تاریخ انتشار: 23 خرداد 1388 - 00:00:00
کد خبر: 261

بیانیه دفتر تحکیم وحدت در مورد نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری

در این بیانیه با بیان این که بدیهی است که مهمترین عوامل پیروزی انقلاب نقش مهم و تاثیرگذار امت و امامت بوده و تمامی یاران و اطرافیان امام عزیز در دایره امت و البته به عنوان پیشتازان امت مطرح هستند و از این جنبه نباید یاران راستین انقلاب برای خود نقشی ویژه و جدا از نقش امت قائل باشند، ابراز عقیده شده است: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد انتشار نامه‌ای سرگشاده از طرف آقای هاشمی رفسنجانی بودیم که سرشار از تناقض و ابهام بود. در شرایطی که کشور در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری دهم قرار گرفته بود صدور نامه سرگشاده اینچنینی خطاب به رهبر معظم انقلاب از سوی فردی مانند آقای هاشمی و به کار بردن تعبیرات نادرست و سعی در التهاب‌آلود جلوه دادن فضای کشور بسیار سوال‌برانگیز بوده و موجب تعجب همگان گردید.

خبرنامه دانشجویان ایران:دفتر تحکیم وحدت (اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان ) در مورد نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری و مبارزه با مفاسد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به گزارش ،ایران (ایسنا) در این بیانیه با بیان این که بدیهی است که مهمترین عوامل پیروزی انقلاب نقش مهم و تاثیرگذار امت و امامت بوده و تمامی یاران و اطرافیان امام عزیز در دایره امت و البته به عنوان پیشتازان امت مطرح هستند و از این جنبه نباید یاران راستین انقلاب برای خود نقشی ویژه و جدا از نقش امت قائل باشند، ابراز عقیده شده است: متاسفانه در روزهای گذشته شاهد انتشار نامه‌ای سرگشاده از طرف آقای هاشمی رفسنجانی بودیم که سرشار از تناقض و ابهام بود. در شرایطی که کشور در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری دهم قرار گرفته بود صدور نامه سرگشاده اینچنینی خطاب به رهبر معظم انقلاب از سوی فردی مانند آقای هاشمی و به کار بردن تعبیرات نادرست و سعی در التهاب‌آلود جلوه دادن فضای کشور بسیار سوال‌برانگیز بوده و موجب تعجب همگان گردید.

نکته قابل تامل آن است که جناب آقای رفسنجانی؛ که بنا به اظهارات گذشته‌شان خود را عاشق رهبری می‌دانند و اصرار دارند که بدون تعارف مرید معظم‌له هستند، در شرایطی که رهبر انقلاب صلاح را در سکوتشان دیدند چگونه به خود اجازه می­ دهند که برخلاف نظر ایشان عمل نموده و با بکار بردن جملات خلاف واقع و تعابیری نادرست مانند و "آتشی که هم اکنون دودش در فضا قابل مشاهده است" شرایط را ملتهب جلوه داده و ایشان را مجبور به شکستن سکوت و موضع‌گیری نمایند و علی­ الخصوص خواستار اقدام موثر ایشان در جریان انتخابات شوند. آیا چنین رفتاری شائبه هزینه نمودن جایگاه رهبری برای حفظ منافع شخصی و گروهی را تقویت نمی‌کند؟

در این بیانیه با بیان یان که درست است که در این دوره از انتخابات شاهد شور و هیجان بالای مردمی بوده‌ایم و طرفداران کاندیداها در اجتماعات، در کنار هم به بحث و تبادل نظر می‌نشینند، اما هیچ نشانی از آتش‌فشان و دود و فتنه دیده نمی‌شود؛ البته شاید برخی احزاب و جریان‌های منتسب به آقای هاشمی برنامه‌هایی داشته باشند که ایشان از آن مطلع باشند یا نباشند که در صورت اطلاع، این مساله در تضاد آشکار با مدعای ایشان مبنی بر عدم بازیگردانی در پشت صحنه انتخابات است.

در ادامه این بیانیه با بیان این عقیده که نکته دیگر آنکه در بخشی از این نامه، ایشان با به کار بردن تعابیری مانند رفتن تمامی یاران انقلاب و باقی ماندن رهبری و خود ایشان، آشکارا نقش بی‌بدیل ملت در تحقق انقلاب اسلامی و پشتیبانی از آن را نادیده گرفته‌اند این مساله برخلاف مواضع صریح امام راحل و رهبری فرزانه در تعیین‌کننده دانستن نقش توده‌های مردم در انقلاب اسلامی خوانده شده و آمده است: بدیهی است که مهمترین عوامل پیروزی انقلاب نقش مهم و تاثیرگذار امت و امامت بوده و تمامی یاران و اطرافیان امام عزیز در دایره امت و البته به عنوان پیشتازان امت مطرح هستند و از این جنبه نباید یاران راستین انقلاب برای خود نقشی ویژه و جدا از نقش امت قائل باشند.

