تاریخ انتشار: سه شنبه 1396/12/22 - 12:23
کد خبر: 261191

کواکبیان: در طول وزارت ربیعی در وزارت کار اختلاس نشد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در طول وزارت ربیعی در وزارت کار اختلاسی صورت نگرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 22 اسفند) قوه مقننه در جریان بررسی استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مخالفت با این استیضاح، گفت: بنده تاکنون در دو دوره‌ای که در مجلس بوده‌ام از وزیری حمایت نکرده‌ام اما امروز وظیفه خود دانسته‌ام که از علی ربیعی دفاع کنم.

وی با بیان اینکه وزارتخانه‌ای که در دست ربیعی است دارای سه بخش اجتماعی، اقتصادی و خدماتی است، ادامه داد: از این وزارتخانه  20 درصد اقتصادی و 80 درصد مربوط به بحث اجتماعی و خدماتی است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: نمایندگان طراح استیضاح در این طرح ذکر کرده‌اند که مشکلات وزارت تعاون بیشتر در بحث‌های اقتصادی است و این وزارتخانه به سمت بنگاهداری رفته است. باید بگویم که خوشبختانه طراحان استیضاح بحثی درباره بخش‌های خدماتی و اجتماعی نداشته‌اند یعنی اینکه این در این دو بخش وزیر موفق بوده است.

کواکبیان اضافه کرد: در 80 درصد بخش خدمات و اجتماعی شفافیت‌های خوبی وجود دارد که در آن 20 درصد اقتصادی نیز این شفافیت آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در دوران وزارت آقای ربیعی اختلاسی از وزارت تعاون و کار کشف نشده است، گفت: در دوره قبل از 150 هزار میلیارد تومان که در بخش‌های اقتصادی وجود داشت 17 هزار میلیارد تومان به بابک زنجانی و سایر افراد پرداخت شده بود که این نشان از فساد در آن دوره بود اما در دوره وزارت آقای ربیعی اگر کسی اختلاسی دیده اطلاع بدهد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در دوره وزارت آقای ربیعی تغییر رویکرد در بخش‌های اقتصادی صورت گرفته است، اضافه کرد: مدیریت بنگاهداری در این وزارتخانه به سمت سهامداری حرکت می‌کند و شرکت‌هایی در این وزارتخانه در بورس ارائه شده است و قرار است تنها 40 درصد سهام برخی شرکت‌ها در اختیار وزارت کار باشد و بقیه به دست مردم اداره شود.

کواکبیان تصریح کرد: زمانی که بنده در مجلس هشتم بودم، دیدم آقای سعید مرتضوی که رئیس سازمان تامین اجتماعی بود، می‌خواست به نمایندگان پول بدهد. بنده اما از آقای ربیعی پرسیدم آیا شما به نمایندگان پول یا وام داده‌اید که وی گفت: بانک رفاه به نمایندگان وام می‌دهد البته آنها باید دو ضامن ببرند و وام دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه در بحث آسیب‌های اجتماعی همه تقصیرات را به گردن آقای ربیعی می‌اندازند، گفت: متولی اصلی بحث آسیب‌های اجتماعی و رئیس شورای آن وزیر کشور است و باید از او در مورد این مسئله سوال کرد. نباید انتظار داشت که فقر و بیکاری را تنها علی ربیعی از بین ببرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top