تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/12/22 - 01:18
کد خبر: 261146

بیانیه تحلیلی انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر در پی حوادث اخیر

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت – تأسیس 1342) درباره وقایع روز یکشنبه در دانشگاه امیرکبیر بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح زیر است:

روزهای پایانی سال 96 را پشت سر می گذاریم و این در حالیست که امسال برای چندمین بار شاهدِ به آشوب کشیده شدنِ فضای مقدس دانشگاهمان بودیم و اکنون انجمن اسلامی دانشجویان بنا دارد تا تصویر جامعی از اتفاقات رخ داده در نیمروز بیستم اسفندماه را برای عموم دانشجویان و اساتید و کارکنان دلسوز دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه داده و ضمن پرده برداری از نقش محوری انجمن دانشجویان ترقی خواه و حمایت کامل رسانه های ضد انقلاب از این تشکل در شلوغی های روز گذشته دانشگاه، موضع رسمی خود را در قبال اتفاقات روز گذشته اعلام نماید.

در بامداد روز شنبه در فضای مجازی و گروه های مختلف تلگرامیِ دانشگاه امیرکبیر پوستری در فضای مجازی منتشر گردید که از دانشجویان برای شرکت در تجمعی در مقابل دانشکده ی پلیمر در روز یکشنبه ظهر، دعوت به عمل آورده بود. این پوستر که از ابتدا بدون لوگوی تشکل و یا نهاد خاصی در فضای مجازی منتشر شده بود در ظهر روز شنبه با مشارکت پرتلاش اعضای انجمن دانشجویان ترقی خواه، در فضای عمومی دانشگاه و حتی باکس اساتید دانشکده ها توزیع گردید که با ممانعت حراست دانشگاه مواجه گردید. پس از این عمل، اعضای شورای مرکزی قبلی و فعلی انجمن دانشجویان ترقی خواه، اقدام به انتشار تبلیغات تجمع و تهییج دانشجویان به واسطه ی انتشار مطالبی از کانال تلگرامی تجمع مذکور، به داخل گروه های مختلف دانشگاهی کردند. آنچه پس از پیگیری های مکرر از مسئولین دانشگاه صورت گرفت نشان میداد که انجمن دانشجویان ترقی خواه با وجود اینکه تبلیغات این تجمع را در فضای عمومی و مجازی دانشگاه انجام داده است اما هرگز اقدامی برای اخذ مجوز از هیئت نظارت دانشگاه برای برگزاری این تجمع در روز یکشنبه انجام نداده است.

 در روز یکشنبه اعضای انجمن دانشجویان ترقی خواه که تعداد آنها حدودا بیست نفر بود پیش از ساعت 11صبح در چند دسته در نقاط مختلف دانشگاه از جمله پارک عمران کمین کرده بودند و حدود ساعت 11:30 به سوی محل اعلامی برای تجمع یعنی مقابل دانشکده پلیمر آمده و با در دست گرفتن اعلامیه هایی سبز رنگ و با سر دادن شعارهایی برای آزادی دو نفر از دانشجویان نزدیک به جریان‌های مارکسیستی دانشگاه تهران، که در جریان اعتراضات دیماه و همچنین موضوع کشف حجاب در بهمن ماه، به عنوان لیدر اغتشاشات دستگیر شده بودند سعی در تحریک دانشجویان انقلابی که در مقابل دانشکده ی پلیمر ایستاده بودند کرده و پس از اینکه با بی توجهی عموم دانشجویان مواجه گشتند به سمت دانشکده ی برق شروع به حرکت کردند. در حین حرکت، این عده ی قلیل از اعضای انجمن دانشجویان ترقی خواه به دلیل کثرت دانشجویان انقلابی پراکنده شدند و از آنجا که سعی داشتند شعارهای محرکِ خود را به گوش همه ی دانشجویان برسانند، ضمن استفاده از میکروفون و بلندگو در مسیر حرکت، اقدام به درگیری با دانشجویان انقلابی برای جمع شدن در یکجا و تشکیل حلقه کردند. پس از تلاش های حقیرانه ی اعضای انجمن دانشجویان ترقی خواه در مقابل پله های ساختمان ابوریحان و ناکام ماندن از سر دادن شعارهای مدنظر خود، شروع به فحاشی به دانشجویان انقلابی کرده و اینبار مجددا به سوی دانشکده ی پلیمر بازگشتند. اما اینبار در مقابل دانشکده ی پلیمر  رفتارهایی به شدت زننده و رادیکال از اعضای این تشکل رخ داد به گونه ای که اعضای انجمن ترقی خواه روی پله های دانشکده پلیمر قرار گرفته و ضمن فحاشی و سردادن شعار علیه دانشجویان انقلابی، شروع به هل دادن و لگد زدن به دانشجویان غیرهمسو با خود کرده و آن‌ها را از بالای پله ها و سکوی دانشکده ی پلیمر به سوی پایین پرت کردند تا با زورمداری و قلدری آخرین اقدام غیرقانونی خود یعنی قرائت بیانیه را بر روی سکوی دانشکده ی پلیمر انجام دهند.

 پس از ناکامی از قرائت بیانیه در مقابل دانشکده ی پلیمر، عده ی قلیل این تشکل آخرین تلاش خود را برای قرائت بیانیه به کار گرفته و به سوی عرشه ی ساختمان ابوریحان یورش بردند. در این حین مدیرکل دفتر ریاست دانشگاه به نمایندگی از دکتر معتمدی در صحنه حاضر شدند و ضمن مخالفت صریح با اقدامات غیرقانونی این عده ی قلیل از انجمن دانشجویان ترقی خواه، از آنان درخواست کردند تا به تشنج آفرینی ها پایان دهند و از راه قانونی مطالبات خود را مطرح کنند. اما اعضای شورای مرکزی انجمن دانشجویان ترقی خواه به این درخواست تن ندادند و اقدام به بالارفتن از پله های عرشه ی ساختمان ابوریحان کرده تا بیانیه ی خود را قرائت کنند. اما در نهایت با تلاش دانشجویان انقلابی و حضور حراست دانشگاه، از قرائت بیانیه جلوگیری به عمل آمد و پس از حدود 2ساعت درگیری و تشنج، این غائله با ناکامی اعضای این تشکل بی قانون و معلوم الحال به پایان رسید.

در پایان و پس از شرح واقعه ی روز گذشته ی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ،انجمن اسلامی دانشجویان(تاسیس 1342) ضمن اعلام انزجار از اقدامات مذبوحانه ی انجمن دانشجویان ترقی خواه، که از قضا از لحظات ابتدایی اغتشاشات دیروز مورد حمایت و پوشش گسترده ی خبرگزاری های دشمن و ضد انقلاب همچون بی بی سی انگلستان و کانال تلگرامی آمدنیوز قرار گرفت، از مدیریت و همچنین هیئت نظارت دانشگاه صنعتی امیرکیبر می خواهد، تا با بررسی عملکرد مشحون از بی قانونی این تشکل در سه سال گذشته و همچنین اقدامات عنان گسسته و خارج از عرف و شان دانشجویی این تشکل در روز گذشته، در مورد ادامه فعالیت این تشکلِ مورد حمایت ضد انقلاب، اقدام قاطع و شایسته ای انجام دهد تا مانع بروز دوباره ی این اتفاقات در محیط آکادمیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top