در این بیانیه با طرح این سوال که آیا بهتر نیست که آقای هاشمی به جای آنکه از جایگاه امام و رهبری و شهید بزرگوار آیت‌الله بهشتی هزینه نمایند و یا آنکه آبروی فرزندان خویش را با آبروی نظام و انقلاب گره بزنند به سراغ پرونده اطرافیان خود رفته و سابقه‌ای که از فعالیت‌هایی ـ که آن‌ها را مفسده‌برانگیز خوانده‌اند ـ در این سال‌ها وجود داشته را اصلاح کنند و یا دست کم نسبت به شفاف‌سازی عملکرد آنها اقدام نمایند؟ آمده است: باید توجه کرد که تاریخ اسلام و انقلاب مشحون از خواصی است که علیرغم سابقه مجاهدت‌های فراوان در راه حق به خاطر عافیت‌طلبی از قافله حق بازماندند. چه بسیار افرادی که با سوابق درخشان در تاریخ اسلام که به علت دنیاطلبی و بی‌توجهی به معیارها و ارزش‌ها از اسلام رویگردانی نموده و در برابر حق قد علم نمودند. در این میان، گناه انسان‌های ممتاز و برجسته سنگین‌تر است، چراکه اگر انحرافی از آنها سر بزند، این انحراف آنها موجب انحراف بسیاری از مردم می‌شود و در صورت عدم مراقبت، جامعه به تدریج از ارزشها تهیدست می‌شود. در چنین شرایطی است که اگر یک امتحان بزرگ پیش بیاید ، چنین جامعه‌ای در این امتحان مردود می شود. علاوه بر اینها سوالی که مطرح است آنست که اگر قوه قضاییه به هر دلیلی وظیفه خود را به درستی انجام نداده و قاطبه مردم احساس نمایند که بحث مبارزه با مفسدین و افشای آنها گرفتار مصلحت‌سنجی‌های بی‌مورد شده باشد آیا انتظار نمی‌رود که رئیس‌جمهور به عنوان منتخب ملت، خود وارد عرصه شده و دست به افشای مفسدین زند؟ آیا شعارهای رییس‌جمهور مبنی بر مبارزه با فساد در انتخابات سال 84 و اقبال مردمی به سمت ایشان و پیام روشن آن مبنی بر انتظار عمومی ملت جهت مبارزه با مفسدین توسط فرد منتخب قابل اغماض است و حقی به گستره حق یک ملت بر گردن رئیس جمهور منتخب قرار نمیدهد؟

در بخشی دیگر از این بیانیه ابراز عقیده شده است: حضور گسترده مردمی در انتخابات اخیر و رای قاطع ملت به تداوم گفتمان عدالت‌طلبی و مبارزه با مفسدین نیز نشان از دغدغه‌مندی خاص مردم و شکل‌گیری خواست و اراده عمومی ملت برای پیگیری بحث مبارزه با مفسدین تا قطع کامل دست مفسدین و ویژه‌خواران دارد و پشتوانه بالای آرای مردمی حکایت از ایستادگی تمام‌عیار ملت و پشتیبانی از رئیس جمهور منتخب جهت افشای غارتگران بیت‌المال در محضر ملت و پیگیری جدی قضایی مساله تا پاکسازی کامل مدیریت کشور از مفسده‌های مالی، اداری و مدیریتی دارد و حاوی پیامی روشن برای کسانی است که همواره با مردم به صورت قیم‌مآبانه برخورد می‌کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: دفتر تحکیم وحدت با توجه به موقعیت ایجاد شده، همچون گذشته خواهان بررسی وضعیت اقتصادی برخی از مدیران کشور در گذشته و حال، به ویژه نامبردگان توسط رئیس جمهور در دادگاهی صالحه بوده و از فرصت به وجود آمده جهت پیگیری جدی مفاسد اقتصادی و مبارزه با مفسدین، فارغ از هر نوع تسامح استقبال نموده و از دستگاه قضایی می‌خواهد در دادگاهی علنی و در محضر ملت شریف ایران به اتهامات مطرح شده رسیدگی کند و بی‌تردید در صورتی که دستگاه قضایی مانند گذشته کوتاهی نماید دادگاه افکار عمومی ملت ایران، قضاوت نهایی را در این باره انجام خواهد داد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top