تاریخ انتشار: یکشنبه 1396/12/20 - 14:41
کد خبر: 261024

نامه سرگشاده جنبش عدالتخواه به رئیس قوه قضائیه

همان طور که مستحضرید؛ حدود 3 سال ) 21 اسفند 1393 ( از تجمع جمعی از دانشجویان تهرانی از تشکلهای مختلف دانشجویی مقابل ساختمان دادستانی در مقابل پارک شهر تهران می گذرد؛ در این تجمع، نامه 15 تشکل دانشجویی به حضرتعالی در خصوص لزوم برخورد با دانه درشت های تخریب باغات در کشور قرائت و تحویل دادستانی شد که در تمام رسانه های مهم کشور نیز منتشر

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، جنبش عدالتخواه دانشجویی به آیت الله آملی لاریجانی پیرامون تخریب 70 درصد باغات تهران نامه نوشت.

باسمه تعالی

جناب اقای صادق آملی لاریجانی؛ رئیس محترم قوه قضائیه

سلام علیکم
همان طور که مستحضرید؛ حدود 3 سال ) 21 اسفند 1393 ( از تجمع جمعی از دانشجویان تهرانی از تشکلهای مختلف دانشجویی مقابل ساختمان دادستانی در مقابل پارک شهر تهران می گذرد؛ در این تجمع، نامه 15 تشکل دانشجویی به حضرتعالی در خصوص لزوم برخورد با دانه درشت های تخریب باغات در کشور قرائت و تحویل دادستانی شد که در تمام رسانه های مهم کشور نیز منتشر
شد.

علی رغم پیگیری های بسیار از دادستان وقت کشور و نامه نگاری های متعدد، نه تنها هیچگونه اقدام اجرایی از سوی قوه قضائیه صورت نگرفت، بلکه بسیاری از پلاک های مربوط به دانه درشت ها ساخته شد و مورد بهره برداری قرار گرفت!

عملکرد مشعشع قوه قضائیه در این خصوص آنچنان رضایت بخش بوده که دادستان فعلی هم همان شعارهای دادستان سابق را تکرار کرده و با لحن مطالبهگر از مردم خواسته است تعرض به باغات را گزارش کنند!

حضرت آیت الله!
،» فقدان اولویت « و » عدم قاطعیت « ،» تعارض منافع « بنظر می رسد 3 عامل اصلی عدم پرداختن به این موضوع مهم – علی رغم تاکید چندباره رهبر انقلاب که در روز درختکاری امسال باز هم صراحتاً به دست اندازی اصحاب زر و زور و تزویر به باغ های تهران اشاره کردند - در قوه قضائیه باشد.

بهطور مثال وقتی با استناد به اخبار منتشره تامین زمین 22 دادسرا در 22 منطقه تهران توسط شهرداری تهران به صورت رایگان و اهدایی انجام شده است، توقعی از قوه قضائیه در رسیدگی قاطع به پرونده های مربوط به تخلفات شهرداری تهران در تخریب باغات یا املاک نجومی نیست.

در برخورد با مصوبات غیرکارشناسی و » سازمان بازرسی کل کشور « و » دیوان عدالت اداری « نکته مهم تر در خصوص ضعف مفرط غیرقانونی شهرداری و شورای شهر است که زمینه ساز بسیاری از تخلفات گسترده در این زمینه شده است.

به طور مثال بسیاری از دست اندازی های ناجوانمردانه به باغات تهران با استناد به مصوبه کاملاً غیرقانونی شورای شهر تهران با نام بوده است که دیوان عدالت اداری طی » برج باغ « 14 سال اجرای این مصوبه غیرقانونی هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده است.

آیا میدانید این مصوبه غیرقانونی باعث تخریب 70 درصد باغات تهران به میزان 5هزار هکتار در 14 سال گذشته شده است!؟ این تشکل دانشجویی هرچند با توجه به رویه شعاری موجود در قوه قضائیه امیدی به اقدام قاطع و اجرایی ندارد، اما برای اتمام حجت با جنابعالی و برای ثبت در تاریخ مجدداً باغ هایی که توسط دانه درشت ها تخریب شده یا در حال تخریب است را خدمت
جنابعالی اعلام میکند:

پیگیری موارد ذکر شده نشان می دهد که هیچکدام از موارد مزبور به جز تعدادی که توسط برخی دستگاه های متولی و تشکل های دانشجویی مقداری جلوی آن گرفته شده است، توسط قوه قضائیه حتی مورد بررسی و بازخواست قرار نگرفته چه برسد به آنکه دادستان بخواهد به عنوان مدعی العموم وارد آن شود.

حضرت آقای لاریجانی
با اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی محیط زیست، "جرمانگاری تخریب محیط زیست و مجازات مؤثر و بازدارنده آلوده کنندگان و تخریب کنندگان محیط زیست و الزام آنان به جبران خسارت" را عنوان نمودند، ولی در حال حاضر قوه قضائیه نسبت به تخریب محیط زیست و قطع درختان که از پیش از انقلاب به صورت روشن جرم انگاری شده است بی تفاوت است.

در کنار موارد فوق مواردی نظیر
1. شروع ساخت اضافه اشکوب )اضافه کردن غیرقانونی طبقه سوم( توسط مالکان سوداگر در شهر لواسان با بی تفاوتی شهرداری این شهر!

2. بلاتکلیفی فروش کاخ شمس )کاخ مروارید کرج( و تغییر کاربری فضای سبز آن به مسکونی های بلندمرتبه توسط بنیاد مستضعفان و یک نهاد نظامی که توسط دادستانی کرج در حال حاضر متوقف شده است!

3. آتش زدن تعمدی باغ اوقافی 3 هکتاری در اراج تهران و عدم پاسخگویی قضایی سازمان اوقاف آن هم توسط نهادهای زیرمجموعه رهبری که باید بیشترین حساسیت را به سخنان رهبر معظم انقلاب داشته باشند جای بسی شگفتی است!

البته موارد بالا گوشه ای از تخریب های گسترده زیست محیطی است که روزانه در سراسر کشور صورت می پذیرد و در هیاهوی اخبار مختلف به فراموشی سپرده می شود. به عنوان مثال شهرداری ها بخصوص شهرداری تهران به طور غیرقانونی اجازه قطع درختان را صادر می کنند و بر اساس مصوبات غیرقانونی شورای شهر اقدام به اخذ مبالغ هنگفت از قطع کنندگان درختان می
کنند، یعنی شهرداری دکان جرم فروشی باز کرده و قوه قضاییه هم چشمانش را بر روی این جرم فروشی بسته است.

حضرت آیت الله
همانطور که در نامه گذشته اشاره شد بازهم تاکید می کنیم اوضاع اگر به همین منوال پیش رود و دانه درشت های تخریب باغات و محیط زیست همچنان به کار خود ادامه دهند و دستگاه قضایی نیز اقدامی صورت ندهد، آینده خوبی را برای کشور از بعد زیست محیطی که مورد تاکید رهبرانقلاب بوده و هست را نخواهیم داشت.

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی

رونوشت:
دفتر مقام معظم رهبری
شهرداری تهران تعاونی مجلس شورای اسلامی
وزارت راه و شهرسازی صندوق بازنشستگی وزارت اطلاعات
بنیاد تعاون ناجا بانک ملت
آستان قدس رضوی بانک انصار
وزارت دفاع ارتش جمهوری اسلامی
بنیاد مستضعفان
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام
سازمان اوقاف

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top