشجویی، راه های دیگری وجود دارد؛ آنها را به گناه نباید کشاند، آن ها را به سمت شکستن پرده های تقوا -که خوشبختانه جوان متدین امروزی بر حفظ آن اصرار دارد- نباید کشاند؛ آنها را به سمت بهشت باید برد، نه به سمت دوزخ."

قطعا هیچ کسی مخالف وجود نشاط و شادابی در محیط دانشگاهی و سرزندگی دانشجویان نیست؛ اما نباید این موضوع به بهانه ای برای شیوع و ترویج رفتارهای منحط غربی، بی غفتی، بی حیایی، بی غیرتی و توهین به شخصیت دانشجوی فرهیخته و مسلمان بشود.

سوال اساسی اینجاست که این چه جریان مشکوک و براندازی است که در دانشگاه رسوخ کرده و تحت لوای تشکل های دانشجویی اسلامی به پیاده نظام دشمن تبدیل شده است و هرچند وقت یکبار درنقاط مختلف کشور دست به این چنین فعالیت های ساختارشکنانه‌ای می زند؟

دلیل اصرار برخی مسئولین برای ایجاد و دریافت مجوزاین چنین تشکل هایی چیست؟

بدون شک مسئولین مربوطه وارگان هایی که وظیفه ی صدور مجوز و نظارت بر محتوای این گونه برنامه ها را دارند باید پاسخگوی این بی حرمتی ها و ابتذالات باشند.

لذا دانشجویان بسیجی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کاشان ضمن محکوم کردن این حرکت ناشایست، از مسئولین ذی صلاح در دانشگاه علوم پزشکی کاشان و سایر ارگان های نظارتی شهرستان تقاضای برخورد جدی و قاطع با مسببان و عاملان این حرکت وقیحانه را دارند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کاشان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top