تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/20 - 13:46
کد خبر: 261018

امروز در دانشگاه امیرکبیر چه گذشت؛

زد و خورد؛ تاوان بی‌محلی دانشجویان به آشوب‌گران +فیلم و عکس

زد و خورد؛ تاوان بی‌محلی دانشجویان به آشوب‌گران +فیلم و عکس

غائله‌ی امروز دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر نشان داد که حامیان اغتشاشگران، دیگر حتی در دانشگاه جایی ندارند. برخی دانشجویان معلوم‌الحال در حمایت از بازداشت‌شدگان شعار می‌دادند اما تجمع کثیر دانشجویان که با حضور حداکثری شکل گرفته بود، اجازه‌ی عرض اندام به آنها را نداد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تجمع گسترده دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به قانون‌شکنی مدعیان قانون برگزار شد.

در حالی که با تبلیغات گسترده‌ی شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های ضد انقلاب، قرار بود عده‌ای از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اعتراض به بازداشت‌های اخیر در جریان اغتاشاشات دی ماه و همچنین شورش دراویش گنابادی خیابان پاسداران تجمع کنند، تعداد کثیری از دانشجویان این دانشگاه برای مقابله با حمایت از بی قانونی، تجمع گسترده و چشم‌گیری برگزار کردند.

 کمتر کسی پیدا می‌شود تا از اغتشاشات دی ماه که با آتش زدن پرچم کشورمان و آسیب رساندن به اموال عمومی و اخلال در امنیت عمومی مردم حمایت کند. احتمالا کسی هم پیدا نمی‌شود تا بخواهد سنگ دراویش گنابادی خیابان پاسداران تهران را که با آشوب و اغتشاش و کارهای عجیبی مثل زیرگرفتن مردم با اتوبوس و خودرو و مواردی شبیه به اغتشاشات نهم دی ماه، به سینه بزند.

با این تفاسیر انگار شبکه‌های معاند و ضد انقلاب در پشت مرزهای جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند تا فضای ناامنی که به واسطه‌ی اغتشاشات اخیر در بخش‌هایی از تهران به وجود آمد، ادامه پیداکند و آسیب‌های مردم نیز بیشتر شود.

در چنین شرایطی طبیعتا یکی از بسترهای پر هیجان و آماده‌ی انفجار در حوزه‌ی مطالبات مردمی و اجتماعی، دانشگاه است که از سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی نیز مور دست اندازی جریان‌های معلوم‌الحال سیاسی و معاند قرار گرفته است.

این بار اما دانشجویان با تجمع گسترده در حمایت از قانون و محکومیت بی قانونی، نشان دادند که دانشگاه بیدار است و دانشجویان، اجازه‌ی سوءاستفاده از این فضا را به دشمنان و رسانه‌های اروپایی و آمریکایی نمی‌دهند.

غائله‌ی امروز دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر نشان داد که حامیان اغتشاشگران، دیگر حتی در دانشگاه جایی ندارند. برخی دانشجویان معلوم‌الحال در حمایت از بازداشت‌شدگان شعار می‌دادند اما تجمع کثیر دانشجویان که با حضور حداکثری شکل گرفته بود، اجازه‌ی عرض اندام به آنها را نداد.

در این میان، برخی از این دانشجویان ساختارشکن سعی داشتند که به سمت تجمع گسترده دانشجویان حمله کرده و باعث ایجاد درگیری شوند که با حضور نیروهای حراست دانشگاه و همچنین خویشتن‌داری تجمع‌کنندگان، درگیری شدیدی به وجود نیامد.

ماجرای تجمع در دانشگاه امیرکبیر چه بود؟
به گفته دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از چند روز قبل یک کانال مجهول الهویه طی فراخوانی از دانشجویان می خواست تا امروز مقابل دانشکده پلیمر در اعتراض به آنچه بازداشت تعدادی از دانشجویان می گفتند،‌ تجمع کنند.

در میان اسامی اعلام شده نام هیچ دانشجویی از امیرکبیر نبود و هیچ کدام از تشکل های دانشجویی هم مسئولیت این تجمع را برعهده نگرفتند هرچند برخی از اعضایشان در تجمع امروز حضور داشتند.

از ساعت 11 امروز تعدادی در محوطه دانشگاه با شعار "دانشجوی باغیرت حمایت" و سرود یاردبستانی من تلاش کردند عموم دانشجویان را به شرکت در این تجمع سیاسی ترغیب کنند اما بیشتر حاضرین ترجیح دادن از این تجمع فیلم بگیرند

در مقابل برخی دیگر از دانشجویان با در دست داشتن پرچم ایران و پلاکاردهایی،‌موضوع تجمع را یک موضوع فرعی و سیاسی دانسته و شعارهایی علیه فساد و گرانی سر دادند.

پس از ساعتی و بعد از اینکه استقبال آنچنانی از تجمع فراخوان داده شده صورت نگرفت،‌ تنها یک راه باقی مانده بود آنهم زد و خورد و تلاش برای آشوب کشاندن فضای دانشگاه!

یکی از دانشجویان در این باره گفت: امروز چند تن از بچه های بسیج که قصد آرام کردن فضا را داشتند کتک خوردند.

در ادامه، فیلم‌های مربوط به ماجرای امروز دانشگاه صنعتی امیرکبیر که حاوی شعارهای جالب دانشجویان از جمله «الله اکبر» است را مشاهده می‌کنید:


نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top