تاریخ انتشار: چهارشنبه 1396/12/23 - 15:25
کد خبر: 261317

اعتراض هماهنگ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران به پول‌هایی که هدر رفت؛

جشنی که صدای دانشجویان اهوازی را درآورد +فیلم و عکس

جشنی که صدای دانشجویان اهوازی را درآورد +فیلم و عکس

محیط شاداب و پرنشاط لازمه فضای دانشگاه می باشد اما اجرای برنامه هایی نظیر آنچه که مشاهده شد و اینگونه اقدامات با روح دانشگاه شهید چمران و استان خوزستان که کربلای شهداست سنخیتی ندارد. این سلسله برنامه ها به دنبال قبح زدایی و ایجاد فضای ناسالم فرهنگی هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حاشیه‌های جشن نوروز که با محوریت انجمن پیرو خط امام در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، برای مسئولین این دانشگاه دردسرساز شد.

در روزهایی که تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور به دلیل کاهش بودجه‌های دانشگاهی و شرایط دشورا اقتصادی دولت، یکی از متضررین اصلی مسئله‌ی اقتصاد هستند اما برخی تشکل‌ها برای برنامه‌هایی که ضرورت علمی، اقتصادی، فرهنگی و ... ندارد از دانشگاه‌شان به راحتی بودجه دریافت می‌کنند.

این در حالیست که بسیاری از تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها در صف دریافت اجازه و بودجه برای برگزاری برنامه‌های مورد نیاز فضای دانشگاه و دانشجویان هستند.

در تازه‌ترین مورد، جشن نوروز که توسط انجمن پیرو خط اما در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، صدای انجمن اسلامی دانشجویان و سایر تشکل‌های دانشجویی و دانشجویان این دانشگاه را درآورده است.

صرف نظر از محتوای عجیب این جشن که فیلم آن را در ادامه مشاهده می‌کنید اما صرف بودجه‌ی جیره‌بندی شده در دانشگاه برای برگزاری یک برنامه شاد و مفرح که هدف و خروجی مشخصی ندارد، مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفته است.


در بخش مهمی از نامه‌ی اعتراض‌آمیز انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز آمده است: محیط شاداب و پرنشاط لازمه فضای دانشگاه می باشد اما اجرای برنامه هایی نظیر آنچه که مشاهده شد و اینگونه اقدامات با روح دانشگاه شهید چمران و استان خوزستان که کربلای شهداست سنخیتی ندارد. این سلسله برنامه ها به دنبال قبح زدایی و ایجاد فضای ناسالم فرهنگی می باشند. همه درباره دانشجویان که امانت ملت در دست ماست مسولیم. ترویج و مماشات با پدیده های ضد فرهنگی به بهانه های سیاسی غیرقابل قبول است.

متن کامل این نامه را در ادامه می‌خوانید:

بسمه تعالی
دانشگاه مرکز سعادت و شقاوت ملت است امام خمینی(ره)

امروزه مسئله فرهنگ از جمله مهم ترین دغدغه های مقام معظم رهبری محسوب می شود.

حق مسلم هر دانشجو آن است که در محیطی علمی و سالم به تحصیل بپردازد لذا دانشگاه موظف به ارائه ی چنین محیطی به دانشجویان و مراقبت فرهنگی از امانت خانواده هاست.

حال چه اتفاقی می افتد که مسئولین دانشگاه از جمله معاونت فرهنگی با مماشات و اهمال کاری برای اقدامات خلاف شرع و مغایر با فرهنگی ایرانی- اسلامی زمینه سازی می کنند؟

مقام معظم رهبری در باره حرمت ترویج موسیقی در دانشگاه تاکید دارند و اینگونه مماشات با ناهنجاری ها با روح و جسم قوانین اسلامی در تضاد صدردصدی است .

محیط شاداب و پرنشاط لازمه فضای دانشگاه می باشد اما اجرای برنامه هایی نظیر آنچه که مشاهده شد و اینگونه اقدامات با روح دانشگاه شهید چمران و استان خوزستان که کربلای شهداست سنخیتی ندارد. این سلسله برنامه ها به دنبال قبح زدایی و ایجاد فضای ناسالم فرهنگی می باشند. همه درباره دانشجویان که امانت ملت در دست ماست مسولیم. ترویج و مماشات با پدیده های ضد فرهنگی به بهانه های سیاسی غیرقابل قبول است.

لذا از جنابعالی بعنوان رئیس دانشگاه و رئیس هئیت نظارت بر تشکل های دانشجویی انتظار می رود که در رویکردهای فرهنگی و هم چنین نحوه ی ایجاد فضای پرنشاط در دانشگاه تجدید نظر بفرمایید. اجازه جولان و جبلان دگراندیشان ضد دین را در دانشگاه ندهید و نگذارید مراجع فکری ناسالم  ذهن و روان با ۱۷ هزار  دانشجوی دانشگاه بازی کنند

والعاقبه للمتقین
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز

******

******

از طرفی در اعتراض به برگزاری این برنامه، دبیر کانون ایرانشناسی و گردشگری دانشگاه، درخواستی را برای برگزاری کارگاه یک روزه تحت عنوان «بررسی علل سخت‌زایی گاو و تاثیر آن بر فرهنگ و علل سیاسی آن» به شورای نظارت دانشگاه ارسال کرده است.

این تشکل دانشجویی با توجه به هزینه میلیونی در مراسم جشن نوروز، هزینه برنامه مورد نظر خود را 500 هزار تومان اعلام کرد.

واکنش قابل تامل دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز به کج سلیقگی مسئولین این دانشگاه در اعطای مجوز و تاین هزینه‌های برنامه جشن نوروز، ناگفته‌های زیادی در دل خود دارد که توجه مسئولین وزارت علوم و سایر مسئولین ذیربط را می‌طلبد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top