تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/19 - 16:12
کد خبر: 260939

متین منتظمی

زنجیره پشت پرده حمله حامیان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس

زنجیره پشت پرده حمله حامیان شیرازی به سفارت ایران در انگلیس

دشمن سرمایه‌های کلانی برای ایجاد فتنه های قومیتی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران کرده است که عده ای دانسته یا ندانسته شعله این آتش را بیشتر می کنند چرا که عملاً در پازل بازی دشمن قرار گرفته اند

خبرنامه دانشجویان ایران: متین منتظمی*// رهبر معظم انقلاب گریز کوتاهی به یک مسئله بسیار مهم زدند که شاید بحث درباره آن و یا دقت به این سخن حکیمانه می‌توانست مانع بسیاری از اتفاقات شود امام خامنه‌ای مدظله العالی در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرمودند: این [دشمن] در مقابل ما است، همه‌ تلاشش را هم دارد می‌کند، پول هم زیاد خرج می‌کنند، نقشه هم زیاد می‌کشند. برای اینکه بتوانند در داخل بین مردم اختلاف ایجاد کنند- چه اختلاف سیاسی، چه اختلاف مذهبی، چه اختلاف قومی، چه اختلاف زبانی- همه‌ تلاششان را دارند می‌کنند. این پول‌دارهای دُوروبَر ما را هم تیغ میزنند و پول میگیرند، از آنها هم کمک میگیرند، برای اینکه بتوانند علیه کشور ما کارهایی را انجام بدهند.

همین چند جمله صحنه‌ای واضح از اتفاقات به وقوع پیوسته نشان می‌دهد.

سکانس اول: رفراندوم کردستان عراق
سه ماه پیش از اینکه رهبر معظم انقلاب این نکته بسیار مهم را گوشزد نمایند موضوع رفراندوم کردستان عراق با تحریک غرب و اسرائیل رونق گرفت و منجر به شکست مفتضحانه آنها شد هر چند تحلیل ها حاکی از آن است که برد یا باخت رفراندوم در بخشی از عراق به نفع اسرائیل است چون باعث ایجاد التهاب در منطقه خواهد شد. با این همه این رفراندوم باعث تحریک شاخک های قومیتی منطقه به صورت علنی شد چرا که پیش از این ، مسائل قومیتی صرفاً به صورت غیر علنی و به صورت نقطه زنی شکل می گرفت ولی با این بازی عملاً فتنه قومیتی به سطح علنی ماجرا رسید. چرا که بی شک اسرائیل با این کار دو هدف را دنبال می کرد اولین هدف این بود که بتواند قومیت های حساس ایران را تحریک و دومین هدفش چیزی نبود جز اختلاف افکنی در عراق که روابط بسیار مهمی با ایران دارد با این همه اقدام اسرائیل در این منطقه از یک سیاست خاص پیروی می کرد.

از طرفی مطرح شدن بحث رفراندوم در داخل کشور توسط برخی افراد و سیاستمداران داخلی نیز دلیلی بر این مدعا است چرا که رفراندوم یکی از مسائل مطرح شده برای تحریک قومیت ها و جدا شدن از کشور است.

همین مسئله کافی بود تا نسبت به فتنه های قومیتی آینده حساس شد.

سکانس دوم: تحریک قومیت ها در اغتشاشات اخیر
ضد انقلاب که عملاً خود را در پیش برد اهدافش شکست خورده می دید این بار تصمیم بر آن گرفت که اغتشاشات را به شهر های کوچک برساند و برای افزایش حساسیت در شهر های کوچک از پتانسیل تحریک قومی و مذهبی در مناطق مختلف استفاده کند هر چند که این پروژه ضد انقلاب نیز با شکست مواجه شد ولی نکته قابل توجه اینجاست که ضد انقلاب همچنان با دلار های سعودی روی این مسئله سرمایه گذاری می کند تا آن را به سرانجام برساند. چرا که تحریک مسئله قومیت و مذهب و زبان برای آن ها برای رسیدن به نقشه متوهمانه خاورمیانه بزرگ مساعد تر است.

سکانس سوم: تبدیل مسائل اجتماعی – فرهنگی به مسائل امنیتی-قومی
بعضا برخی موارد اجتماعی و زیست_محیطی بر اساس بی توجهی عمدی یا سهوی مسئولین تبدیل به یک مسئله امنیتی-قومی می شود که خود باعث ایجاد اپوزیسیون علیه کشور می شود دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون مصداق بارز چنین مسائلی است بی شک با دستگیری جاسوسان زیست محیطی براحتی می توان دست نفوذ را در این قضایا مشاهده کرد و این سوال را پرسید که چه کسانی درصددند تا با مسائل محیط زیستی و اجتماعی باعث به وجود آمدن شکاف های قومی در کشور شوند.

