تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/20 - 09:37
کد خبر: 260990

چگونه معدل الف دانشگاه شویم

اگر قصد دارید معدل الف باشید و واقعا برای رسیدن به این هدف جدی هستید باید معیارهای سطح بالایی برای خودتان در نظر بگیرید و در طول ترم درس بخوانید. معمولا دانشجویان در دروس ریاضی و فیزیک عمومی دانشگاه اشکالاتی دارند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در این مقاله در رابطه با نحوه مطالعه دروس مختلف در دانشگاه و تفاوت ان با مقطع متوسطه و راهکارهایی برای اینکه در دانشگاه معدل الف شویم ارائه شده است. اگر داشتن معدل بالا در دانشگاه برای شما مهم است و قصد دارید معدل بالا و حتی معدل الف داشته باشید ادامه این مطلب را بخوانید.

داشتن معدل بالا در دانشگاه مهم است. بعد از فارغ التحصیلی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، اپلای گرفتن برای تحصیل در خارج از کشور، استخدام شدن در شرکتها دولتی و خصوصی و ... داشتن معدل بالا در بسیاری از موارد یک ملاک به حساب آمده و تاثیری زیادی در قبولی و موفقیت شما دارد. در بسیاری از موارد کارفرمایان برایشان مهم است که فردی که استخدام می کنند معدل بالایی دارند. به هر حال معدل شما در دوره تحصیل متوسطی از وضعیت درسی و میزان یادگیری دروس توسط شما است. اگر شما در درس و تحصیل موفق بوده باشید به احتمال زیاد در کار و شغل خودتان هم موفق خواهید بود و این برای کارفرماها مهم است. در کنکور ارشد و دکتری هم معدل تا حدودی موثر است. در ضمن، اگر شما معدل بالایی داشته باشید مسلما دروس مختلف را هم خوب یاد گرفته اید و به صورت غیر مستقیم هم در موفقیت شما در کنکور موثر است. بنابراین اینکه بخواهید معدل خوبی داشته باشید و حتی معدل شما الف باشد هدف خوبی است و می تواند برای موفقیت در آینده شغلی و تحصیلی شما موثر باشد. – حتما بخوانید: راهکارهای افزایش معدل

برای اینکه در مقطع دانشگاه در درس و تحصیل موفق شوید تفاوتهای آن با دوره متوسطه را باید به خوبی درک کنید. در حقیقت در دوره دانشگاه شما با افرادی همکلاسی هستید که به نسبت همکلاسی های شما در مقطع دبیرستان سطح تحصیلی و توانایی بالاتری دارند. همه ی این افراد در کنکور موفق شده اند و بنابراین به اندازه کافی در درس و تحصیل موفق بوده اند. در نتیجه، شما در کلاسهای دانشگاه با افراد زرنگ تری رقابت می کنید و باید تلاش خودتان را برای گرفتن نمره های خوب افزایش دهید و یا با توجه به تفاوتهایی که وجود دارد نحوه درس خواندن خودتان را اصلاح کنید. نکته دیگر اینکه استادهای شما در مقطع دانشگاه انتظار بیشتری از شما دارند و ممکن است سطح امتحانات بالاتر از امتحانات متوسطه و دبیرستان باشد و به احتمال زیاد اینطور هم هست.

بسیاری از دانشجویان در ترمهای اول با افت درسی و تحصیلی زیادی مواجه می شوند و برخی دیگر در ترمهای اول خوب درس می خوانند ولی ترمهای بعد کمتر به درس خواندن اهمیت می دهند. کار درست این است که از همان ترم اول با هوشیاری کامل شرایط جدید که با دوره متوسطه متفاوت است را ارزیابی کنید و خودتان را با کلاسها و اساتید هماهنگ نمائید. معمولا در ترمهای اول دانشجویان بیشترین آسیب را می بینند و حتی ممکن است مشروط هم بشوند. همانطور که گفته شد از همان ترم اول باید قدم های اول را محکم بردارید و نه تنها بحث مشروط شدن و پاس نشدن درسها برای شما مطرح نباشد بلکه باید به سمت هدف خودتان که همان معدل الف شدن است قدم بردارید. به هر حال شما 4 سال را در دانشگاه تحصیل خواهید کرد و وقت خودتان را به آن اختصاص خواهید داد. با خوب درس خواندن و داشتن معدل بالا می توانید اینده شغلی و تحصیلی خودتان را تضمین کنید. البته نیم نگاهی هم به بازار کار داشته باشید و نرم افزارهای مورد نیاز رشته خودتان و یا مهارتهایی که از شما انتظار می رود را هم یاد بگیرید.

