تاریخ انتشار: جمعه 1396/12/18 - 10:31
کد خبر: 260844

زیباترین خاطره زندگی مشترک با شهید خوش‌لفظ

همسر شهید خوش‌لفظ با بیان اینکه برای شهیدخوش‌لفظ هم مادر بودم، هم همسر، گفت: دلگیرم که مادرم در قید حیات نیست تا بتوانم بار دیگر دستان گرم و پرمهرش را در دستانم بگیرم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، روز مادر و روز زن تاریخچه‌های متفاوتی در کشورها و مناطق مختلف جهان دارد که این روز در ایران مصادف با سالروز تولد حضرت فاطمه زهرا(س) است.

بارها و بارها نگاشتم اما نتوانستم خود را راضی کنم به آنکه چه جمله‌ای بنویسم که بتواند قدردان زحمات بی‌پایان تو باشد مادر!

مادر مهربانم، وجودت تنها دلیل زنده بودنم و نفست تنها بهانه نفس کشیدنم شده است، نگاه پرمهرت را از من دریغ مدار که سخت محتاج نگاه و دعایت هستم.

اما سخنی چند با فرزندانی که این روزها نبودن مادر را بهانه دارند و حال به جای در آغوش کشیدن وجود پرمهرش سنگ قبری را بهانه بودن مادر دارند. ای کاش مادرم مرا به خاطر روزهایی که در کنارم بودی و مشغله‌های کاری و تفریح با دوستان را، با بودن با تو ترجیح می‌دادم، ببخشی! ای کاش مرا به خاطر فریادهایی که برای مهربانی‌های دلسوزانه‌ات فریاد می‌زدم، ببخشی! و ای کاش مرا به خاطر تمام ناسپاسی‌هایم ببخشی!! دلتنگی چه حس غریبی دارد.

به مناسبت روز زن و روز مادر گفت‌وگویی با ژاله ایمانی همسر شهید خوش‌لفظ این بانوی فداکار و مهربان صورت گرفته که در ادامه می‌خوانیم:

لطفاً خودتان را به طور کامل معرفی کنید.

ایمانی: ژاله ایمانی متولد سال 46 هستم که در تاریخ 8 آبان 66 ازدواج کردم که پس از 30 زندگی عاشقانه همراه با درد ثمره آن دو فرزند پسر و یک دختر است که به لطف الهی هر یک از آنها در امور تحصیلی و ایمانی بسیار موفق هستند.

تعریف شما از واژه مادر چیست؟

ایمانی: بیان و تعریف واژه مادر برای من بسیار دشوار است، چراکه همه مادران برای بزرگ کردن فرزندان خود رنج‌ها و سختی‌های بسیاری را متحمل شدند. هرچند که معتقدم برای بزرگ کردن فرزندان می‌توان از دایه و پرستار مدد گرفت اما مهمترین کار مادر تربیت فرزندان صالح است که این کار از عهده هر فردی برنمی‌آید، چراکه تربیت کودک دارای مراحل مختلف کودکی، نوجوانی و جوانی است و در نهایت فرزند مستقل می‌شود. مسلماً هر دوره از رشد کودک مستلزم پیچ‌ و خم‌هایی برای یک مادر است.

یک مادر نقش محوری در تربیت فرزندان دارد به گونه‌ای که از یک طرف باید به امور همسرداری و از طرف دیگر به امور خانه و تربیت فرزندان بپردازد.

چگونه یک مادر می‌تواند با تمام سختی‌ها فرزند خوب و صالح تربیت کند؟

ایمانی: نه تنها بنده بلکه تمام مادرانی که فرزندان صالح تربیت کردند با تأسی از اهل‌بیت(ع)، قرآن و شهدا و مادران شهدایی چون حضرت ام‌البنین(س) و حضرت زهرا(س) که فرزندان دلیر و رشید خود را  به جنگ با کفار راهی کردند می‌توانیم فرزندانی دینی را تربیت کرده و تحویل جامعه دهیم.

دیدار با مقام معظم رهبری را عنایتی از خداوند و اهل‌بیت (ع) می‌دانم

گفته شده که شما برای شهید خوش‌لفظ هم همسر فداکار و هم مادری مهربان بودید، لطفاً خاطره‌ای از زندگی با ایشان برایمان بیان کنید.

ایمانی: بله درست است برایش هم مادر بودم هم همسر.

تمام خاطرات من با علی‌آقا توأم با درد است، اما زیباترین خاطره‌ای که در ذهنم باقی مانده و هیچگاه لذت آن ذهنم خارج نمی‌شود، دیدار خصوصی با مقام معظم رهبری است.

اصلاً در خیالم گمان نمی‌کردم که با رهبر معظم انقلاب دیدار صمیمی و دلنشین داشته باشم. گزافه نگفته‌ام اگر بگویم از تمام مسیر رفت و برگشت شوق در دلم جوانه زده بود و هنوز هم هر بار این لحظات را در ذهنم مرور می‌کنم طراوت و شادابی آن روزها را در خود احساس می‌کنم. شاید باور نکنید هنوز هم لذت این دیدار را باور نمی‌کنم و آن را توفیقی از جانب خداوند و عنایت اهل‌بیت(ع) می‌دانم که خدا را بابت آن شاکر هستم.

