تاریخ انتشار: شنبه 1396/12/26 - 15:23
کد خبر: 261519

قبل از روت کردن دستگاه اندروید این ۱۰ کار را انجام دهید

قبل از روت کردن دستگاه اندروید این ۱۰ کار را انجام دهید

اگر تصمیم دارید گوشی خود را روت کنید حتما باید قبل از آن شرایط را مهیا کنید تا این فرآیند به‌درستی و بدون کوچک‌ترین مشکلی انجام شود. بنابراین، حتما این مقاله را مطالعه کنید تا از بروز مشکل در هنگام روت کردن دستگاه اندرویدی جلوگیری کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  روت کردن اندروید فرآیندی است که کاربران گوشی‌ها، تبلت‌ها و سایر دستگاه‌های اندرویدی که سیستم‌عامل اندروید روی آن‌ها نصب است با استفاده از آن می‌توانند کنترل و نظارت کاملی روی سیستم اندروید داشته باشند. وقتی یک اسمارت‌فون اندرویدی را روت می‌کنید تبدیل به‌مدیر آن می‌شوید. و به‌عنوان مدیر بعد از روت کردن دستگاه کارهای زیادی می‌توانید انجام دهید. بنابراین، اگر قصد روت کردن دستگاه اندرویدی را دارید کمی صبر و حوصله به‌خرج دهید و نکاتی را که قبل از روت کردن باید به آن‌ها توجه کنید را به‌خوبی مطالعه کنید. چون اگر در بین کار مشکلی پیش بیاید دستگاه شما از کار می‌افتد و باید آن‌را به‌مرکز خدمات گوشی ببرید یا ROM آن‌را مجددا فلش کنید. برای همین باید گفت محافظت و مراقبت خیلی بهتر از درمان کردن است. پس، این مقاله را تا انتها بخوانید.

1- از داده‌های دستگاه اندروید یک پشتیبان کامل بگیرید
روت کردن اندروید شامل مراحلی مانند ریست فکتوری دستگاه و پاک کردن تمام داده‌ها می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله، حتما قبل از شروع به‌کار یک بکاپ کامل از تمام داده‌های اندروید و داده‌های اپ‌ها تهیه کنید. با کمی جستجو می‌توانید بهترین اپ‌های پشتیبان‌گیری/احیای داده‌ها در اندروید را پیدا کنید.

2- قبل از روت حتما باتری را کامل شارژ کنید
فرآیند روت کردن اندروید باعث مصرف باتری به‌میزان خیلی زیاد می‌شود و اگر در حین انجام این کار باتری گوشی تمام شود ممکن است که اسمارت‌فون از کار بیافتد. پس، همیشه قبل از روت کردن گوشی را شارژ کامل کنید. معمولا تا 80 درصد شارژ کافی است.

3- درایورهای مورد نیاز برای اندروید روی پی‌سی
هر ابزار مخصوص روت کردن که روی پی‌سی کار می‌کند تا اندروید را روت کند در شرایطی که درایورهای USB به‌درستی در سیستم‌عامل نصب شده باشد بهترین عملکرد را خواهد داشت. قبل از روت کردن، در اینترنت جستجو کنید تا درایورهای مخصوص اندروید را روی سیستم نصب کنید.

4- بهتر است جزئیات مدل اندروید دستگاه‌تان را بدانید
وقتی دستگاه را روت می‌کنید نیاز به‌فایل‌هایی مانند SuperUser خواهید داشت و این فایل‌ها برای هر مدل اندروید متفاوت است. اگر دستگاه را با یک فایل اشتباه روت کنید رام اندروید آن به‌هم می‌ریزد و دستگاه از کار می‌افتد. برای همین مدل اندروید را به‌خوبی بدانید تا فایل‌های مرتبط با آن‌را استفاده کنید.

5- کار با ریکاوری Stock Android را یاد بگیرید
وارد شدن به‌استوک ریکاوری اندروید ساده است و این کار با نگه داشتن هم‌زمان چند کلید مانند کلید پاور، علامت "+" صدا و دکمه هوم انجام می‌شود. پس، قبل از روت کردن دستگاه یاد بگیرید که چگونه وارد آن شوید. زیرا اگر هنگام کار، اشتباهی صورت گیرد ممکن است گوشی خود را کامل پاک کنید.

6- فریم‌ور اسمارت‌فون را بازیابی کنید
یکی از بهترین کارهایی که قبل از روت کردن دستگاه می‌توانید انجام دهید بازیابی فریم‌ور اسمارت‌فون است زیرا اگر مشکلی در حین کار پیش بیاید، همیشه گزینه‌ای برای برگشت به‌حالتی که دستگاه به‌درستی کار می‌کرد وجود دارد. نرم‌افزارهای مختلفی مانند Odin برای این کار وجود دارد. نوع نرم‌افزار بستگی به نوع گوشی شما دارد.

7- آنتی‌ویروس و فایروال را روی پی‌سی غیرفعال کنید
برنامه‌هایی مانند آنتی‌ویروس و فایروال می‌توانند در فرآیند روت کردن وقفه ایجاد کنند و این کار باعث از کار افتادن دستگاه می‌شود. پس، پیش از شروع به‌روت کردن آن‌ها را غیرفعال کنید.

8- روش‌هایی برای بازیابی اگر گوشی شما از کار افتاد
قبل از روت کردن با روش‌های بازیابی گوشی برای زمانی‌که به‌هر دلیلی از کار افتاد آشنا شوید و آن‌ها را یاد بگیرید. بنابراین، بهتر است این روش‌ها را به‌خوبی یاد بگیرید و با کمی جستجو در اینترنت با مهم‌ترین فایل‌هایی که برای این کار نیاز دارید آشنا می‌شوید.

9- انتخاب بهترین روش برای روت کردن
برای انجام مهم‌ترین بخش کار یعنی روت کردن دستگاه روش‌های مختلفی وجود دارد. همیشه بهترین روش موجود را انتخاب کنید.

10- روش‌هایی برای باز کردن روت اندروید روت شده
همان‌طور که می‌دانید روت کردن اندروید ضمانت آن‌را باطل می‌کند و سیستم‌عامل گوشی را در معرض انواع تهدیدهای امنیتی قرار می‌دهد. اگر تصمیم دارید گوشی اندروید روت شده را از حالت روت خارج کنید از اپ‌هایی مانند SuperUser یا Kinguser استفاده کنید. مجوزها را محدود کنید یا رام دستگاه را فلش کنید. اپ Kingo Root ویژگی‌هایی را برای حذف روت ارائه می‌کند.

منبع: techviral.net

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top