تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/12/21 - 14:33
کد خبر: 261111

وزیر ارتباطات عنوان کرد؛

ایران دومین کشور دنیا از نظر رشد شاخص‌های فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات گفت: بر اساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) در سال گذشته میلادی، ایران بیشترین رشد شاخص های ICT در آسیا را داشته و دومین کشور از این نظر در دنیا بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ محمدجواد آذری جهرمی در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره ملی فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) از رشد قابل توجه شاخص های توسعه ICT در سال آینده خبر داد و گفت: براساس اعلام اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) در سال گذشته میلادی، ایران بیشترین رشد شاخص های ICT در آسیا را داشته و دومین کشور از این نظر در دنیا بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته از میان کارمندان خانم یک نفر به عنوان برگزیده انتخاب شد که خوشبختانه امسال شاهدیم که برگزیدگان خانم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ۷ نفر رسیده که نشان می دهد، وعده و برنامه دولت برای ورود خانم ها و کمک گرفتن از آنها در امور کشور در حال تحقق است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه از نظر شاخص های IDI جمهوری اسلامی ایران شاهد ۴ رتبه رشد بوده است، خاطر نشان کرد: این درحالیست که در سال گذشته پوشش شبکه در کشور ۶۲ درصد بوده است که امسال با رشد قابل توجهی که در این حوزه رخ داده است به خصوص با کمک همراه اول و همچنین بخش روستایی، پوشش پهنای باند گسترده شده و انتظار داریم رشد شاخص وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قابل قبول تر از قبل باشد و انشااله تکلیف دولت برای رشد ۳۰ درصد شاخص ها را زودتر محقق کنیم.

مانع تراشی برای رشد خلاقیت جوانان به حاکمیت کشور ضربه می زند
جهرمی ادامه داد: امروز همچنان از ما سوال می شود چرا از کسب وکارهای نوپا حمایت می کنید اینها عامل نفوذ هستند اما باید گفت که لازم است جوانها را برای خودمان حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه با دست روی دست گذاشتن، ابزارهای بین المللی روی کار آمده و حاکمیتمان را در دنیای فناوری اطلاعات از دست خواهیم داد، افزود: ممکن است جوانها از من وزیر گلایه داشته باشند، باید بگذاریم حرف بزنند، تا امید برایشان ایجاد شود و بدانند حرف هایشان شنیده و پیگیری می شود.

جهرمی با تاکید براینکه از ظرفیت علما، دانشمندان و متخصصان استفاده کنیم تا با رقم زدن اقتصاد دیجیتال، خودمان سهمی در بازار جهانی داشته باشیم ادامه داد: کسانی که مانع رشد خلاقیت جوانان در حوزه فناوری اطلاعات با هرشیوه ای می شوند، به حاکمیت آینده ایران ضربه می زنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید برای مقابله با فساد، اشکالات را از طریق ICT حل کنیم، گفت:بهره وری در کشور با استفاده از ظرفیت های ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش می یابد.

وی با تاکید براینکه تمامی شاخص های عمومی و اختصاصی را در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات توسعه دادیم، اظهار داشت: باید آستین همت را بالا زده و با گفتمان و همراهی و استفاده از ظرفیت های خوبی که در کشور داریم، تحول دیجیتال را در دست گیریم. در این زمینه باید قبل از آنکه مستعمره شویم، تلاش کنیم تا سهمی عظیم در بازارهای بین المللی داشته باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top