فرزندان به والدین محبت کنند

فرزندان چگونه می‌توانند زحمات والدین را جبران کنند؟

ایمانی: معتقدم که کادو خریدن یک تشریفات است، اما آنچه که مهم است رفتار و اعمال فرزندان در قبال والدین است که می‌تواند رضایت آنها را حاصل کند و از طرفی با محبت کردن بی‌منت فرزندان می‌توانند بخشی از زحمات مادران جبران کند، من متأسفم و دلگیرم که مادرم در قید حیات نیست تا بتوانم بار دیگر دستان گرم و پرمهرش را در دستانم بگیرم. فرزندان ما باید به یاد داشته باشند که اطاعت از والدین و مادر  یک امر واجب است چراکه هیچ یک از والدین و به خصوص مادر بدخواهی فرزندان خود را نمی‌خواهد.

شهید حججی نتیجه مال حلال است

به نظر شما فرزندان امروزی احترام لازم را برای والدین خود قائل هستند؟

ایمانی: متأسفانه هر روز که می‌گذرد فرزندان از مفاهیم کرامت و احترام به والدین فاصله می‌گیرند و کشش کمتری دارند و مانند نسل‌های گذشته نیستند که شاید بخش مهمی از آن به پروژه نفوذ بیگانگان و کمرنگ کردن مفاهیم خانواده در ایران باز‌می‌گردد، اما هستند افراد بسیاری که اطاعت از والدین را امری واجب دانسته و بر آن اهتمام دارند که نمونه آن را در مدافعان حرم و از جمله شهید حججی می‌توان شاهد بود که بوسه بر دست و پای مادر را برای خود افتخار می‌دانست.

این فرزندان نه در دهه 60 را درک کردند و نه آن روزها را با چشمان خود دیدند. به درستی آنها فرزندان دهه 70 بوده و هستند که توانستند مسیر رشد و تعالی را یک‌شبه طی کنند و به مقام قرب الهی دست یابند و این نتیجه دسترنج مادرانی است که شیر حلال را به فرزندان خود دادند. شکرخدا من از فرزندان خود راضی هستم، چراکه این رابطه همیشه توأم با احترام است و امیدوارم خداوند نیز از آنها رضایت داشته باشد.

یک سؤال خودمانی، به نظر شما چرا بهشت باید زیر پای مادران باشد؟

ایمانی: مادران صبورترین قشر جامعه هستند و معتقدم تمام سختی‌های زندگی را بیشتر مادران تحمل می‌کنند. اگر در زندگی مشکلات مادی پیش آید بیشترین سختی بر دوش مادران است. از طرفی در بحث رسیدگی به امور فرزندان، این مادران هستند که به موضوعات رسیدگی می‌کنند هر چند که پدران هم زحمت می‌کشند ولی اگر مادر خانواده نباشد مدیریت خانه و خانواده کار مشکلی است که فقط از عهده مادران صبور برمی‌آید.

برای نمونه مادران از همان لحظه‌های نخست زندگی متحمل سختی‌های فراوان از جمله دوران بارداری، تولد فرزند و تغذیه نوزاد از شیر مادر بزرگ کردن فرزند و تربیت آنها همه و همه سبب شده تا خداوند در برابر این همه سختی‌ پاداشی عظیم برای آنها در نظر بگیرد.

انتظار شما از جامعه امروزی چیست؟

ایمانی: به عنوان عضوی کوچک از اقشار مختلف جامعه می‌خواهم که قدردان مادران خود باشند و خواسته‌های آنها را خواسته خود بدانند چراکه اطاعت کردن همراه با احترام از فرمان مادر سبب می‌شد تا دلش آرام گیرد. موضوع احترام به والدین به قدری مهم است که در آیات و روایات به آن سفارش و تأکید فراوان شده و فرزندان را به نیکی کردن به والدین سفارش کرده است.

نگذاریم خون‌ شهدا پایمال شود

سخن پایانی:

ایمانی: باید دقت کنیم که برای دفاع از دین و نظام خیلی از خون‌ها ریخته شده و افراد زیادی جانباز شد‌ند، بنابراین خواهشمندم که نگذاریم خون‌ شهدا پایمال شود. ما با خون دل‌ فراوان و با پیروی از رهنمودهای گهربار مقام معظم رهبری این انقلاب را حفظ کردیم، بیاییم قدری عاقلانه به موضوعات بنگریم و قدر این امنیت که حاصل خون شهداست باشیم را بدانیم که اگر نبود این رشادت‌ها و فداکاری‌های جوانان کشور سرنوشت ما چیزی شبیه به کشورهای همسایه می‌شد، حال باید قدردان این نعمت باشیم چراکه خداوند خود وعده داده است که شکر نعمت، نعمتت افزون کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top