یکی از مهمترین موارد برای موفقیت در تحصیل در مقطع دانشگاه و داشتن معدل بالای 17 این است که به صورت منظم در کلاسهای خودتان در دانشگاه شرکت کنید. با شرکت در کلاسهای دانشگاه با نحوه تدریس اساتید و انتظاراتی که در امتحان از شما دارند بیشتر آشنا خواهید شد. اگر در بعضی از دروس مانند ریاضی و فیزیک عمومی دانشگاه و یا دروس تخصصی رشته خودتان اشکال دارید می توانید از اساتید تدریس خصوصی هم کمک بگیرید (برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید خصوصی در سایت ایران مدرس بر روی عبارت استاد تدریس خصوصی کلیک کنید). تفاوت اساسی ای که دروس مختلف در مقطع دانشگاه با مقطع دبیرستان و متوسطه دارد این است که برای این دروس همیشه این طور نیست که یک مرجع کاملا مشخص وجود داشته باشد. معمولا اساتید در این کلاسها مراجع مختلفی را برای یک درس معرفی می کنند و یکی از مراجع مرجع اصلی درس است. ممکن است درس از یکی از مراجع تدریس شود ولی تمرینات از مرجع دیگری باشد. همین امر خودش باعث سر درگمی دانشجویان می گردد و خصوصا در ترمهای اول که دانشجویان به چنین حالتی عادت ندارند ممکن است دردسر ساز شود. این خودش نشان می دهد که حضور در کلاس چقدر مهم است. وقتی در کلاس حاضر هستید در جریان مطالبی که ارائه می شود قرار می گیرید و می توانید جزوه خوبی بنویسید که در ایام امتحانات بسیار موثر و مفید است.

اگر قصد دارید معدل الف باشید و واقعا برای رسیدن به این هدف جدی هستید باید معیارهای سطح بالایی برای خودتان در نظر بگیرید و در طول ترم درس بخوانید. معمولا دانشجویان در دروس ریاضی و فیزیک عمومی دانشگاه اشکالاتی دارند. می توانید برای یادگیری بهتر این دروس از مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و یا تدریس خصوصی فیزیک هم کمک بگیرید. به هر حال رسیدن به معدل بالا در شرایطی فراهم می شود که در دروس مختلف اشکال نداشته باشید و یا اشکالات خیلی مختصری داشته باشید و سعی کنید در طول ترم دروس را خوب یاد بگیرید. در کلاس های خودتان جزوه بنویسید و مطالعه دروس را برای پایان ترم باقی نگذارید. از دانشجویان ترمهای بالاتر در رابطه با نحوه امتحان هر کدام از اساتید سوال بپرسید و سعی کنید امادگی لازم برای قبولی در امتحانات را پیدا کنید. مهمترین عامل برای موفقیت در تحصیل در مقطع دانشگاه این است که برای مطالعه دروس در طول ترم وقت بگذارید و سعی کنید با برنامه ریزی  نظم پیش بروید. اگر در درس زبان انگلیسی، شیمی، فیزیک و .... اشکال دارید استفاده از کلاسهای آموزش خصوصی زبان انگلیسی، شیمی و فیزیک و .... را به عنوان یک گزینه خوب در نظر داشته باشید.

به منظور موفقیت در تحصیل در مقطع دانشگاه تلاش و پشتکار زیاد لازم است ولی بیشتر از آن باید سعی کنید هوشمندانه عمل کنید. حضور مرتب در کلاسهای دانشگاه باعث می شود شما بدانید و متوجه باشید که چه مطالبی برای استاد هر درس از اهمیت بیشتری برخوردار است و برای مطالعه بخشهایی از دروس وقت بگذارید که احتمال مطرح شدن سوال از آن بخشها در امتحان بیشتر است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
آرمان
1398/03/25 - 23:23

مطالب واقعا خوبی بود ممنون
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top