تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/21 - 14:33
کد خبر: 261110

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب دویست و بیست و سوم؛

چگونه با عدالت رفتار کنیم؟

چگونه با عدالت رفتار کنیم؟

«کتاب عدالت» در حقیقت مجموعه ای از دستور العمل ها و بایدها و نباید ها برای سربازان عدالت اجتماعی است. در این کتاب سعی شده تا ذیل گفتار های اشاره شده، پاسخ سوالات گوناگون مطرح در این حوزه بر اساس بیانات رهبر انقلاب، ناظر به حل مسئله عرضه شود.

«خبرنامه دانشجویان ایران»: محمد جعفری؛ اثر جدید انتشارات انقلاب اسلامی با عنوان «کتابِ عدالت» مجموعه‌ای است گردآوری شده از بیانات رهبر معظّم انقلاب اسلامی که جایگاه «عدالت و عدالت‌خواهی» در اندیشه‌ی معظّمٌ‌له را به بحث میگذارد. موضوعی که از قضا همواره جزو مهمترین اولویت های تشکل های دانشجویی بوده و همین مسئله ضرورت پرداختن به کتاب مذکور را دوچندان می کند. 

این کتاب با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائلِ عینی و سوال‌های مهم در حوزه‌ی عدالت‌خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی پاسخ داده شود. بر همین اساس 4 پرسش به طور مشخص در دستور کار قرار گرفته و در تبیین هر یک از آنها به بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی های مختلف و در زمان های مختلف ارجاع داده شد. این چهار پرسش عبارتند از:

1- چرا باید عدالت خواه باشیم؟
2- برای تحقق عدالت چه باید کرد؟
3- چگونه عدالت خواهی کنیم؟
4- باید ها و نباید های عدالت خواهی چیست؟

هر یک از این پرسش ها در واقع یک گفتار اصلی از محتوای کتاب را در بر می گیرند و گردآورنده کتاب، به تبیین این موضوعات براساس بیانات معظم له پرداخته است. «کتاب عدالت» در حقیقت مجموعه ای از دستور العمل ها و بایدها و نباید ها برای سربازان عدالت اجتماعی است. در این کتاب سعی شده تا ذیل گفتار های اشاره شده، پاسخ سوالات گوناگون مطرح در این حوزه بر اساس بیانات رهبر انقلاب، ناظر به حل مسئله عرضه شود. ضمن آنکه ارائه پاسخ های موجز و تیتر وار در ابتدای هر گفتار لذت بهره گیری از این اثر را دوچندان می کند.

برای تحقق این منظور محتوا در دو قالب ساختاری چینش داده شده. این دو قالب عبارتند از بخش اصلی که دربر گیرنده گفتارهای 4گانه فوق هستند و بخش مکمل که نمونه های عینی عدالت خواهی را به بحث می گذارد. درس ها و سیره حضرت امیرالمومنین(ع) از زبان رهبر انقلاب، تبیین دستآوردهای انقلاب و نظام اسلامی در گسترش عدالت، نگاهی به اقدامات رهبر انقلاب در حوزه عدالت گستری، تذکرات معظم له در مسیر تحقق عدلت و دنبال کردن عدالت خواهی بخشهای مکمل این کتاب محسوب می‌شوند.

بخش پایانی کتاب که با عنوان پیوست یک و دو آورده شده نیز شامل متن کامل فرمان هشت ماده‌ای رهبر انقلاب به سران قوا درباره‌ی «مبارزه با مفاسد اقتصادی» و همچنین فهرستی از بیانات مهّم رهبر انقلاب برای مطالعه‌ی بیشتر در زمینه‌ی «عدالت اجتماعی» است.

از جمله ویژگی های این کتاب 80 صفحه‌ای طراحی و صفحه بندی جذاب و غیر کسالت بار آن است که مطالعه آن را در کوتاه ترین زمان، امکان پذیر میکند. ضمن آنکه با این سبک طراحی، مراجعه مجدد به کتاب و یافتن بخش مورد نظر به سادگی میسر خواهد بود. در واقع در این کتاب سعی شده با ادبیاتی جدید و استفاده از ظرفیت‌های تصویری و گرافیکی دو عرصه‌ی «نظر و عمل» به یکدیگر نزدیک شده و محتوایی ناظر به پیگیری و تحقق بیش از پیش آرمانِ عدالت در اختیار مخاطبین و به‌خصوص «جریان مومن انقلابی» قرار گیرد.

نکته آخر اینکه آیت الله خامنه ای به عنوان ولی فقیه نظام اسلامی، از سربازان عدالت اجتماعی خواسته اند خستگی ناپذیر باشند. امید است مطالعه این کتاب گامی موثر در مسیر فهم درست و دقیق اندیشه و مطالبات رهبر انقلاب در رابطه با موضوع «عدالت» و «عدالت خواهی»، عمل انقلابی به هنگام و صحیح در این عرصه و انشاالله زمینه سازی جهت حضور عدالت گستر جهانی حضرت مهدی(عج الله) باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top