تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/21 - 12:26
کد خبر: 261094

یادداشت گلایه آمیز سایت وزارت علوم

این روزها برخی آگاهانه یا ناآگاهانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در موضوع احضار دانشجویان تخریب می کنند. از همان ابتدای فرآیند بازداشت، با تلاش های گسترده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دستگاه های مسئول برای آزادی از زندان دانشجویان، تقریباً موج آزادی بازداشتی ها دانشجویان اتفاق افتاد؛ به طوری که در مدتی اندک همه دانشجویان بازداشتی از زندان ها آزاد شده و به محیط تحصیل بازگشتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از وزارت علوم، در همین حال، هر چند سال ها وعده داده می شد که مشکل دانشجویان ستاره دار حل خواهد شد و ادامه تحصیل آنها بلامانع خواهد بود اما در عمل چنین مطالبه ای محقق نشد، تا اینکه در دوره وزارت دکتر منصور غلامی به جرات می توان گفت موضوع دانشجویان ستاره دار برای همیشه حل شد و همه این دانشجویان امکان ادامه تحصیل را یافتند و وزیر علوم نیز وعده داد که امیدواریم دیگر موضوعی به نام دانشجویان ستاره دار نداشته باشیم.

اما برخی رسانه ها بدون توجه به این دستاوردها و مقایسه آن با گذشته، به طوری که در حوادث مشابه حل موضوع ماهها و بلکه سال ها طول می کشید، با به حاشیه بردن این اقدامات موضوع احضار دانشجویان آزاد شده را مطرح کرده و تقصیر آن را به گردن وزیر انداخته اند.

برای توضیح این مطلب ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:
1- در موارد بسیاری از این احضارها و دستگیری‌ها، وزیر علوم افزون بر تشکیل سریع یک کارگروه در وزارتخانه برای پیگیری موضوع، خود شخصاً وارد عمل شده و با برقراری تماس مستقیم با خانواده‌های دانشجویان بازداشت شده، از آخرین وضیعت این دانشجویان مطلع شده و به آنها اطمینان خاطر داده است که مجموعه وزارت علوم تمامی تلاش های خود را برای کمک به دانشجویان در چارچوب قوانین و مقررات به کار می‌گیرد.

2- در مورد اخیر نیز، وزیر علوم به گفته معاونت فرهنگی وزارت، از ابتدای اطلاع از احضارها کمیته‌ای را در وزارت علوم تشکیل داده و پیگیر وضعیت این دانشجویان است اما باید دانست در این گونه موارد امکان اطلاع رسانی عمومی به جهت حساسیت خاص وجود ندارد و ذات چنین موضوعاتی رایزنی و گفت و گو با نهادهای مسئول و بدون امکان اطلاع رسانی است. در این بین دانشگاه‌ها موظف شده‌اند که همکاری‌های حقوقی با خانواده‌ها و دانشجویان بازداشت شده داشته باشند.

3- به هر ترتیب هدف گذاری اولیه وزارت علوم، آزادی دانشجویان بازداشتی در نا آرامی‌های اخیر بود که با موفقیت به سرانجام رسید، در وهله بعد نیز ممانعت از تشکیل پرونده‌های کیفری و سو پیشینه برای دانشجویان از طریق رایزنی مستمر وزارتخانه با قوه محترم قضائیه در دستور کار است که امید است در این موضوع مهم نیز وزارت علوم سربلند بیرون آید.َ

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top