سکانس چهارم: انتشار مطالب تحریک آمیز در روزنامه های منسوب به جریان های سیاسی
در همین ماه‌های پیش برخی از روزنامه های اصلاح طلب در اقدامی عجیب و زنجیره ای و به صورت متوالی در حال انتشار مطالبی هستند که قومیت ها و مذاهب حساس را به تحرک وا می دارد این اقدام عجیب در حالی اتفاق می افتد که ناظرین بر مطبوعات و رسانه ها از این مطالب چشم پوشی می کنند در حالی که یکی از مهمترین معضلات تحریک قومیت ها و مذاهب حساس، روزنامه ها و انتشاراتی هستند که باعث ایجاد شکاف می شوند گاهاً انتشار بعضی مطالب هر از چندگاهی بدون منبع و مدرک باعث ایجاد رخداد قومیتی و مذهبی می شود. شاید برخی روزنامه های جدید الانتشار با مدیرمسئولانی که احوالات آنها مشخص می شود هدفی جز این مسئله نباشد. البته باید پرسید که چه عاملی سبب انتشار چنین مطالبی در رونامه های معلوم الحال به صورت زنجیره ای می شود؟

سکانس پنجم: درگیری دراویش و بازی‌های فرقه‌ای
ماجرای دراویش و درگیری انها با تصاویر مختلفی در رسانه ها منتشر شد که حتی این مسئله باعث شهادت چند تن از نیروهای جمهوری اسلامی ایران گشت. هر چند مانور رسانه های خارج از کشور طوری بود تا مسئله را بر ضد ایران نشان دهد ولی باید عمق مسئله را بررسی کرد که چرا چنین مسئله ای بیش از پیش به وقوع پیوسته و عامل ایجاد درگیری در کشور شده است.

البته باید پرسید که چه عاملی باعث ایجاد چنین درگیری وحشتناکی شده که برخی با توحش داعشی وار به سمت نیروهای انتظامی یورش برده و چنین هزینه هایی را متحمل شوند؟

حمله و اغتشاش دراویش و یا منسوبین آنها، آن هم با سلاح های از پیش آماده شده چه جایگاهی را در افکار عمومی ایجاد می کند جز انکه نقشه ای از پیش تعیین شده صرفاً می تواند آنها را برای ایجاد درگیری و اغتشاش متشکل سازد.

سکانس ششم: حمله حامیان فرقه شیرازی به سفارت ایران در لندن
در این موضوع باید مسئله مهمی را در نظر گرفت پیش از این نیز یکبار سفارت جمهوری اسلامی در لندن مورد تعرض قرار گرفته و انگلیس آزمون خود را در قبال جمهوری اسلامی پس داده که هیچوقت حاضر نیست به این مسائل در رابطه با ایران ورود کرده و از سفارت جمهوری اسلامی دفاع کند که در روز های اخیر این مسئله کاملاً به اثبات رسید. اما در ماورای این قضیه چند نکته مهم نهفته که پرداختن به آنها خالی از لطف نیست.

نکته اول ؛ اینکه حامیان فرقه شیرازی به سفارت جمهوری اسلامی حمله کرده نشان از جرقه های ایجاد درگیری مذهبی است که انگلیس خبیث درصدد است تا تشیع ساخته دست خود را در برابر تشیع اصیل قرار دهد

نکته دوم؛ یکی از اعضای فرقه شیرازی اذعان داشته که این اعتراض به جمهوری اسلامی در برخی شهر های عراق ادامه خواهد داشت. این جاست که باید پرسید چرا دشمن درصدد است که این اتفاق را در عراق رقم بزند؟ همانطور که قبلاً هم گفته شد واهمه دشمن از گسترش تفکر جمهوری اسلامی در عراق بیش از پیش نمایان است و عراق پر آشوب می تواند راهی برای تامین امنیت محدود اسرائیل شود.

نکته سومی که باید در نظر گرفت سکوت دولت و رسانه های انگلیس نسبت به این مسئله و تقارن این اتفاق با حضور بن سلمان در لندن است چرا که این عوامل در کنار هم خبر از ایجاد یک اتفاق شوم می دهد که استارت آن با این قضیه رقم خورده است.

با در نظر گرفتن سکانس‌های گذشته به راحتی می توان به این نتیجه رسید که دشمن سرمایه‌های کلانی برای ایجاد فتنه های قومیتی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران کرده است که عده ای دانسته یا ندانسته شعله این آتش را بیشتر می کنند چرا که عملاً در پازل بازی دشمن قرار گرفته اند با این همه به نظر می رسد سال 97 آبستن ایجاد اتفاقات بسیاری بزرگی در این حوزه خواهد بود.

* دبیر کل سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top